Slette betalingsanmerkninger. Noen som kan dette?

mamma 30.01.08

Glad i forumet
Min mann har 3 betalingsanmerkninger. De er betalt ut i dag. Noen som vet hvor lang tid det tar Før det blir slettet fra systemene?
 
Går noen dager tror jeg [emoji5]
 
De må få tid til å registrere det i systemet sitt, så det raskeste det går er i morgen, men jeg vil tro at realistisk tar det noen dager.
 
Det tar ofte tid! Ring inn til selskapene som registrerte de 3/4 dager etter betaling og hør om de har sendt inn til sletting!
 
Å kan man ringe selv å purre på ja. Det var lurt. Hadde ikke tenkt på det engang:rolleyes:

Jaja! Hadde absolutt gjort det, ikke purre men bare hør om betaling er registrert og om de har semdt inn til sletting! De sletter jo ikke seøv, de må sende inn til kredittopplysningsbyråene! Derfor det ofte kan ta tid!
 
Jaja! Hadde absolutt gjort det, ikke purre men bare hør om betaling er registrert og om de har semdt inn til sletting! De sletter jo ikke seøv, de må sende inn til kredittopplysningsbyråene! Derfor det ofte kan ta tid!
Ja okay. Men kanskje det gjerne er kredittopplysningsbyråene som er trege av og til da og ikke inkassobyrået?
 
Ja okay. Men kanskje det gjerne er kredittopplysningsbyråene som er trege av og til da og ikke inkassobyrået?
Det går gjerne slettemelding fra inkassoselskapene samme dag som de avsluttet saken (og må jo anta at denne avsluttes så snart betaling er mottatt).

Avhengig av typen anmerkning så bør det være i orden innen en uke (men ved heftelser i bil eller bolig kan det av og til ta noe lenger tid før alle registere er up to date).

Mitt tips er å vente en uke, så ringe inkassoselskapet og høre om de kanskje kan kjøre en kredittsjekk for å se om de er fjernet. Ikke alle som gjør det, men hvis du spør pent så gjør det de kanskje for deg :)
 
Pitt gjerne. Tok flere år her. Men jeg visste det ikke ig ble litt sur når jeg fant det ut. Greit å være sikker på at det er sletta
 
Det går gjerne slettemelding fra inkassoselskapene samme dag som de avsluttet saken (og må jo anta at denne avsluttes så snart betaling er mottatt).

Avhengig av typen anmerkning så bør det være i orden innen en uke (men ved heftelser i bil eller bolig kan det av og til ta noe lenger tid før alle registere er up to date).

Mitt tips er å vente en uke, så ringe inkassoselskapet og høre om de kanskje kan kjøre en kredittsjekk for å se om de er fjernet. Ikke alle som gjør det, men hvis du spør pent så gjør det de kanskje for deg :)
Det er ikke bil eller bolig så da er det et håp. Hehe
 
På luksusfellen sa de en gang at når alt er betalt, skal alt være ok neste arbeidsdag :)
(men jo, kan være greit å være helt sikker og ta en telefon)
 
På luksusfellen sa de en gang at når alt er betalt, skal alt være ok neste arbeidsdag :)
(men jo, kan være greit å være helt sikker og ta en telefon)
Ville nok ikke tatt det for god fisk..

Man kan være heldig, og at det går så fort. Men kommer jo helt an på de som skal oppdatere registrene og deres arbeidsmengde
 
På luksusfellen sa de en gang at når alt er betalt, skal alt være ok neste arbeidsdag :)
(men jo, kan være greit å være helt sikker og ta en telefon)

Det er jo ikke mulig, er jo ikke inkassoselskapene som skal slette! Det er kredittopplysningsbyråene som skal det, så inkassoseøskapet må
Først registrere innbetalingen (tar ofte ca 24t) så skal de sende slettemelding, det sendes ofte til fler (f.eks bisnode og experian) så skal de slette og evt sende videre til de som har registrert pant i hus/bil! Skjer ikke på en døgn alt dette desverre!
 
Back
Topp