Slapper ikke av!?

Linnsi86

Glad i forumet
Hei alle. Jeg er førstegangsfødende
Og er 18 uker på vei no.
Har nettopp vært på OUL og alt så flott ut,vi venter en jente.
Men... Jeg føler selv jeg ikke klarer å slappe av. Alle sier at no skal jeg strutte med magen,kose meg med innkjøp og nyte hverdagen.
Min form er kjempe fin,så skulle så absolutt kost meg mer.
Men jeg har tusen ting i hodet.. Jeg er redd og føler selv jeg kaver mye.
Gubben er 100% rolig med alt som skal kjøpes og gjøres.. Jeg er ikke hysterisk.. Har bare en veldig tung uro i meg.. Tungt å ha det slik..
Noen andre som har opplevd dette?
Bør jeg ta det opp med jordmor?
 
Føler du at du har dårlig tid, mener du? Ellre, hvorfor er du stressa? Du har i alle fall ikke dårlig tid, du er 18 uker på vei! En venninne av meg fant ut at hun var gravid når hun var 16 uker(!), og det gikk kjempefint. Vi kjøpte inn det meste av saker og ting da jeg var 30 uker på vei og mer.

Hvis du er stressa for ungens helse, så husk at om det skjer no så finner de ut av det på helsestasjonen. De tar jo veldig nøye prøver. Dessuten, så lenge du ikke drikker mye alkohol og følger de rettningslinjene jordmor/lege har gitt det, så skal alt gå bra.

Eller så syns jeg at du skal ta dette opp med jordmor, ja. Jeg snakket med jordmor om alt og ingenting, og det hjalp meg da jeg var nervøs - uansett hva det dreier seg om. Det er en del av jobben hennes/hans å berolige deg :)

Lykke til og skriv gjerne mer om hvordan det gå. videre
 
Ta opp alle tanker du måtte ha med jordmor og lege. De hjelper deg!
 
Back
Topp