Sluttet på pillen

Vesla92

Glad i forumet
Himmelbarn
Februarbarna 2023
Tok siste p-pille i går, og i dag har jeg tusen tanker og følelser..
Jeg (24) og sambo (25) har snakket om barn i flere år, men det har ikke passet pga bosituasjon. Nå har vi kjøpt eget hus, og bestemte oss for å slutte med prevansjon
I dag føler jeg meg glad, men samtidig har jeg en bitteliten klump i magen, men er mest spent på hva fremtiden vil bringe.

Hvilke følelser og tanker satt du med da du sluttet med prevansjon?
 
Tror jeg tenkte endelig er d min tur [emoji87] Nesten alle venninnene mine hadde allerede fått flere barn for lenge siden. Jeg ville blir ferdig med utdannelse nr to og jobbe litt for å få erfaring først. Følte på spenning og kribling ja [emoji1]
 
Alle mine venninner har også fått barn, noen har nr 2.. :)
Sambo snakket om det før vi fikk kjøpt oss hus, at vi begynte å bli gamle[emoji13] men etter vi kom inn i huset fikk han liksom god tid men han var enig da vi snakket om å prøve nå :) Tror jeg har en liten klump i magen fordi jeg tenker at han sa ja for å få slutt på maset[emoji13] Eller jeg tror vel egentlig ikke det.. :)
Gleder meg til resten av livet, håper det kommer en spire etterhvert [emoji4]
 
Alle mine venninner har også fått barn, noen har nr 2.. :)
Sambo snakket om det før vi fikk kjøpt oss hus, at vi begynte å bli gamle[emoji13] men etter vi kom inn i huset fikk han liksom god tid men han var enig da vi snakket om å prøve nå :) Tror jeg har en liten klump i magen fordi jeg tenker at han sa ja for å få slutt på maset[emoji13] Eller jeg tror vel egentlig ikke det.. :)
Gleder meg til resten av livet, håper det kommer en spire etterhvert [emoji4]

Det er en ganske stor beslutning så sikkert ikke derfor han sa ja [emoji1] Mannfolka er ikke alltid like flinke å vise følelser og si hva de tenker. Samboeren min var klar for barn da vi traff hverandre men vi ventet 4 år før vi bestemte oss. Jeg var ferdig utdannet i 2014, da var også leiligheten ferdig bygd så da passet d å begynne prøvingen året etter [emoji4]
Masse lykke til da [emoji2] Håper du får en liten spire etterhvert snart [emoji4]
 
Hehe, nei følelsene sitter langt inne til tider [emoji13] Vi har vært sammen i 5,5år, hus og utdanning er allerede på stell[emoji106]
Sikkert godt med helt nybygd bolig? takk, krysser fingrene
 
Lurte vel på om jeg holdt på å bli gal som skulle prøve å bli gravid ^^
Det gikk i bølgedaler. Hos oss tok det tid, og etter hvert ble jeg mer og mer sikker på at det var dette jeg ville :)
 
Man kan vel føle seg gal av mindre[emoji13] sikkert en veldig god følelse når man blir sikrere etterhvert som tiden går [emoji3]
 
Hehe, nei følelsene sitter langt inne til tider [emoji13] Vi har vært sammen i 5,5år, hus og utdanning er allerede på stell[emoji106]
Sikkert godt med helt nybygd bolig? takk, krysser fingrene

Er som de sier, d passer aldri å få barn en må bare hoppe ut i d [emoji23] Men å legge til rette er greit [emoji12] Virker som dere har kontroll og er klare da?
Hehe, ikke helt, vært ekstremt mye feil og reklamasjoner. Enda ikke fått fikset alt, så frister ikke akkurat å kjøpe nytt igjen neste gang [emoji51]
 
Er som de sier, d passer aldri å få barn en må bare hoppe ut i d [emoji23] Men å legge til rette er greit [emoji12] Virker som dere har kontroll og er klare da?
Hehe, ikke helt, vært ekstremt mye feil og reklamasjoner. Enda ikke fått fikset alt, så frister ikke akkurat å kjøpe nytt igjen neste gang [emoji51]
Det er nok veldig mye sant i det utsagnet ja [emoji41]
Tror vi har greit kontroll igrunn, vi satte av ett rom som på sikt skulle bli til barnerom da vi flyttet inn[emoji4]
SÅ kjedelig! Da er det ikke så moro nei :/ Får håpe at dere slipper mere motgang nå da[emoji106]
 
Det er nok veldig mye sant i det utsagnet ja [emoji41]
Tror vi har greit kontroll igrunn, vi satte av ett rom som på sikt skulle bli til barnerom da vi flyttet inn[emoji4]
SÅ kjedelig! Da er det ikke så moro nei :/ Får håpe at dere slipper mere motgang nå da[emoji106]

Jaaa :p

Så bra [emoji2] Så er hvertfall ikke det et stressmoment [emoji5]

Æsj nei, føler jeg har brukt hele permisjonen min nå på å ringe og ordne og mase på alt som er feil og må fikses ☹️ skikkelig surt! En siste ting igjen nå å fikse som er vinduene som plutselig bare sprakk, så hørte vi en lyd på fredag men tenkte ikke mer over d, så i går så jeg at benkeplaten hadde løsnet på midten på kjøkkenet :( gu så sur jeg ble !
 
Da vi begynte å prøve var det bare endeløs glede og lettelse over å være i gang. :)
Det krevde litt før vi fikk det til, men det ga oss bare enda bedre tid til å forberede oss. :)
 
Jaaa [emoji14]

Så bra [emoji2] Så er hvertfall ikke det et stressmoment [emoji5]

Æsj nei, føler jeg har brukt hele permisjonen min nå på å ringe og ordne og mase på alt som er feil og må fikses ☹️ skikkelig surt! En siste ting igjen nå å fikse som er vinduene som plutselig bare sprakk, så hørte vi en lyd på fredag men tenkte ikke mer over d, så i går så jeg at benkeplaten hadde løsnet på midten på kjøkkenet :( gu så sur jeg ble !
Oisann, hvordan går det an å levere fra seg en NY leilighet med så mange feil og problemer? :O så utrolig surt! Kjedelig altså!
 
Da vi begynte å prøve var det bare endeløs glede og lettelse over å være i gang. :)
Det krevde litt før vi fikk det til, men det ga oss bare enda bedre tid til å forberede oss. :)
Så godt å bare føle glede[emoji3]
Går an når man ser det på den måten
 
Oisann, hvordan går det an å levere fra seg en NY leilighet med så mange feil og problemer? :O så utrolig surt! Kjedelig altså!

Nei si d :( Veldig surt. Av og til har jeg lurt på om d går ann å bare selge leiligheten tilbake til megleren å finne noe annet. Orker snart ikke mer. Typisk så mista samboer jobben i fjor pga konkurs, planen var å flytte til noe større i år, men nå går jo ikke d...
 
Nei si d :( Veldig surt. Av og til har jeg lurt på om d går ann å bare selge leiligheten tilbake til megleren å finne noe annet. Orker snart ikke mer. Typisk så mista samboer jobben i fjor pga konkurs, planen var å flytte til noe større i år, men nå går jo ikke d...
Er det mulig, maks uflaks[emoji107][emoji107] men det må vel være lov å reklamere på kjøpet, eller?
 
Er det mulig, maks uflaks[emoji107][emoji107] men det må vel være lov å reklamere på kjøpet, eller?

Mhm :(
Usikker om d går, men uansett fått reklamasjon på alt som har vært dårlig og feil. Så vi har ikke betalt ei krone. Feks fått ny ytterdør, nytt gulv, nye fliser i ganger, og mye annet småtterier gjort. Men krever jo tid og er stress, og to av gangene møtte vi fysisk ut av leiligheten i en eller flere dager.
 
Mhm :(
Usikker om d går, men uansett fått reklamasjon på alt som har vært dårlig og feil. Så vi har ikke betalt ei krone. Feks fått ny ytterdør, nytt gulv, nye fliser i ganger, og mye annet småtterier gjort. Men krever jo tid og er stress, og to av gangene møtte vi fysisk ut av leiligheten i en eller flere dager.
Burde være unødvendig å i det hele tatt måtte fikse på noe som er nytt [emoji17] Føler med dere!
 
Så godt å bare føle glede[emoji3]
Går an når man ser det på den måten

Du kommer dit du også. ;)
Jeg hadde vært klar for barn i veldig mange år, og ventet bare på den rette som kunne bli pappaen. :)

Vi hadde (og har) våre panikk-øyeblikk vi også altså, det har alle foreldre (les: bør ha). ;)
 
Back
Topp