Sjokolade i svangerskap

gledestilnovember

Blir kjent med forumet
hei! Har lest mye om å holde oss borte fra melkeprodukter som ikke er varmebehandlet (i Tyrkia) men lurer da på om feks sjokolade er farlig og spise ? Det er jo melk.
 
Rein sjokolade er jo kakao bønner. Sjokoladen i seg selv er varmebehandlet. Det smeltes og helles i former hvor det da stivner. Ikke noe godt svar men var det jeg lærte på utplasseringen inne på fabrikken til Freia. Aner ikke temp så kan vel ikke akkurat si at melken er veldig varm. Men tenker det gjør det hovedsakelig is, softis, vanlig melk osv.
 
Så sjokolade er helt greit og spise i syden? Føler meg så overhysterisk men jordmor har ikke sagt noe om det, å står lite om det på nettet..
Rein sjokolade er jo kakao bønner. Sjokoladen i seg selv er varmebehandlet. Det smeltes og helles i former hvor det da stivner. Ikke noe godt svar men var det jeg lærte på utplasseringen inne på fabrikken til Freia. Aner ikke temp så kan vel ikke akkurat si at melken er veldig varm. Men tenker det gjør det hovedsakelig is, softis, vanlig melk osv.
sjokolade
 
Så sjokolade er helt greit og spise i syden? Føler meg så overhysterisk men jordmor har ikke sagt noe om det, å står lite om det på nettet..

sjokolade
Trur nok det burde gå bra. Det er jo tross alt smeltet.
 
Har jeg aldri hørt noe om. Jeg har spist MYE sjokolade i alle svangerskapene[emoji23]
Ja det har jeg også! Men visste ikke om det var noe annet i syden enn hjemme i Norge.. siden du skal holde deg borte fra melkeprodukter her nede. Føler det jeg lever av er pizza, French fries, chips å sjokolade spiste skinke på pizzaen for første gang idag å spurte sikkert kelneren på hotelle 2 ganger om skinken ble lagt på før pizzaen ble stekt, skikkelig paranoia her nede
 
Jeg hadde nok ikke tenkt så mye på melke produkter som er behandlet. Altså mat osv. Ville heller passa meg for fersk salat og slike ting. Vann fra springen/isbiter.

Kos deg i syden[emoji4]
 
Back
Topp