Slutt på pupp, nekter mme.

HerQleZ

Elsker forumet
jentene i juni13
Min 9mnd gamle pjokk begynner å tulle med puppen, i takt med at melken blir mindre. Har prøvd å få han til å ta mme fra han var ca tre mnd, men ikke pokker. Har til og med prøvd å ha i vaniljesukker i den. Han drikker vann, og spiser grøt, brød, middag og fruktmos ila dagen. Når det snart ikke er mer pupp å hente, hva da? Måååå han ha mme? Kan han få noe annet? Når kan man introdusere kumelk? Jeg stresser over at han ikke får i seg nok væske/melk/næring, men får alltid tilbud om vann og drikker når han er tørst.
 
Min 9mnd gamle pjokk begynner å tulle med puppen, i takt med at melken blir mindre. Har prøvd å få han til å ta mme fra han var ca tre mnd, men ikke pokker. Har til og med prøvd å ha i vaniljesukker i den. Han drikker vann, og spiser grøt, brød, middag og fruktmos ila dagen. Når det snart ikke er mer pupp å hente, hva da? Måååå han ha mme? Kan han få noe annet? Når kan man introdusere kumelk? Jeg stresser over at han ikke får i seg nok væske/melk/næring, men får alltid tilbud om vann og drikker når han er tørst.
Hei!
Det du forteller skjer i svært mange tilfeller. Så lenge han drikker vann og spiser fast føde som inneholder melk( eks. grøt), så er det ingen grunn til bekymring. Når gutten din er 10 måneder, kan du introdusere vanlig melk i maten og gi ham jogurt. Når han er 12 måneder kan kumelk introduseres som drikke. Ved å spise fast føde som inneholder melk, får han dekket kalsiumbehovet sitt. Ved å gi ham litt tid, kan det godt være at han vil like mme eller vanlig melk. Hilsen Elin.
 
Takk for svar! Da senker jeg skuldrene og stresser ikke med melk!
 
Back
Topp