Skuffet over kjønn?

<3 Sebastian09Nicklas14 <3

Forelsket i forumet
Jeg den eneste som føler på dette.. jeg vil så ha jenta nå at tanken på gutt gjør meg lei meg [emoji85] Vet jo man skal være glad så lenge det er friskt uansett kjønn.. men dette blir siste før jeg steriliseres og ønsker sterkt en jente :( Har 2 gutter fra før.. og kjenner det bare knyter seg i magen allerede... :/ Ikke ute etter å få skjennepreken, vet det er syk tanke..
 
Jeg den eneste som føler på dette.. jeg vil så ha jenta nå at tanken på gutt gjør meg lei meg [emoji85] Vet jo man skal være glad så lenge det er friskt uansett kjønn.. men dette blir siste før jeg steriliseres og ønsker sterkt en jente :( Har 2 gutter fra før.. og kjenner det bare knyter seg i magen allerede... :/ Ikke ute etter å få skjennepreken, vet det er syk tanke..

Jeg kjenner meg igjen i din situasjon. Har også to gutter fra før og alle rundt meg sier hele tiden "får håpe det blitt jente denne gangen da!". Jeg har jo selvfølgelig veldig lyst på begge kjønn, men syns også det er kult med tre brødre. Blir nok uansett litt skuffet om det ikke er jente, men har ikke følelsen av at jeg er noe jente-mamma så forbereder meg på å være eneste høna i flokken. :p Graviditeten var etterlengtet så frisk å rask barn er viktigst uansett.
 
Nei, jeg synes det skal være lov å være litt skuffet.
Man elsker nok barnet uansett når det er der tenker jeg. Men det er jo fult lov å ønske seg et kjønn over et annet.
 
Jeg syns det er fult lov jeg :) har ingenting med hvor glad man er i barna sine uansett. Jeg ønsket meg 2 jenter og det fikk jeg. Vi venter siste nå og egentlig ønsker meg veldig en gutt denne gangen nå. Selvom det er veldig praktisk med enda en jente. Men lov og ønske seg ett kjønn over ett annet :) største ønsker seg veldig lillebror vet jeg også, så tørr ikke å fortelle ho hemligheten før vi vet hva det er så ikke ho blir skuffet fordi ho håper på gutt :p
 
Tror det er helt naturlig å ønske seg det andre kjønnet om man har 2 av samme kjønn fra før :) Jeg har 2 jenter og ser veldig for meg en liten gutt nå :) Men så tror jeg og det er like naturlig å ikke ønske seg noe annet lite menneske enn akkurat h*n du får lagt til brystet rett etter fødsel [emoji173]
 
Jeg har gutt fra før, og håper på ei jente. Jeg skal bare ha to, selv om mannen ikke tror på at jeg fortsatt mener det hvis dette også blir en gutt. Mange ser visst på meg som typisk guttemamma og tenker at jeg kommer til å få bare gutter, men magefølelsen (eller håpet?) sier jente den gangen her:) blir spennende å se i juli:)
 
Jeg ble veldig skuffet da de sa at andremann var gutt. Siden vi hadde gutt fa før og de sa på oul med første at det var jente. De tok feil og jeg ønsket meg nok den jenta da andre gangen. Men det gikk fort over altså. Bare trengte litt omstillingstid. Så ble jeg bare glad for en frisk unge. Etterpå fikk vi faktisk to jenter. Regns med at tredje å var gutt så trodde ikke på jordmora på oul og måtte dra på 3d ul for å tørre å tro det
 
Det er lov å bli skuffet. Jeg har veldig blandene følelser, jeg har en gutt fra før så det hadde vært gøy med en jente denne gangen. Mest fordi jeg vil ha ei som jeg kan kalle opp etter bestemor også er det bare gutter i mannen sin familie. Jeg er redd for at jeg skal bli skuffet, men vet inderst inne at det går bra uansett så lenge barnet er friskt :)
 
Samme situasjon her, dette blir nr 3, og skal definitivt steriliseres ved ks denne gangen[emoji51] har 2 jenter fra før og kan ikke se for meg å være noe annet enn jentemamma[emoji85]
 
Ååå jeg kjenner meg såå igjen.. jeg har også to gutter fra før. Ble ganske nedfor en periode da vi fikk vite at nr 2 også var gutt. Vi skulle ha to barn vi.. en av hver var planen (jeg er ekstremt kontrollfreak).. så når vi satt der da med to gutter var tankene klare.. vi måtte gi det ett forsøk til. Nå er jeg 11+5 med nr 3.. utrolig spennende dette med kjønn! For første gang sier magefølelsen jente! Men man vet jo ikke.. så man får bare smøre seg med tålmodighet å vente i 19 dager til Jeg synes det er stygt av folk å dømme fordi man ønsker seg det ene eller det andre! Det er noe man ikke kan styre og det burde ikke være "ulovlig" å snakke om syns jeg. Man blir jo like glade i barna når de er her, uavhengig av kjønn [emoji170][emoji173] la oss få jentene våre nå da !! [emoji16]
 
samboer ønsker seg kun to barn, å vi har en sønn nå. jeg også kjenner på det at når vi en gang skal bli gravide med nr to, så ønsker jeg at det skal være ei jente.. akkurat nå hadde jeg nok blitt litt skuffet over at d evt skulle komme en gutt nr to, men barnet vil uansett være så ønsket at det blir glemt.. har en følelse som sier at nr to også kommer til å bli en gutt, men håper den følelsen kan være feil. hadde vært helt fantastisk med en av hver [emoji15][emoji4]
 
Samme her. Jeg bare ser for meg at det blir vanskeligere å forstå en gutt og connecte med ham.

Dere som har gutter, hvordan har det vært?
Elsker guttene mine over alt på jord! Men merker at de connecter på et annen måte med far enn med meg.. de vil jo heller være med pappa å kjøre traktor.. enn å være med meg til hestene [emoji17] Så jeg føler meg til tider litt alene.. jeg må innrømme det. Men inne, hjemme her er det fint.. di klyver like mye opp i mammas fang som pappas osv.. snakker om alt med treåringen.. men merker det er kræsj når det kommer til interesser [emoji53]
 
Vi har ei jente fra før og håper på en gutt. ❤ Men er innstilt på at det kan bli en jente :) Vi har både guttenavn og jentenavn klare!
 
Samme her. Jeg bare ser for meg at det blir vanskeligere å forstå en gutt og connecte med ham.

Dere som har gutter, hvordan har det vært?

Jeg har to gutter og synes det er fantastisk! De har arvet mye personlighet etter meg og elsker blomster og dyr. De kan si «åååå for en søt blomst» og «mamma du er så fiiin». Elsker å være omgitt av tre flotte gutter/menn som tilber meg. Men er litt lei av biler og kjøretøy da:confused:

Ønsker oss jente denne gangen, men vet at en ny gutt er en like stor velsignelse:Heartred
 
Mamma sier jeg får sikkert gutt, svigermor sier jeg får sikkert jente.. så dette blir spennende ;)
Jeg vil helst ha en gutt, en mini kopi av pappan sin :Heartred det er drømmen :)
 
  • Liker
Reactions: C89
Kan skjønne at man kan føle på det men tror aldri jeg hadde sagt det høyt eller innrømt det :) er såpass mye positivt med å ha flere av samme kjønn også! :)
 
Kan skjønne at man kan føle på det men tror aldri jeg hadde sagt det høyt eller innrømt det :) er såpass mye positivt med å ha flere av samme kjønn også! :)
Absolutt! Guttene mine har et helt spesielt båns seg imellom.. men merker det ekstra godt denne gangen.. ønsker virkelig jente nå og merker "presset" utenfra. Alle kommer bort å bare ; "Må bli jente nå da! Du som har bare gutter fra før! Ekstra stas med bittelillesøster da!" .. får den særiøst daglig nå som ryktet har spredd seg i bygda.. [emoji17] Det er faktisk ikke så lett når man vet man blir litt skuffa der og da hvis det er gutt.. og at man føler at andre også blir "skuffa" på en måte.. siden folk virkelig mener at vi burde få jente nå.. er jo ikke noe man kan legge inn bestilling på akkurat. Men virker som folk glemmer det litt til tider [emoji45]
 
Absolutt! Guttene mine har et helt spesielt båns seg imellom.. men merker det ekstra godt denne gangen.. ønsker virkelig jente nå og merker "presset" utenfra. Alle kommer bort å bare ; "Må bli jente nå da! Du som har bare gutter fra før! Ekstra stas med bittelillesøster da!" .. får den særiøst daglig nå som ryktet har spredd seg i bygda.. [emoji17] Det er faktisk ikke så lett når man vet man blir litt skuffa der og da hvis det er gutt.. og at man føler at andre også blir "skuffa" på en måte.. siden folk virkelig mener at vi burde få jente nå.. er jo ikke noe man kan legge inn bestilling på akkurat. Men virker som folk glemmer det litt til tider [emoji45]
Ja, forstår deg veldig godt :) men en ting er at du føler på det, en annen er de utenfor :) ikke tenk på dem :) du bestemmer ikke kjønnet på dine barn, du har vært heldig som kan få barn, og de er friske :) det er absolutt det viktigste :) alle andre sine meninger er ikke viktig :) skjønner at du føler på det og at det er vondt :( leste et sted at for hver f.eks gutt man fikk økte sjansene for å få gutt igjen. Akkurat som om kroppen låser seg til et kjønn :eek: så sjansene for å få foreksempel annenhver gutt og jente er veldig liten :eek: men man ser jo de som får opptil 5 jenter eller 5 gutter! :eek:
 
Back
Topp