Skravletråd donasjon

Kjenner jeg er utålmodig for tida - måtte sende mld til Medicus ikveld. Nå er det 2,5 måneder siden vi sendte inn papirene… Sperm ble sendt først nå tidlig januar, men ifølge donorkoordinator hadde det ikke noe å si for ‘ventetiden’ :sorry:
 
Åkei! Idag etter lunsj kom en overraskende telefon fra Medicus, donor er rekruttert og det blir uttak i uke 9 :love7 Det lønte seg å forhøre seg om status kanskje?:joyful:
 
Åkei! Idag etter lunsj kom en overraskende telefon fra Medicus, donor er rekruttert og det blir uttak i uke 9 :love7 Det lønte seg å forhøre seg om status kanskje?:joyful:
Hurra! :cool05

Tida som bare tikker og går har vært noe av det jeg har syntes har vært vanskeligst!
 
Hurra! :cool05

Tida som bare tikker og går har vært noe av det jeg har syntes har vært vanskeligst!
Ja, uff! Føler liksom at livet har stått litt på ‘vent’ de siste månedene:dead: Blir godt å komme igang!
 
Hei dere ❤️ var gjennom min første MA denne uka etter siste 7 ivf forsøk, Nå blir neste steg eggdonasjon når og hvis kroppen blir klar. Får telefon fra legen min ved spiren i morgen så får jeg også høre hva Hu tenker ❤️
Hei @Engelpia :Heartred Det var trist å høre om MA. Det er så uendelig fælt når det ikke går som man håper… har dere bestemt dere for veien videre?:Heartred
 
Dere andre her som har vært igjennom eggdonasjon i Norge, hvor mye info fikk dere om donor? Alternativt også utenfor Norge? Antar det kan være ulik praksis fra land til land, kanskje også fra klinikk til klinikk?
 
Dere andre her som har vært igjennom eggdonasjon i Norge, hvor mye info fikk dere om donor? Alternativt også utenfor Norge? Antar det kan være ulik praksis fra land til land, kanskje også fra klinikk til klinikk?
I Norge får du vel ikke vite noe tror jeg. Bare at det er en match ut fra deres kriterier. Barnet får vite navn på donor når hen er 15 år :)
 
Dere andre her som har vært igjennom eggdonasjon i Norge, hvor mye info fikk dere om donor? Alternativt også utenfor Norge? Antar det kan være ulik praksis fra land til land, kanskje også fra klinikk til klinikk?
Crown IVF på Kypros: alder, blodtype, hudfarge, øyefarge, hårfarge, høyde, vekt, kroppsbygning, hvilket land de kommer fra opprinnelig, utdanningsnivå og -retning.
 
Crown IVF på Kypros: alder, blodtype, hudfarge, øyefarge, hårfarge, høyde, vekt, kroppsbygning, hvilket land de kommer fra opprinnelig, utdanningsnivå og -retning.
Oj, såpass mye ja :wideyed: Vi fikk kun vite hårfarge, høyde og øyefarge, så ulik praksis. Begynte plutselig å tenke litt mer på alt man ikke vet om som kan være genetisk arvelig… Må bare ikke tenke for mye på det:nailbiting:
 
I Norge får du vel ikke vite noe tror jeg. Bare at det er en match ut fra deres kriterier. Barnet får vite navn på donor når hen er 15 år :)
Ja, men tenkte mer på hva vi får vite om donor når hun blir rekruttert:) Medicus fortalte oss om hårfarge,øyefarge og høyde
 
Her ble donor syk og måtte utsette en syklus. Jeg er jo evig takknemlig at noen vil gi oss denne sjansen, men nå ser det ut som at første mulige innsett blir i påska og uff, det føles bare så uendelig lenge til mai :(
Den er litt kjip, ja:dead: Ventetiden er slitsom, særlig når man opprinnelig hadde innstilt seg på annet. Da havner vi kanskje likt i løpet? Hos oss blir det uttak i uke 9 i Finland:Heartred
 
Last edited:
Ventetid, utsettelser og avbrudd er det verste med dette.

En annen sak: hva gjør dere i stimuleringsfasen og etter innsett? Jobber fullt, tar fri, sykemelding? Opplever forsøkene og formen som ulik fra hver gang. Har tidligere kun hatt fri dagene på klinikken, men vurderer en annen strategi nå.
 
I dag har jeg då liten tro på at vi skal klare å bli gravid.
Denne runden har jeg ikke sykmeldt meg. Kanskje var det dumt.
Men én ting jeg reagerte på ab hun på laboratoriet er at sa jeg vil blø på dag 2 eller 3. Men om jeg ikke gjorde det...så var ikke det farlig heller...
Jeg har ikke sett antydning t en eneste bloddråpe....det gjorde jeg ikke på første forsøk heller...mao jeg er ikke gravid tenker jeg automatisk da
 
I dag har jeg då liten tro på at vi skal klare å bli gravid.
Denne runden har jeg ikke sykmeldt meg. Kanskje var det dumt.
Men én ting jeg reagerte på ab hun på laboratoriet er at sa jeg vil blø på dag 2 eller 3. Men om jeg ikke gjorde det...så var ikke det farlig heller...
Jeg har ikke sett antydning t en eneste bloddråpe....det gjorde jeg ikke på første forsøk heller...mao jeg er ikke gravid tenker jeg automatisk da
Det synes jeg var litt rart å si. De aller fleste opplever ikke festeblødning. Jeg har vært gravid 11 ganger og har opplevd festeblødning to ganger. Ikke ta sorgene på forskudd ❤️
 
Back
Topp