Skeptisk?

1+1

....
I helgen var vi i konfirmasjon og gjesteantallet var iallefall 30. Det var MYE lyd og "stress". Bølla vår var helt tullete og hylte hver gang noen andre skulle holde. Hun gikk jo på omgang og alle ville ha en bit av mini, stakkar. "Hun må jo lære seg og være hos fremmede" "Nå må jeg holde - jeg har ikke holdt i hele dag" og ei tok til og med Ada ut av armene mine NÅR hun grein! Ehm. Jeg vil helst ha mi datter selv når hun er vill og galen etter mat og en dupp! Det verste var da onkels nye dame som jeg ALDRI har møtt svarte, når jeg sa at hun ikke fikk holde pga Ada var sulten og trøtt, "men bare litt!" Hva svarer man på sånt? Jeg ble helt paff og gav henne fra meg - det endte med illskriking selvfølgelig. Ada så redd ut! Nei, det er søren ikke mange som tenker på barnets beste! MEN! vi tenkte dette kun var pga stresset og støyet, men dagen etter var vi i familieselskap, en litt mer intimt forsamling med folk hun kjente. Men neida, det var kun mamma og pappa som gjalt da også. Og siden da har hun bare ville være hos oss. Jeg så det stod på babyverden at det var normalt å bli skeptisk til andre mennesker på denne tiden. Er deres barn kommet i denne "fasen"? :-)
 
Vi var i 60 årslag til pappa forrige helg, og der var det 50 gjester. Var så klart mange som ville hilse på og noen fikk holde. Det gikk greit en stund, men etterhvert så jeg at han begynte å få nok. Det var nok ikke det at han ble skeptisk til andre mennesker, men heller det at inntrykkene ble litt mange. Så jeg sa pent ifra når folk ville holde at det hadde blitt litt mye for han nå, så vi kan prøve igjen senere. Folk respekterte det. 

Syntes det var en merkelig holdning disse menneskene du var i selskap med hadde! Personlig hadde jeg da aldri spurt om å få holde en baby når den allerede gråter! En ting er jo når de begynner å gråte hos andre mennesker, men da opplever iallefall jeg at de kommer fort tilbake;) 

Gutten vår har ikke begynt med den helt enda at han bare vil være hos mamma og pappa, men vi merker jo at han er mye roligere i kroppen sin når han er hos oss.. så han vet nok hvor tryggheten er, og at skepsisen kan komme rett rundt hjørne her også:P 
 
Emma virker ikke så skeptisk på folk ennå, men liker ikke folk som "stresser." Hadde en venninne på besøk for litt siden, og hun bare plukka henne opp før hun spurte, og flytta henne rundt. Fra babygym, vippestol, fanget og litt babygym igjen. Tok ikke lang tid før hu begynte å hyle. Jeg sa ifra at det blir for stressende for henne, slik at hun ikke skulle holde på sånn nest gang, men hun gjorde søren meg det samme.
En gang sovna hu på sofan, så gikk jeg på do mens venninna mi passet på. Plutselig hørerjeg hyling. da jeg kom ut, var hun på fanget til venninna mi. Jeg sa "oi, stakkar, våkna hun?" Men hun hadde plukket henne opp mens hun sov, fordi hun syntes det hadde vært så hyggelig at hun sov på fanget. Blir så irritert når folk tar seg så mye friheter med min unge, og ikke bare det, vekker henne!
Litt ut av spor her, men måtte bare fortelle :P hehe
 
Men det handler jo om det samme, at folk ikke tar hensyn til barnet - men KUN tenker på segselv og hva DE har lyst til. 'Det er bare en baby, de kan jo bare sendes rundt og får godta det de voksne vil med dem.' Misliker sterkt denne type holdning. Er nok ikke bevisst fra alle, men føler den praktiseres ofte. Vi får bare være flinke til å si ifra, som hannahnas sier :-)
 
det begynner heldigvis å gå over igjen nå... værste periorden for oss var i hele juli
 
Snakker om sola. Sa sist at hun ikke reagerer på fremmende ennå, men det gjør hun! Var på familiebursdag idag til svigerbror. Var mange fremmende der som fikk holde litt. Og fy som hun skreik! Helt til hun fikk komme til mamman sin igjen. Stakkar liten..
 
Her merker vi ikke noe skepsis enda.. Men så er alle rundt også ganske så flinke til å spørre om lov. Og ingen får holde med en gang hvis det er første gang de møtes.
Men det kan jo forandre seg fort. Skepsisen altså... Ikke er vi steder med mange folk heller, med untak av butikken. Men der kjenner snuppa vår alle ganske godt, for de er "ekstra-tanter/onkler/bestemødre" :-)

Hadde folk bare tatt det for gitt at de kunne holde babyen min, så hadde jeg nok eksplodert. Og spurt om de synes det er så artig å ha stygge tryner trøkt oppi øya sine hele tiden :-p
 
lillegutt har blitt skeptisk ja. Det hjelper litt om de prater til han på avstand først, mens han er i fanget eller blir bært av oss. På dåpen var det 22stk på besøk, så jeg sendte tantene avgårde på trilletur ett par ganger så han skulle få fred og ro til å sove :)
 
Mitt barn er også blitt skeptidk. Mamma for alle penga! Og jeg har også vært ute for frekkheten mer enn en gang! Senest igår kom svigermor og bare tok hun ut av armene mine.. Blir så forbanna, har sagt klart og tydelig ifra at det er mitt barn. Spør meg først. Men går tydeligvis aldri inn
 
Back
Topp