Skjer med øret mitt?

B

Bkno9788682

Guest
Hei! Har noe rart ved øret. Dette skjer på morgenen.

Når jeg sover på det høyre øret, altså ligger på det høyre øret. Men når jeg våkner i 06.00-tiden(sover ennå på det høyre øret), så kommer det en sånn løse-opp lyden i det venstre øret. Om jeg hadde sovet på det venstre øret, så hadde jeg ikke kjent noe til den løse-opp lyden. Det er lissom som "blupp" når jeg trykker inn øret.

Kjenner også det samme greiene når noen hamrer løs, og jeg sitter rett ved siden av f.eks. Eller når jeg snakker megahøyt.

Kjenner det også når jeg svelger spytt f.eks, og sover på motsatt side av der jeg har ubehag i øret, som er høyre øret.

Hva kan det være? Vann i mellomøret? Tror ikke det er voks.
 
Trommehinnen som beveger seg.
Ta deg en tur til øre-nese-halsspesialist så får du riktig svar.
Jeg har en øresykdom og har ofte sånne smellinger. Ifølge min ørelege er det trommehinnen som "smeller på plass" hvis du skjønner?
 
Trommehinnen som beveger seg.
Ta deg en tur til øre-nese-halsspesialist så får du riktig svar.
Jeg har en øresykdom og har ofte sånne smellinger. Ifølge min ørelege er det trommehinnen som "smeller på plass" hvis du skjønner?
Hva mener du med at den beveger seg? Hva kommer det av? :)
 
Trommehinnen beveger seg normalt ved lyder, men av og til kan det komme luft inn som gjør at den trykkes litt inn, og da når luften " går ut" smeller trommehinnen på plass igjen.
Ojaaa, jeg skjønner! Men hvorfor har slikt skjedd med meg da, om det er tilfelle? Betennelse? :)
 
Trommehinnen beveger seg normalt ved lyder, men av og til kan det komme luft inn som gjør at den trykkes litt inn, og da når luften " går ut" smeller trommehinnen på plass igjen.
Er det noe jeg kan gjøre for å fikse på dette?

Nesespray? :)
 
Hei! Har noe rart ved øret. Dette skjer på morgenen.

Når jeg sover på det høyre øret, altså ligger på det høyre øret. Men når jeg våkner i 06.00-tiden(sover ennå på det høyre øret), så kommer det en sånn løse-opp lyden i det venstre øret. Om jeg hadde sovet på det venstre øret, så hadde jeg ikke kjent noe til den løse-opp lyden. Det er lissom som "blupp" når jeg trykker inn øret.

Kjenner også det samme greiene når noen hamrer løs, og jeg sitter rett ved siden av f.eks. Eller når jeg snakker megahøyt.

Kjenner det også når jeg svelger spytt f.eks, og sover på motsatt side av der jeg har ubehag i øret, som er høyre øret.

Hva kan det være? Vann i mellomøret? Tror ikke det er voks.
Er du gravid? Merkelige ting kan skje med ørene når man er gravid. Gikk selv til legen for å skylle øret pga en propp, men diagnosen ble gravid.. haha.. er visst ikke uvanlig, men det visste jo ikke jeg.. hehe..
 
Er du gravid? Merkelige ting kan skje med ørene når man er gravid. Gikk selv til legen for å skylle øret pga en propp, men diagnosen ble gravid.. haha.. er visst ikke uvanlig, men det visste jo ikke jeg.. hehe..
Haha nei ;)
 
Nei, nei..., da kan vi ikke skylde på det heller.. kanskje greit å sjekke med legen ;)
Er på ferie, og det er steindyrt for lege her.

Men har lyst til å høre med Sofie, som nevner noe om tromehinnen. Kan se ut som at ho har noenlunde samme greie som meg.
 
Er det noe jeg kan gjøre for å fikse på dette?

Nesespray? :)
Du kan prøve vanlig saltvannsspray om kvelden, men ikke sikkert det hjelper.
Da jeg var skikkelig plaget med denne smellingen i tide og utide så sa min ørelege at jeg skulle prøve å utligne trykket i ørene før det ble et smell.
Hold for nesen og munnen lukket og prøv å blås ut ved å holde luften inni deg. (dårlig på å forklare, men satser på at du skjønner :) )Du må blåse hardt og så lenge du klarer eller til du kjenner det plopper i trommehinnen.
Ellers var det ikke så mye å gjøre med det.
Jeg anbefaler deg å dra til legen din når du kommer hjem fra ferie og be om henvisning til øre-nese-halsspesialist.
Skriv ned når du får disse smellene, hvordan du føler deg i øret/ørene, hvor lenge det går fra du merker trykket til det smeller, hvilken side du lå på når det skjedde osv.
Litt lettere å gi ørelegen en pekepinne på hva som skjer og hvor ofte.
Hos meg ble det bedre etter jeg fikk satt inn dren(for å se om det hjalp på andre ting ved min øresykdom), men har vært bra i ørene etter at drenene ramlet ut :)
Det du kan prøve er å ligge med 2 puter, altså med hevet hode om natten. Og prøv om du klarer å ligge på venstre side for å utligne tyngdekraften.
Min sykdom er sånn at jeg må ligge med syk øre ned under mine anfall, så det er iallefall et tips jeg kan gi deg angående lufttrykket :)
 
Back
Topp