Smerter etter exu operasjon

Froy

Betatt av forumet
Hei. jeg ble operert for 3 uker siden. Venstre eggleder ble fjernet pga exu. I ettertid har jeg hatt mye ubehag nederst i magen. Spesiellt på høyre side. Dere der ute som har operert bort en eggleder. var dere smertefri i tiden etter? Er jeg bare øm enda etter operasjonen? Lege mener det, men syns det er rart at jeg er øm/har vondt på høyre side når jeg ble operert på venstre
 
Jeg var mer øm på andre siden enn exuen fordi de hadde hatt et større instrument inn på den siden n0r de opererte.
 
Det skjønner jeg godt. Brukt lang tid etter begge kikhullsoperasjonene før jeg har vært smertefri.
 
tusen takk for svar Tigerbaby. merket du mere smerter ved eggløsning etter operasjonen?
 
Ja, men jeg tror ikke det var pga operasjonen, jeg har endometriose så jeg sliter med smerter i hele syklusen.
 
så de symptomer på endometriose under operasjonen? jeg har ikke hørt noe om at jeg har det. men de fant en cyste på høyre eggstokk. denne har jeg ikke merket noen ting til ihenhold til smerter
 
Nei, det var en hasteoperasjon, de så ikke etter endometriose da. Det gjorde de på operasjon nr2, som var planlagt for å lete pga ekstreme menssmerter hos meg. Cyster er helt normalt at alle har av og til.

Hvis du ikke har hatt mistanke om det tidligere er det lite sannsynlig at det har noe å si for deg altså :happy:
Jeg har skikkelig smerter når jeg har cyster nettopp på grunn av endometriosen.
 
Okei! Smertene jeg har nå kjennes mer ut som er muskulært. kan komme fra ribbeina og stråle helt ned i underlivet. Hvem vet hva det kan være. håper hvertfall det går fort over. Så får vi håpe jeg blir gravid igjen etter en SA og en exu....
 
Hei! Jeg hadde voldsomme smerter etter min exu operasjon. Det ble forklart som luftsmerter, da de "tørker" deg på innsiden etter å ha tatt bort blod for så å lukke. Den første menstruasjonen min etter operasjonen var også veldig smertefull og kraftig.

De tok vevsørøver av meg som viste seg å være Endo, selv har jeg aldri mistenkt det og ikke slitt med smerter osv. Det tok 2 mnd etter operasjonen før jeg fikk resultatene av vevsprøven.

Håper du føler deg bedre, ønsker deg lykke til når du føler deg i form til å prøve igjen:)
 
Hei. Jeg ble faktisk operert på nytt forrige fredag. det viste seg at legen som opererte meg sist hadde vært uheldig å skade livmor med instrumentet han brukte til å flytte livmora med. så det ble ny lapraskopi og livmor ble sydd.
 
Hei. Jeg ble faktisk operert på nytt forrige fredag. det viste seg at legen som opererte meg sist hadde vært uheldig å skade livmor med instrumentet han brukte til å flytte livmora med. så det ble ny lapraskopi og livmor ble sydd.
Nei fy! Går det bedre med deg nå? Har du fått vite noe om hva du kan forvente videre?
 
Nei jeg forsto det sånn at det ikke skulle påvirke muligheten for å bli gravid. men jeg har null peiling på dette området
 
Back
Topp