Skal dere på UL utenom den ordinære?

Spurv

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2018
Skal dere på UL utenom den ordinære? Evt når og hvorfor? ( Hvis man vil dele tanker rundt der :) )
 
Ja,skal på tidlig UL om det går rette veien :)
Har en veldig snill og grei lege som forstår bekymringene mine og som sender meg til tidlig UL pga en SA for ikke så lenge siden :)
 
Ja,skal på tidlig UL om det går rette veien :)
Har en veldig snill og grei lege som forstår bekymringene mine og som sender meg til tidlig UL pga en SA for ikke så lenge siden :)

Fantastisk med gode leger :)
 
Jeg skal på tul når jeg er 8+3, både på grunn av risikosvangerskap og ivf. Skal i tillegg på kontroll på Ahus på tirsdag, men har ikke fått beskjed om det blir ul da eller ikke. Håper egentlig det, hadde vært veldig fint å se et bankende hjerte [emoji173]
 
Jeg skal på fredag, har bestilt privat. Er fordi jeg hadde SA i september 8+1 og babyen nok hadde sluttet å vokse en stund før dette. Vil bare vite at alt er ok, eller om vi må prøve på nytt enda en gang...[emoji17]
 
Jeg skal i når jeg er 6 uker. Bestilt privat for jeg bekymrer meg sån. Vil se at det er på rett plass og er hjerte som slår
 
Jeg bare lurer, er dere ikke redd for å miste etter dere evt har sett hjertet banke og ser at alt er Okei veldig tidlig? Det er derfor jeg ikke tørr å gå tidlig for å få veldig høye forhåpninger... :Heartbigred
 
Jeg bare lurer, er dere ikke redd for å miste etter dere evt har sett hjertet banke og ser at alt er Okei veldig tidlig? Det er derfor jeg ikke tørr å gå tidlig for å få veldig høye forhåpninger... :Heartbigred
Godt poeng... men jeg klarer ikke vente til uke 18 på UL.. så da tar jeg heller tidlig UL for å vertfall få bekreftet at den lever der og da.... tap blir det uansett om jeg vet den lever i uke 8 og dør i uke 9 ,eller den dør i uke 9 uten at jeg har sett noe som helst..
 
Jeg bare lurer, er dere ikke redd for å miste etter dere evt har sett hjertet banke og ser at alt er Okei veldig tidlig? Det er derfor jeg ikke tørr å gå tidlig for å få veldig høye forhåpninger... :Heartbigred

Joda, selvfølgelig. Trist blir det jo uansett når en finner det ut. Men tror jeg klarer å slappe mer av uansett om alt eg som det skal nå i allefall
 
Jeg skal til legen 7+2. Hun har ultralydapparat, så antar hun tar en titt (legen min elsker å bruke det, siden det ikke er så ofte hun får brukt det). Det gjorde hun med første, også ved 12+0. Derfor har jeg ikke tenkt på noe annen tul. Tenker vi skal bestille 3D-ultralyd for gøy i uke 26 eller noe sånn. Det var SÅ stas med første. Også tror jeg at jeg skal ha litt mer oppfølging før fødsel pga akutt keisersnitt med første, så tror det blir flere ultralyden når det nærmer seg.
 
Blitt henvist til tidlig ul av fastlegen, pga vi mistet i ma i august ifjor, er er overnervøse pga dette.. er 4+1 idag, så tenker jeg får ul rundt uke 6-7.
 
Jeg bare lurer, er dere ikke redd for å miste etter dere evt har sett hjertet banke og ser at alt er Okei veldig tidlig? Det er derfor jeg ikke tørr å gå tidlig for å få veldig høye forhåpninger... :Heartbigred

Like redd for å miste selvsagt, men sjansen er større for at det går bra hvis man har sett et bankende hjerte, derfor er det litt beroligende likevel[emoji5] Noen garanti for at det går bra har man jo aldri, uansett om man er 10, 20 eller 30 uker på vei...
 
Etter MA i oktober, som ble merket på TUL i uke 12, og mange komplikasjoner etter det , så får vi tidlig UL hos en lege på legekontoret her ved oss. Han har ULapparat- og vi skal dit 6+5, både gleder og gruer meg. Ved MAen døde embryoet i uke 6, så kjenner jeg både gruer meg og gleder meg.
Vi har også bestilt privat ultralyd hos Martin Lindring 12+5(De anbefalte å komme da). Håper muligens vi kan få UL hos han legen i uke 9-10 ca også- for er lenge å vente fra uke 6 til 12.. kall meg gjerne hysterisk.. men er rinelig redd for at det kan gå galt - siden det gjorde d3t første gangen..
 
Ønsker også tidlig ul, men usikker på nårtid det er best. Har både hatt sa og ma før, så trenger litt bekreftelse på at det er hjerteaktivitet. Formen er mye bedre nå enn mitt siste svangerskap, så tenker det er for godt til å være sant... til tross for blodprøver som bekreftet stigning i hcg forrige uke
 
Jeg skal på tirsdag :) Ble henvist til det av fastlegen for å fastsette termin. Jeg tror jeg da er 7+0, så det blir spennende å finne ut av :)
 
Ønsker også tidlig ul, men usikker på nårtid det er best. Har både hatt sa og ma før, så trenger litt bekreftelse på at det er hjerteaktivitet. Formen er mye bedre nå enn mitt siste svangerskap, så tenker det er for godt til å være sant... til tross for blodprøver som bekreftet stigning i hcg forrige uke


Slik jeg forsto det på legen min så lønner det seg å iallefall være over 6 uker, og gjerne 7 uker :) forsto at det er lettere å se hjertet og slikt da. Selv om det starter å slå mellom uke 5 og 6 :)

Lykke til<3
 
Vi skal på en tidlig UL (privat) når jeg er 8+0, bare for å forsikre oss om at der er liv. Reiser på ferie 2 dager senere, og kommer nok til å dele nyheten med familien da. Ville vel egentlig ha ventet til uke 12-13 slik som vi gjorde ved forrige svangerskap, men så er det veldig godt å få vite ståa før vi reiser på ferie også.
Sist valgte vi også å bestille en 3D-ultralyd i uke 30-32 (husker ikke helt), og det var vi veldig glade for, så vi gjør nok det samme denne gangen også[emoji4]
 
Vi bestiller nok rundt 12 uker, grei å se at alt er ok før man deler det med verden. Utfordringen er bare å holde kjeft så lenge :)
 
Første UL til fredag (5+4) deretter ukentlige ultralyder i første trimester. Får også i uke 15, 18, 32. Kjempe glad for så tett oppfølging :)
 
Back
Topp