Sjokolade til baby

Ønskerlille

Blir kjent med forumet
Vet ikke hvor jeg skal poste hen, så flytt det gjerne :)

Jeg er så sinna åfrustrert nå, at jeg kan sprekke...
Vi har nå haft besøk av noen nå, og det står ei godteskål på bordet.. Da prestere besøket å gi babyen på 6mnd sjokolade, selv om jeg protesterer å sier "nei, han skal ikke ha" joda sier besøket, og fortsetter å gi.. Etterpå snakker de om å snart gi sukker på sutten, før vi er kommet skikkelig i gang med mat!
Far sitter rett ved, og gjør ingenting. (Han har fått høre at dette er ikke greit.)

Jeg er ikke den som roper høyest, men her sa jeg faktisk ifra.

Hva hadde dere gjort?
 
Blitt lynings! Har sagt klart fra til alle at ingen skal gi lille noe som helst uten å ha konferert med oss. BF er heldigvis med på dette. Har måtte sagt fra i forhold til is, kaker, melkeprodukter, osv i løpet av sommeren... Skjønner ikke at folk føler seg komfortabel med å bryte grenser på den måten. Foreldre skal styre hva barnet får i seg, når det er så lite som nå.
 
Ble så frustrert.. Sa klart ifra at han ikke skal ha sjokolade, men får i svar at "joda, litt må han jo få" Synes det har med respekt å gjøre.. gjør hva du vil med ungen din selv, men hør på foreldrene til andre sine barn lissom....
Vi er forsiktige med hva vi gir, siden jeg har nokså alvorlig astma /allergi regner vi med han er allergisk mot noe å.. Er midt i å prøve ulige matvarer og frukter nå..
 
Ble så frustrert.. Sa klart ifra at han ikke skal ha sjokolade, men får i svar at "joda, litt må han jo få" Synes det har med respekt å gjøre.. gjør hva du vil med ungen din selv, men hør på foreldrene til andre sine barn lissom....
Vi er forsiktige med hva vi gir, siden jeg har nokså alvorlig astma /allergi regner vi med han er allergisk mot noe å.. Er midt i å prøve ulige matvarer og frukter nå..

Helt enig... Sir den enne eller begge foreldrene nei skal dette respekteres, og det i de fleste situasjoner.
 
Back
Topp