Små hull i klær fra vaskemaskin

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Frustrert. Oppdaget at nesten helt nye t sjorter har fått masse små hull i seg :oops: både min og mannens. Kommer i små klaser, men tilfeldig hvor. Feks på mine var det masse små hull i mageregion, men på en av mannens ryggen.

Irriterende å få nye klær ødelagt :( Jeg mistenker vaskemaskin er synderen, selvom det kun er 1,5 år ganmel.

Hvordan finner man i om det er noe skarpt inni den som stikker hull i tøyet?

Har kjent inni trommelen. Ingenting skarpt og ingen ulyd. Vasker ikke sjorter sammen dongeri, belter eller andre harde ting. Så detter er et mysterium
 
Har du mistet noen BH-spiler?
Dengang vi hadde det problemet lå det en spile inni maskinen som stakk frem en gang i blant.
Service-mannen fant den
 
Kan d ha sneket seg en binders, spiker eller no annet skarpt i trommelen som titter opp innimellom?
 
Har du husket å dra opp alle glidelåser som har blitt vasket sammen med klærne?
 
Skjortene blir ekstra slitt der de stappes ned i buksa, det er min erfaring. Foran på magen spesielt. Blir gnissing mellom skjorte og dongeri da. Så skal det vare en runde i maskin med tromling så er skaden skjedd.
 
Ingen av oss stabber t sjorta nedi buksa :scratch bruker skjelden belter også. Og på noen av trøyene ble det hull midt på ryggen liksom.

Jeg finner ingenting galt med vaskemaskin. Tenker det må ha vært en grus bit eller noe som har ødelagt klærne våre. Surt, både jeg og mannen kjøpte masse t sjorter på levis når vi fikk feriepenger, og nå er flere allerede ødelagt med små hull :banghead:
 
Når jeg hadde det prblemet så hadde ett av hullene i maskina «vrengt seg», altså sto det innover i maskina, kanten var skarpt og klærne ble sittende fast før de ble revet av under vasking. Brukte en spiker og hammer og fikk hullet andre veien igjen.
 
Har samme problemet, si ifra om du finner ut av det....[emoji23]
 
Pleier å være glidelåser, knapper og sånt fra andre klær som er problemet, i allefall her, det hekter seg fast og lager små hull
 
Spesielt glidlåser av «stål» mange collagejakker, bulser etc har slike glidlåser. Og de spiser hull i klærne. For et par pr siden startet jeg å være påpasselig med å altid dra sammen alle glidelåser på klær og siden har ikke jeg hatt dette problemet med slike hull i klærne:)
 
Back
Topp