Skal dere vite hva det blir?

Vi skal vite denne gangen. Vi har en gutt fra før, og ønsker oss totalt tre barn. Vi er enige om at hvis det blir jente denne gangen skal vi prøve å ikke vite med nr tre :) Mest på grunn av praktiske ting. Hvis vi skal ha gutt igjen ønsker jeg ikke noe klær, siden vi allerede har alt for mye. Hvis det blir jente kan jo folk få kjøpe noen kjoler og slikt, strikke noe i jentefarge, hvis de har lyst til det. Vi har sikkert allerede nok klær i nøytrale farger, så kommer ikke til å kjøpe noe, selv om det skulle bli jente. Har lært at venner og familie er i overkant glade i å kjøpe gaver og klær, så vet at vi kommer til å få nok uansett. Hadde vært morsomt med jente, men blir kjempeglad for gutt også. Tror jo egentlig at jeg kun vil få gutter, noe som er koselig også så klart. Vil ikke ha en prinsessejente uansett :)
 
Vi visste vi fikk jente første gangen.
Andre gangen sa fastlegen gutt på tidlig ultralyd. Tok jo det med en klype salt. De greide ikke å se på oul kjønn. Så ventet til fødselen. Ble gutt

Tror nok vi vil vite det om de kan se det denne gangen også. Men kommer ikke til å ta privat ultralyd bare for å få vite kjønn.
 
Venter nr 2 (nr 1 er jente, det fikk vi vite på oul) og skal selvsagt vite kjønnet. Det skal andre få vite også, men evt navn blir hemmelig
 
Vi skal vite denne gangen. Vi har en gutt fra før, og ønsker oss totalt tre barn. Vi er enige om at hvis det blir jente denne gangen skal vi prøve å ikke vite med nr tre :) Mest på grunn av praktiske ting. Hvis vi skal ha gutt igjen ønsker jeg ikke noe klær, siden vi allerede har alt for mye. Hvis det blir jente kan jo folk få kjøpe noen kjoler og slikt, strikke noe i jentefarge, hvis de har lyst til det. Vi har sikkert allerede nok klær i nøytrale farger, så kommer ikke til å kjøpe noe, selv om det skulle bli jente. Har lært at venner og familie er i overkant glade i å kjøpe gaver og klær, så vet at vi kommer til å få nok uansett. Hadde vært morsomt med jente, men blir kjempeglad for gutt også. Tror jo egentlig at jeg kun vil få gutter, noe som er koselig også så klart. Vil ikke ha en prinsessejente uansett :)


Ikke frekt, men hvorfor vil dere ikke ha ei lita prinsesse? :) Tror ikke det er noe man kan velge, de er individer og ikke rene kopier av foreldrene :)
 
Vi har lyst vite det :)
 
Vi vil nok vite, jeg har vært litt begge deler, men så lander jeg vel mer på å vite, så vi går nok for det. Visste med førstemann også.
 
Ikke frekt, men hvorfor vil dere ikke ha ei lita prinsesse? :) Tror ikke det er noe man kan velge, de er individer og ikke rene kopier av foreldrene :)

Hehe, jeg tenkte det samme. Min datter dro hjem fra sykehuset i blått hentesett, og jeg er ikke noe fan av babyrosa. Nå er hun to år, elsker prinsesser, elsker å pynte seg med kjoler og smykker, alt skal være rosa og jeg synes det er så herlig å se at hun har sin egen sterke personlighet, som er totalt forskjellig fra mammaen :)
 
Hehe, jeg tenkte det samme. Min datter dro hjem fra sykehuset i blått hentesett, og jeg er ikke noe fan av babyrosa. Nå er hun to år, elsker prinsesser, elsker å pynte seg med kjoler og smykker, alt skal være rosa og jeg synes det er så herlig å se at hun har sin egen sterke personlighet, som er totalt forskjellig fra mammaen :)
Er enige i det dere skriver :) Jeg jobbet noen år i bhg da jeg var yngre, og der kom noen av ungene i bhg med prinsesserosa og det var rett bort på lego og lekebil. Og en liten gutt i skikkelig guttestil som hele tiden ville at jeg skulle sette sløyfer i håret hans og ha på seg prinsessekjoler. Foreldre må gjerne prøve å vise en vei, men barnet vil uansett finne sin egen vei. Noe er arv, noe er miljø :D Barn er skjønne som de er når de er helt seg selv:D
 
Ikke frekt, men hvorfor vil dere ikke ha ei lita prinsesse? :) Tror ikke det er noe man kan velge, de er individer og ikke rene kopier av foreldrene :)
Kommer ikke til å kjøpe masse rosa klær og glitter hvis jeg får en jente. Vil at hun skal ha bedre forbilder enn prinsesser og barbiedukker. Husker selv hvor seksualisert vi jentene var allerede som 8-9åringer. Jeg fikk lov til å bestemme selv hvordan å kle meg, når jeg skulle begynne å sminke meg, kjøpe bh og stringtruser. Idealet var Britney Spears.. Jepp, jeg var en av de kule og populære jentene, men til hvilken pris? Det går faktisk an å være kul og populær, og samtidig gå på fotball og holde på med annen sport, vi hadde to av dem i klassen og, og det tror jeg er mye sunnere. Hvis jeg får en jente vil jeg hun skal kunne ha gode, sunne forbilder. Selvfølgelig skal hun få kjøpe rosa kjole, eller en glittergenser osv, men det skal ikke være hva hun går i til daglig. Finnes mange fine, kule klær som ikke nødvendigvis er rosa og med "little princess" på
 
Ikke frekt, men hvorfor vil dere ikke ha ei lita prinsesse? :) Tror ikke det er noe man kan velge, de er individer og ikke rene kopier av foreldrene :)
Jeg går forsåvidt ofte i kjoler og har til og med en knall rosa kjole, sminker meg til daglig osv, så det er ikke snakk om at jeg selv er anti det å pynte seg. Men jeg snakker om det idealet jentene har, som gjerne starter med at de vil kle seg i prinsesseklær og leke med barbiedukker. Vet det av egen erfaring. Kroppspresset blir raskt veldig sterkt, og det er bare å se på statistikken det. De fleste unge jenter i dag syntes de er for tjukk, stygg osv. Prinsesseidealet er med på å skape denne trenden, det er naivt å tro noe annet.
 
Mannen og eg har bestemt oss for at me ikkje vil vita kjønn, er ei fin overrasking til fødselen! :) Første barn for begge to. Og som fleire skriv over her, vil me gjerne unngå for mykje fokus på rosa/blått, men heller gå for meir kjønnsnøytrale fargar og klede - så langt det lar seg gjera, sjølvsagt.
 
Jeg går forsåvidt ofte i kjoler og har til og med en knall rosa kjole, sminker meg til daglig osv, så det er ikke snakk om at jeg selv er anti det å pynte seg. Men jeg snakker om det idealet jentene har, som gjerne starter med at de vil kle seg i prinsesseklær og leke med barbiedukker. Vet det av egen erfaring. Kroppspresset blir raskt veldig sterkt, og det er bare å se på statistikken det. De fleste unge jenter i dag syntes de er for tjukk, stygg osv. Prinsesseidealet er med på å skape denne trenden, det er naivt å tro noe annet.


Ja, jeg ser den - syns bare det var interessant å høre hva som lå bak, så det er ikke kritikk til deg. Jeg har barn fra før, og når noen spør meg om råd så er det eneste jeg sier: følg hjertet ditt og gjør det du mener vil gi barnet det beste utgangspunktet her i livet :)

Da jeg gikk gravid med datteren min var jeg veldig anti-rosa. Kjøpte kun inn hvitt, beige etc - så kom hun til verden og den fargen hun kler aller best er såklart lys rosa :p det henter frem det nordiske i henne: den lyse hudtonen og de svakt rosa rosene hun har i kinnene :) Rødt derimot, da forsvinner hun helt - så nå har hun allikevel mye rosa.

Ift prinsesser og den slags så er jeg heller ingen stor fan av feks Frozen eller hva det heter, og jeg ønsker ikke at mitt barn skal ha frozen tights, frozen truse, frozen ryggsekk, frozen jakke osv.: Så hører jeg fra venninner som jobber i barnehage at de som ikke har det blir mobbet og utestengt av "gjengen". Barn er slemme og forstår jo ikke konsekvensene av hva de gjør alltid. Såklart vil jeg at hun skal klare å stå imot press og ha egne meninger, men til hvilken pris? Tenk at det faktisk er foreldrene som skaper dette presset, ei på fire kan jo ikke gå på butikken og kjøpe seg disse tingene selv. Man får bare følge hjertet hele veien, lytte til barnet og gjøre hva enn man tenker er det beste :)
 
vi viste det med første, nr 2 var en overaskelse ( vi ville ikke vite) , nå er jeg ikke helt hva vi skal ;)
 
Vi visste det med første jenta :) men da er alt så nytt så da var det litt trygt å vite hva jeg skulle handle osv :) denne gangen vil vi vent til fødselen :)
 
Ja, jeg ser den - syns bare det var interessant å høre hva som lå bak, så det er ikke kritikk til deg. Jeg har barn fra før, og når noen spør meg om råd så er det eneste jeg sier: følg hjertet ditt og gjør det du mener vil gi barnet det beste utgangspunktet her i livet :)

Da jeg gikk gravid med datteren min var jeg veldig anti-rosa. Kjøpte kun inn hvitt, beige etc - så kom hun til verden og den fargen hun kler aller best er såklart lys rosa :p det henter frem det nordiske i henne: den lyse hudtonen og de svakt rosa rosene hun har i kinnene :) Rødt derimot, da forsvinner hun helt - så nå har hun allikevel mye rosa.

Ift prinsesser og den slags så er jeg heller ingen stor fan av feks Frozen eller hva det heter, og jeg ønsker ikke at mitt barn skal ha frozen tights, frozen truse, frozen ryggsekk, frozen jakke osv.: Så hører jeg fra veage at de som ikke har det blir mobbet og utestengt av "gjengen". Barn er slemme og forstår jo ikke konsekvensene av hva de gjør alltid. Såklart vil jeg at hun skal klare å stå imot press og ha egne meninger, men til hvilken pris? Tenk at det faktisk er foreldrene som skaper dette presset, ei på fire kan jo ikke gå på butikken og kjøpe seg disse tingene selv. Man får bare følge hjertet hele veien, lytte til barnet og gjøre hva enn man tenker er det beste :)
Jeg skal ikke si jeg aldri kommer til å kjøpe noe rosa - selvfølgelig ikke :) syntes selv det kan være veldig søtt med små prinsesser, men jeg håper jeg klarer å få en eventuell datter til å kunne gå i andre kule klær, særlig når de blir litt større.. Husker selv jeg gikk i singlet som sa "sexy babe", med minibh i str 65aa som 10-11åring :O valgte ut hva jeg ville ha selv, og det tenker jeg i ettertid ikke var så bra. Klart jeg var fornøyd da, men nå tenker jeg det var ganske drøyt. Ble kalt lille barbie av en lærer i åttende klasse. Syntes min søster er smart med hennes niåring. Der viser hun henne hva som er mote, og så får hun heller gå i kule, smakfulle klær. Ikke rosa, sexy og sminke, men kult. Type en fin skjorte, noen kule jeans f.eks. Vans og kul baggy bukse. Hun ser tøff ut, og velkedd. Ingen som ikke syntes hun er "kul nok" på skolen, samtidig som hun slipper unna presset med å skulle kle seg sexy og fjortis allerede. Forhåpentligvis har hun fått smaken på å kle seg pent og tøft, så da blir det kanskje ikke så mye stringtruse som vises, papir i bhen osv når hun blir tenåring. Jeg får vondt i meg av alt presset jenter må gjennom :(
 
Back
Topp