Sjekk

Status
Stengt for ytterligere svar.
?

?123456

Guest
Hvordan sjekker dere etter bæsjebleier? Kva er den enklaste måten for å sjekke om det er bæsjebleie? Kva gjør dere som jobber i barnehagen å gjøre? Skal ein tro på når barnet seier eg har bæsjebleie eller skal ein sjekk for å være sikker?
 
Kva gjør dere i barnehagen også? Kor fort kjenner dere at det er bæsjebleier,kva gjør dere om fleire har bæsjebleie,skifter dere en og en bæsjebleie eller fleire bæsjebleier samtidig?
 
Jeg jobber ikke i barnehage, men har ei jente på 1 år og 2 måneder. Jeg lukter først i baken på henne. Er jeg usikker, legger jeg henne over fanget, tar ned bukse og strømebukse, åpner på bodyen og ser inn i bleien.
Jeg ville sjekket om et barn sier de har bæsjebleie.
 
Hjemme lukter jeg utenpå klærne først, og sjekker evt. inni bleien ved å sjekke fra siden.

Hvis barn i bhg sier de har bæsjet, sjekker jeg selvfølgelig før vi går på badet.
Det er alltid noen ute med barna, og hvis noen har bæsjet når jeg er alene, må jeg jo ta én og én, og ha døren oppe ut til avdelingen.
Det varierer jo hvor fort man merker det, for man kan ikke være helt oppi barna hele tiden, og jeg bryter f.eks ikke opp god lek for å sjekke om noen har bæsja, med mindre vi må sjekke ofte pga. sår rumpe.
Men man sjekker jo så fort man kjenner lukten, og skifter bleie minst to ganger om dagen uansett.

Hvorfor lurer du? Har du opplevd at barnehagen ikke skifter ditt barns bæsjebleier?
 
Som regel oser det slik at det hersker ingen tvil... [emoji23] Men om det ikke gjør det og jeg er usikker så sjekker jeg ved å titte nedi eller ta ned buksa og dra bleia og den eventuelle bodyen ut fra kroppen der ved låret/rumpa. Jeg spør som regel også, men tar et nei med en klype salt. De vil ofte ikke avbryte leken for å skifte.
 
Er det noko måter som er raskere for å vite om det er ein bæsjebleie? Så barnet tuller når det seier eg har bæsjebleie?
 
Min gutt hadde tydelig klump på rompa når han hadde bæsjebleie :p
Jeg brukte å klemme litt på bleien for å sjekke hvis jeg ikke var helt sikker på klumpen bak. Merket fort hvis det var avføring i bleien.
Men sier ungen at det er bæsj i bleien så bruker de ikke å tulle om sånt :)
Noen unger får også en spesiell måte å gå på ved avføring i bleien. Noen får cowboygange med beina spredt, mens andre går på tå.
 
Er det noko utstyr som er lurt å ha med når det er bæsjebleier?
 
Er det noko utstyr som er lurt å ha med når det er bæsjebleier?

Rene bleier + kluter burde vel være et must... Pose til den skitne bleien kan vel også være lurt... Fyll stelleveska med ting du tror du trenger, så lærer du etterhvert hva du trenger og hva som er unødvendig.
 
Hva gjør eg om barnet ikkje liker at en skifter bæsjebleien? Er det lurt å ha leker med til dei?
 
Er det best å løfte barnet for å sjekke eller er det best å sjekke når barnet står?
 
På småbarnsavdeling pleide jeg å sjekke med å dra ut buksa og bleien bak med ryggen. Hadde barna body på så sjekket jeg ved låret, drog ut bleien litt der.
Viss barnet ikke vil skifte bleie så er det jo noe du må gjøre uansett. Blir sår viss du ikke skifter bæsjebleie. Kan godt ta med en leke til barnet, men pass på så ikke leken kommer borti bæsjebleien :p
Pleier å sjekke stående, men kan og legge barnet over lårene å sjekke.
 
På småbarnsavdeling pleide jeg å sjekke med å dra ut buksa og bleien bak med ryggen. Hadde barna body på så sjekket jeg ved låret, drog ut bleien litt der.
Viss barnet ikke vil skifte bleie så er det jo noe du må gjøre uansett. Blir sår viss du ikke skifter bæsjebleie. Kan godt ta med en leke til barnet, men pass på så ikke leken kommer borti bæsjebleien :p
Pleier å sjekke stående, men kan og legge barnet over lårene å sjekke.
Hvordan sjekker du når du er ute på tur?
 
Om du får tilfredsstillelse av å snakke om bæsjebleier er det nok andre forum der ute som er langt mer passende for deg.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp