Skal/har du gå(tt) på fødselsforberedende kurs?

M

Moderator Eve

Guest
Har du planer om å gå på fødselsforberedende kurs? Hvilke forventninger har du? Skal du gå alene eller med partner?

Har du gått? Hvordan var det? Lærte du/dere noe nyttig? Gikk du alene eller med partner?
 
Er satt opp på kurs i januar :) Både mannen og jeg skal dit. Jeg er førstegangs så håper på å få litt mer innsikt i hva vi går til og hva som møter oss når det nærmer seg fødsel og på sykehuset
 
Skal på kurs i januar med mannen :)
 
Har vert på kurs [emoji4] for tvillingforeldre ! Veldig annerledes en på det eg va forje gang for enlinger . Mannen var med denne gangen [emoji4] følte vi lærte masse og skaffa litt bekjentskap med andre som og venter 2 [emoji4]
 
Jeg og mannen var sist svangerskap, og da syntes jeg det var veldig nyttig :) Ikke minst at han fikk informasjon om prosessen. Jeg var livredd for å føde sist, så hadde lest meg opp veldig på forhånd, og kunne det meste :p Men mannen hadde ikke helt de samme kunnskapene, så det føltes trygt for meg at han fikk vite mer om hvordan det er og foregår :) Tror ikke vi kommer til å gå denne gangen da, føler vi vet litt mer hva vi går til nå.
 
Vi var på kurs sist svangerskap, og syns det var veldig nyttig [emoji4] Spesielt for mannen som kanskje ikke leser like mye om fødsel og graviditet som meg [emoji85] Men denne gangen dropper vi det[emoji4]
Eneste jeg skjønte i etterkant at jeg ikke ble forberedt på av kurset var keisersnitt. Hadde vært kjekt å vite litt om det også, siden det endte med det.
 
Skal på mandag! Mannen er med og har fått fri fra jobb da det er et heldagskurs :) Gleder meg til å lære mye!
 
Vi var forrige gang. Syns det var nyttig, spesielt for mannen som ikke var så opptatt av dette som meg [emoji4]
 
Vi skal i januar. Jeg var i forrige svangerskap og syns det var betryggende at eksen ble litt mer informert. Derfor blir det kurs denne gangen også siden samboer ikke har vært med på fødsel før. Han vil derfor veldig gjerne på kurs. Føles også ekstra viktig at han er godt forberedt på sin rolle når vi skal føde hjemme. [emoji4]
 
Vi skal i midten av desember [emoji4] er vårt første barn, så håper det blir nyttig! Jeg liker godt å ha kontroll på ting og planlegge, så gleder meg også til en omvisning på avdelingene. Så vet jeg litt mer om hva som venter, selv om jeg aller helst skulle planlagt når hun kommer også [emoji23][emoji85]
 
Jeg var forrige uke og skal idag også, jordmoren mente jeg kunne bli med på dette siden januar kan hende ble for sent for meg. Er visst i faresonen for å føde for tidlig. Gla jeg gikk, syns det var nyttig informasjon om fødselen. Jeg er førstegangs så har null peiling på hva som venter utenom at det kommer til å gjøre veldig vondt [emoji23]
Jeg gikk alene for gubben måtte jobbe pluss han snakker ikke norsk så det er liksom ikke så mye han får ut av sånne ting. Så jeg er spent på hvordan fødselen blir for han med så lite forberedende tiltak som han har vært gjennom. Tipper på det blir minst like ille for ham som meg psykisk
 
Back
Topp