Sjansen for å være gravid?

Hiildeej

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Hei, en stund siden jeg var aktiv her inne. Jeg har hatt skikkelig uregelmessing mens de siste 4 mnd. Den før siste mens var det pluttselig en mnd opphold før jeg fikk mens den 19. mars nå. Var ferdig ca 24 mars. Hadde sex med kondom dagen etter, men den sprakk.. Så var vi for inn i mooden til å tenke på kondom den 27 mars. Men fant ut like raskt etter at vi hadde ikke flere kondomer igjen..

Så ja. spørsmålet er hvor stor er sjansen for at jeg kan være gravid nå? Jeg har ikke akkurat lyst på flere barn nå.

takk for svar på forhånd. :)
 
Tenker at det kan være en sjanse jo.. dere hadde ubeskyttet sex på cd 9, og sæden kan leve i flere dager. Hvis du har el rundt cd 11-12 så er det jo mulig. Men, er jo mye som skal klaffe da :)
 
okei, tusen takk for svar. Håper jeg ikke er uheldig å er gravid nå da :/ Livssituasjonen passer seg ikke inn med et barn til nå! Ble jo gravid på p-pilla sist! så skremselen er der for at jeg skal være "uheldig" igjen :/
 
Hvis menstruasjonen er uregelmessig, er vel sjansen større for at du kan ha blitt gravid. Og uansett, man vet jo aldri. Sæd kan leve i opptil 7 dager, og eggløsningen kan komme når som helst egentlig..

Du må nesten bare vente og se. :)
Lykke til!
 
Nå ble jeg jo bare enda mer urolig :S

Men nå kan jeg jo si at selv om man timer eggløsningen perfekt med flere samleier i forkant og på selve dagen, er det ca 36% av de som PRØVER som blir gravide, og noen prosenter til som ender med spontanabort da.
 
Nå prøver ikke jeg å bli gravid, jeg vil ha flere barn. Men timeingen nå er helt elendig om det skulle skje. Men sist jeg gikk gravid så tok jeg p-pilla som jeg skulle. og like vell endte jeg opp gravid. (Veldig glad for at jeg har 2 åringen nå) men jeg bor alene med sønnen, går skole og jobber. Så er forholde til meg og den nye kjæresten ganske nytt. ca halvt år.

Så går jeg ikke på p-piller lengre pga. at mensen ble så ustabil, legen mente også at jeg burde prøve å kutte de ut en periode for å se om den stabiliserte seg igjen. Derfor blir jeg så stresset av hele dette :/ vært av pilla i ca 4 mnd.
 
Nå prøver ikke jeg å bli gravid, jeg vil ha flere barn. Men timeingen nå er helt elendig om det skulle skje. Men sist jeg gikk gravid så tok jeg p-pilla som jeg skulle. og like vell endte jeg opp gravid. (Veldig glad for at jeg har 2 åringen nå) men jeg bor alene med sønnen, går skole og jobber. Så er forholde til meg og den nye kjæresten ganske nytt. ca halvt år.

Så går jeg ikke på p-piller lengre pga. at mensen ble så ustabil, legen mente også at jeg burde prøve å kutte de ut en periode for å se om den stabiliserte seg igjen. Derfor blir jeg så stresset av hele dette :/ vært av pilla i ca 4 mnd.

Det er noe urettferdig i systemet her, virker som om det er de som ikke prøver som blir gravide med en gang uhellet skulle være ute. :p Men likevel så er shansen på hver enkelt syklus ca 60% for at man IKKE er gravid. :)
 
Kanskje det er litt slik, haha. Ser i alle fall sånn ut når jeg leser rundt om på forskjellige forum. Så er jeg vel kanskje litt overdrevet hysterisk for å kunne være det i å med at det egentlig skulle være "umulig" forrige gang :p
 
Back
Topp