Skriking og gråting ved puppen

Liten_

Andre møte med forumet
Jeg har hatt og har problemmer med at gutten min (nå 2mnd gammel) blir illsint når han legges til puppen. Jeg har snart googlet meg i hjel uten å finne noen "svar" på skrikegåten.
– det finnes kanskje ikke heller.
Men tenke kanskje det var flere her inne som opplevde det samme, så kan man dele erfaringer. ..også er det alltid godt å vite at det finnes flere med samme problem ;)

Mitt problem startet når han var rundt 4 uker. Da kunne han plutselig slippe/miste puppen og bli illsint! Etterhvert forplantet dette seg til at han ble sint i det jeg la han ned til puppen. Selv om jeg kunne se at han helt klart var kjempe sulten. Samtidig gikk/går det som regel helt greit å amme på natta. Utrolig frustrerende når barnet blir sur på det jeg trudde skulle gi han trøst.

Jeg fikk mange gode tips fra ammehjelpen.no, om jeg hadde for svak/ for sterk utskriving, trøske eller sopp. Ingen ting av dette var/er et problem for meg.
På et tidspunkt var det så ille at jeg måtte amme han i bæresele, da kunne jeg gynge han rolig, og han kunne spiste lenge!
Noen kvelder måtte jeg ty til flaske da han rett og slett nektet å ta puppen.

Løsningen for meg, nå, er å alltid ha en smokk i beredskap. Jeg må passe på at han er rolig og har smokken før jeg legger han ned til puppen. Så tar jeg puppen frem og legger nippelen inntil nesen, for at han skal lukte at "her er det deilig melk å få". Så lirker jeg ut smokke å popper puppen raskt inn i munnen på han! Hvis han ikke da får tak på puppen må vi gjenta prosessen! :dead:

Jeg tok også med meg han til manuellterapeut som justerte en liten låsning i nakken. Dette har gjort at det hele er litt lettere. Noen ganger tar han faktisk puppen med engang.

Flere her som har/har hatt det samme problemet?
 
Sjekk sugetak og ammestilling. Få hjelp fra kyndig personell.

Mange har sånne perioder. Av ulike årsaker.

Jeg måtte stå å amme mi yngste i flere måneder. På det verste måtte jeg bysse og synge samtidig. Når utdrivningsrefleksen var i gang kunne jeg sette meg ned. Så tydelig at hun ble frustrert når det tok tid før melken kom. Min eldste ville ikke die i det hele tatt i økedøgn hvor brystene var "tomme".

Men i en annen periode måtte jeg fortsette å synge under hele måltidet og kunne kun amme på soverommet. Da var det distraksjoner som var problemet. Diet best når hun var trøtt rett før/etter soving. Natten var inget problem.
 
Sjekk sugetak og ammestilling. Få hjelp fra kyndig personell.

Mange har sånne perioder. Av ulike årsaker.

Jeg måtte stå å amme mi yngste i flere måneder. På det verste måtte jeg bysse og synge samtidig. Når utdrivningsrefleksen var i gang kunne jeg sette meg ned. Så tydelig at hun ble frustrert når det tok tid før melken kom. Min eldste ville ikke die i det hele tatt i økedøgn hvor brystene var "tomme".

Men i en annen periode måtte jeg fortsette å synge under hele måltidet og kunne kun amme på soverommet. Da var det distraksjoner som var problemet. Diet best når hun var trøtt rett før/etter soving. Natten var inget problem.

Har vært i tett dialog med ammehjelpen, men det ser ikke ut til å være teknikk eller annet som er årsaken.

jeg høre stadig om flere som opplever det samme, og det er godt å vite at man ikke er den eneste. :)
 
Hvordan går det? :)
:)
Nja...det er egentlig ikke så stor forandring, går litt opp og ned. Noen ganger går det helt fint, mens andre ganger er det helt umulig. En ting som er sikkert er at jeg ikke kan bruke puppen som trøst!
Meeen jeg har blitt litt mer vandt til situasjonen, og er forberedet på at ammingen ikke alltid er å "bare" dra fram puppen
 
Back
Topp