Sint og såret

TPL

Elsker forumet
Sommerfuglene
Desemberlykke 2018
Ååh jeg må bare få lufte frustrasjonen min akkurat nå, for jeg har en diskusjon gående med en tidligere arbeidskollega under et bilde på Facebook. For Høyre har nå sagt ja til assistert befrukting for single i Norge og jeg som har vært i Danmark jubler så innmari for dette! Det var på tide!!

Men nå mener denne tidligere kollegaen min at barnet ikke vokser opp til å få det beste livet det kan få, da det mangler en far! Mitt barn vil ikke få en optimal utvikling og livskvalitet!? Og at jeg bidrar til at det blir flere ufrivillige fedre og at jeg budre tenkt på den gruppen!! Jeg blir så sint!! Skulle jeg dratt på byen da, og lurt noen for at barnet skal få en far? Eller slått meg ned sammen en jeg egentlig ikke har det bra med fordi jeg ønsker meg barn og det behøver en far?

Det finnes jo ingen fasit på familie i dagens samfunn, og takk og lov for det! Men nå ble jeg ordentlig såret! Mitt barn kommer jo til å få et rikt liv med mange menn i sitt liv som vil være gode rollefigurer, og det er så innmari ønsket til verden, så jeg blir så såret når noen påstår at det jeg gjør ikke er til det beste for barnet og at jeg ikke burde ha rett til å få barn i det hele tatt[emoji22]
 
Ååh jeg må bare få lufte frustrasjonen min akkurat nå, for jeg har en diskusjon gående med en tidligere arbeidskollega under et bilde på Facebook. For Høyre har nå sagt ja til assistert befrukting for single i Norge og jeg som har vært i Danmark jubler så innmari for dette! Det var på tide!!

Men nå mener denne tidligere kollegaen min at barnet ikke vokser opp til å få det beste livet det kan få, da det mangler en far! Mitt barn vil ikke få en optimal utvikling og livskvalitet!? Og at jeg bidrar til at det blir flere ufrivillige fedre og at jeg budre tenkt på den gruppen!! Jeg blir så sint!! Skulle jeg dratt på byen da, og lurt noen for at barnet skal få en far? Eller slått meg ned sammen en jeg egentlig ikke har det bra med fordi jeg ønsker meg barn og det behøver en far?

Det finnes jo ingen fasit på familie i dagens samfunn, og takk og lov for det! Men nå ble jeg ordentlig såret! Mitt barn kommer jo til å få et rikt liv med mange menn i sitt liv som vil være gode rollefigurer, og det er så innmari ønsket til verden, så jeg blir så såret når noen påstår at det jeg gjør ikke er til det beste for barnet og at jeg ikke burde ha rett til å få barn i det hele tatt[emoji22]

Men i all verden! Ikke bruk tid på denne gamle kollegaen din. Folk får mene hva de vil, og finnes selvsagt ingen fasit. Men vi lever i 2018 og vet jo at uansett om man blir oppdratt av en mamma og en pappa, to pappaer, en pappa, to mammaer, en mamma, eller bare besteforeldre eller en tante, blir det folk av oss alle sammen. Kommer ikke an på hvem, men hvordan, vi blir oppdratt. Mange som blir oppdratt av en mor og en far hvor far feks ikke er grei. Og noen vokser opp kun med en far. Skulle vært unødvendig å si noe om det i det hele tatt, for det er sååå feil det kan bli, men jeg kjenner jeg blir frustrert på dine vegne! Men ikke bli lei deg for hva hun sier❤️ Hun er ikke opplyst, etter min mening...
 
Men så fantastisk at Høyre nå har sagt ja til det!!❤️ Det synes jeg er flott!
 
Men i all verden! Ikke bruk tid på denne gamle kollegaen din. Folk får mene hva de vil, og finnes selvsagt ingen fasit. Men vi lever i 2018 og vet jo at uansett om man blir oppdratt av en mamma og en pappa, to pappaer, en pappa, to mammaer, en mamma, eller bare besteforeldre eller en tante, blir det folk av oss alle sammen. Kommer ikke an på hvem, men hvordan, vi blir oppdratt. Mange som blir oppdratt av en mor og en far hvor far feks ikke er grei. Og noen vokser opp kun med en far. Skulle vært unødvendig å si, og jeg kjenner jeg blir frustrert på dine vegne! Men ikke bli lei deg for hva hun sier[emoji173]️ Hun er ikke opplyst, etter min mening...

Tusen takk for gode ord, nå kom tårene her[emoji173]️ At noen kan være så påståelig river meg i hjertet!! Jeg har tenkt over dette i seks år, fått med meg familie og venner på laget, kjøpt en leilighet som er stor nok, spart opp en solid økonomi og har minimalt med lån, og ventet til jeg fikk fast jobb med stabil inntekt etter endt utdanning. Jeg føler jeg har gjort alt "riktig" for at Baby peanøtt skal få det så bra som mulig sammen med meg, og da er det så vondt å få smelt i trynet at barnet ikke får det bra og at jeg ikke fortjener det fordi jeg er singel[emoji174][emoji22]
 
Ååh jeg må bare få lufte frustrasjonen min akkurat nå, for jeg har en diskusjon gående med en tidligere arbeidskollega under et bilde på Facebook. For Høyre har nå sagt ja til assistert befrukting for single i Norge og jeg som har vært i Danmark jubler så innmari for dette! Det var på tide!!

Men nå mener denne tidligere kollegaen min at barnet ikke vokser opp til å få det beste livet det kan få, da det mangler en far! Mitt barn vil ikke få en optimal utvikling og livskvalitet!? Og at jeg bidrar til at det blir flere ufrivillige fedre og at jeg budre tenkt på den gruppen!! Jeg blir så sint!! Skulle jeg dratt på byen da, og lurt noen for at barnet skal få en far? Eller slått meg ned sammen en jeg egentlig ikke har det bra med fordi jeg ønsker meg barn og det behøver en far?

Det finnes jo ingen fasit på familie i dagens samfunn, og takk og lov for det! Men nå ble jeg ordentlig såret! Mitt barn kommer jo til å få et rikt liv med mange menn i sitt liv som vil være gode rollefigurer, og det er så innmari ønsket til verden, så jeg blir så såret når noen påstår at det jeg gjør ikke er til det beste for barnet og at jeg ikke burde ha rett til å få barn i det hele tatt[emoji22]


For en ignorant person. Hurra for at Høyre er enig i dette, som du skriver er dette veldig på tide!!

Jeg er hundre prosent sikker på at barnet kommer til å få det veldig mye bedre med "bare" deg og din familie/venner, enn ved å ha en far som ikke vil bli far (bli gravid på byen), eller ved å se en mor og far som ikke har det bra sammen. Barnet ditt kommer til å vokse opp å vite hvor utrolig ønsket det var, og hvor utrolig glad du er i det. Du er voksen, som gjorde en ansvarlig beslutning å. Dro til Danmark, istedenfor å dra på byen. Det viser mye om deg som person, og det barnet er heldig som får deg som mor. Skammelig av denne kollegaen sin å si noe annet. Da er man trangsynt, og hvis denne kollegaen har barn håper jeg de får andre verdier enn det denne personen viser.

Heldigvis er ikke kjernefamilien i samfunnet vårt en mor, en far og to barn lenger. En familie er alt mulig, og hva man gjør det til. Masse kjærlighet, åpenhet, gode verdier og raushet skaper gode familier og gode barn :) ikke bare en mor og far i seg selv. Det er rimelig mange eksempler på at det å bare ha en mor og far ikke er nok, og som hun sier: ikke gir god livskvalitet til ungen.

❤️
 
Enkelte folk må bare ha noe å si om alt. Skjønner godt at du blir såret og lei deg når hun sier noe slikt. Dette kunne hun holdt for seg selv og spesielt hvis hun vet hva du har gått gjennom.

Jeg også syns det er fantastisk at single kan få lov til å gjøre det her i Norge. Noen ganger så finner man bare ikke den rette. Og da er det fint at mennesker som er single som ønsker barn skal få lov til dette.

Det er mye bedre at man gjør det den "rette" veien enn å ligge med en tilfeldig som gjerne ikke vil ha barn. Det blir jo ikke rett!

Og et barn vil som oftest være blant begge kjønn i løpet av sin oppvekst. Har dette barnet en bestefar, en onkel eller en annen mannlig person i livet sitt så vil man jo få den mannlige rollefiguren der også. Det trenger ikke bare være en får som er det.

Ble kanskje litt rotete skrevet.

Jeg hadde ikke brydd meg om det, selv om jeg vet at det ikke er så lett. Syns det er fint at du og andre single får oppfylt sitt store ønske om å få barn ❤ og ingenting er vel bedre at man får mulighet til å gjøre det her i Norge.

Satt faktisk å tenke på det her om dagen at hvis jeg hadde vært singel og uten barn så hadde jeg ville gjort det samme :)
 
Du har vært kjempe flink!! Vi kjøpte leilighet for å flytte hjem til Norge når jeg var 5-6 mnd på vei når vi bodde i Spania. Hadde trygge inntekter begge to, men måtte pusse opp ferdig når bebien kom for overtok en uke før hun kom (hun kom 4+3 for tidlig). Alt var liksom skikkelig tidspresset for å få klart. Hun var planlagt altså, men ble plutselig liten tid med flytting og alt.

Men uansett livssituasjon også, kommer det an på hvordan vi er som foreldre og hvordan barndom og hvordan oppdragelse vi gir barna vår❤️ Feks En singel mor som ble gravid på byen, som bor i underetg til moren sin vil også kunne være en flott mor❤️
 
For en ignorant person. Hurra for at Høyre er enig i dette, som du skriver er dette veldig på tide!!

Jeg er hundre prosent sikker på at barnet kommer til å få det veldig mye bedre med "bare" deg og din familie/venner, enn ved å ha en far som ikke vil bli far (bli gravid på byen), eller ved å se en mor og far som ikke har det bra sammen. Barnet ditt kommer til å vokse opp å vite hvor utrolig ønsket det var, og hvor utrolig glad du er i det. Du er voksen, som gjorde en ansvarlig beslutning å. Dro til Danmark, istedenfor å dra på byen. Det viser mye om deg som person, og det barnet er heldig som får deg som mor. Skammelig av denne kollegaen sin å si noe annet. Da er man trangsynt, og hvis denne kollegaen har barn håper jeg de får andre verdier enn det denne personen viser.

Heldigvis er ikke kjernefamilien i samfunnet vårt en mor, en far og to barn lenger. En familie er alt mulig, og hva man gjør det til. Masse kjærlighet, åpenhet, gode verdier og raushet skaper gode familier og gode barn :) ikke bare en mor og far i seg selv. Det er rimelig mange eksempler på at det å bare ha en mor og far ikke er nok, og som hun sier: ikke gir god livskvalitet til ungen.

[emoji173]️

Takk for gode ord[emoji173]️ Ja jeg har selv en god kompis som ble far etter en liten tur på byen, og jeg kunne aldri utsatt noen for det han opplevde den gangen! Barnet har det selvfølgelig supert, da han tok ansvar, men barnet ble født inn i et frem og tilbakeforhold hvor mor og far ikke er enige! Det ønsker ikke jeg! Byen har aldri vært noen alternativ. Jeg har alltid ønsket å gjøre dette på den rette måten når jeg må gjøre det alene og drømmemannen lar vente på seg! Og hvem vet, kanskje drømmemannen dukker opp etter hvert og Baby peanøtt får en farsfigur i tillegg til de hen allerede får i min familie[emoji173]️ Da blir det bare enda en berikelse! Men jeg har aldri tvilt på at dette barnet skal få det bra, så når noen påstår det så blir det så utrolig sårt!
 
Enkelte folk må bare ha noe å si om alt. Skjønner godt at du blir såret og lei deg når hun sier noe slikt. Dette kunne hun holdt for seg selv og spesielt hvis hun vet hva du har gått gjennom.

Jeg også syns det er fantastisk at single kan få lov til å gjøre det her i Norge. Noen ganger så finner man bare ikke den rette. Og da er det fint at mennesker som er single som ønsker barn skal få lov til dette.

Det er mye bedre at man gjør det den "rette" veien enn å ligge med en tilfeldig som gjerne ikke vil ha barn. Det blir jo ikke rett!

Og et barn vil som oftest være blant begge kjønn i løpet av sin oppvekst. Har dette barnet en bestefar, en onkel eller en annen mannlig person i livet sitt så vil man jo få den mannlige rollefiguren der også. Det trenger ikke bare være en får som er det.

Ble kanskje litt rotete skrevet.

Jeg hadde ikke brydd meg om det, selv om jeg vet at det ikke er så lett. Syns det er fint at du og andre single får oppfylt sitt store ønske om å få barn [emoji173] og ingenting er vel bedre at man får mulighet til å gjøre det her i Norge.

Satt faktisk å tenke på det her om dagen at hvis jeg hadde vært singel og uten barn så hadde jeg ville gjort det samme :)

Huff ja jeg skulle jo egentlig klart å ikke bry meg om dette, men så er det jo en liten dose hormoner oppå det hele også da vettu[emoji23] Jeg føler det er bedre å gjøre dette alene enn å gjøre det enten halvhjertet med en man kanskje ikke ser en fremtid med, eller å finne løsningen på ønskedrømmen på byen! Det blir for meg helt feil!! Skal jeg gjøre dette alene skal jeg gjøre det på den rette måten! Nå kan jeg kanskje få søskenforsøk i Norge også[emoji322] Mitt barn er så utrolig heldig å få en morfar og onkel og en bonusbestefar og bonusonkel som mannlig rollemodeller og det kommer til å bli helt supert! Vi skal ikke lide noen nød vi to[emoji173]️
 
Du har vært kjempe flink!! Vi kjøpte leilighet for å flytte hjem til Norge når jeg var 5-6 mnd på vei når vi bodde i Spania. Hadde trygge inntekter begge to, men måtte pusse opp ferdig når bebien kom for overtok en uke før hun kom (hun kom 4+3 for tidlig). Alt var liksom skikkelig tidspresset for å få klart. Hun var planlagt altså, men ble plutselig liten tid med flytting og alt.

Men uansett livssituasjon også, kommer det an på hvordan vi er som foreldre og hvordan barndom og hvordan oppdragelse vi gir barna vår[emoji173]️ Feks En singel mor som ble gravid på byen, som bor i underetg til moren sin vil også kunne være en flott mor[emoji173]️

Men da hadde dere alle forutsetningene for at baby skulle få det bra[emoji173]️ Mange blir jo litt tatt på senga også, og alt må skje litt i huj og hast, men barnet får det da helt supert allikevel! Ikke alt trenger å være så planlagt hele tiden! Og gudene må vite at når barnet kommer til verden så blir sikkert ingenting som planlagt her og det skal bli litt av en omstilling for meg som er listemenneske og må ha alt planlagt og klart til en hver tid[emoji23] Ja, så lenge det fins kjærlighet og gode verdier så finnes det håp[emoji173]️ Det finnes ingen fasit[emoji173]️
 
I likhet med abortloven vil et ja til assistert befruktning til enslige stadfeste kvinners rett til å bestemme over egen kropp. Noe som er på høy tid. Et valg om å få barn alene er som regel enda mer gjennomtenkt enn om et par velger å prøve. Du har for eksempel allerede tenkt på rollemodeller. Både barn som er planlagt/ikke planlagt, ønsket eller ikke ønsket (i utgangspunktet) har en gode muligheter for å å få et godt og innholdsrikt liv med fornuftig(e) forelder eller foreldre. Om han er så livredd for at at barnet ikke skal få det godt, så kan han heller bruke krefter på dem som ikke har ressurser til å ta vare på et barn og (kanskje) aldri burde fått.
 
Men nå mener denne tidligere kollegaen min at barnet ikke vokser opp til å få det beste livet det kan få, da det mangler en far! Mitt barn vil ikke få en optimal utvikling og livskvalitet!? Og at jeg bidrar til at det blir flere ufrivillige fedre og at jeg budre tenkt på den gruppen!! Jeg blir så sint!! Skulle jeg dratt på byen da, og lurt noen for at barnet skal få en far? Eller slått meg ned sammen en jeg egentlig ikke har det bra med fordi jeg ønsker meg barn og det behøver en far?[emoji22]
Det er så sinnsykt mange dumme argumenter i disse debattene!
"Single burde ikke kunne få barn!"
Nehei? Det er da nok av de som blir single i ettertid? Som du sier finnes det jo folk som blir gravide etter en kveld på byen. Han som har donert sæden sin vet hva han går til!

"Homofile burde ikke få barn!, de vil ikke ha kontakt med motsatt kjønn av foreldrene! Alle trenger en mamma OG en pappa!"
Mye rart skjer i livet, noen skiller seg, noen dør og de færreste tar med seg ungen sin på en øde øye hvor det bare bor et kjønn :inpain:

Du kommer til å bli en fantastisk mamma, barnet ditt er ønsket og kommer ikke til å vite om noe annet.
Slik er deres familie og sånn er det! :Heartred
 
Det er så sinnsykt mange dumme argumenter i disse debattene!
"Single burde ikke kunne få barn!"
Nehei? Det er da nok av de som blir single i ettertid? Som du sier finnes det jo folk som blir gravide etter en kveld på byen. Han som har donert sæden sin vet hva han går til!

"Homofile burde ikke få barn!, de vil ikke ha kontakt med motsatt kjønn av foreldrene! Alle trenger en mamma OG en pappa!"
Mye rart skjer i livet, noen skiller seg, noen dør og de færreste tar med seg ungen sin på en øde øye hvor det bare bor et kjønn :inpain:

Du kommer til å bli en fantastisk mamma, barnet ditt er ønsket og kommer ikke til å vite om noe annet.
Slik er deres familie og sånn er det! :Heartred

Huff ja det skal liksom menes og synses om alt, og når man er i denne situasjonen blir det ekstra sårt å høre at dette går mot det beste for barnet og at jeg er egoistisk som gjør dette for meg selv! Hvorfor skal ikke jeg få ønske meg barn på lik linje med andre tenker jeg! Folk blir jo som du sier single etter at barn et satt til livet også. I noen tilfeller stikker mor eller far også, og noen sitter igjen alene! Barnet får det da fint fordi om! Man må ta utgangspunkt i det man har og gjøre det beste ut av det! Livet er uforutsigbart og man vet aldri hva neste dag bringer! Tusen takk[emoji173]️ Mitt barn kommer til å bli høyt elsket og forhåpentligvis vil det vokse opp til gode verdier og holdninger[emoji4]
 
Ååh jeg må bare få lufte frustrasjonen min akkurat nå, for jeg har en diskusjon gående med en tidligere arbeidskollega under et bilde på Facebook. For Høyre har nå sagt ja til assistert befrukting for single i Norge og jeg som har vært i Danmark jubler så innmari for dette! Det var på tide!!

Men nå mener denne tidligere kollegaen min at barnet ikke vokser opp til å få det beste livet det kan få, da det mangler en far! Mitt barn vil ikke få en optimal utvikling og livskvalitet!? Og at jeg bidrar til at det blir flere ufrivillige fedre og at jeg budre tenkt på den gruppen!! Jeg blir så sint!! Skulle jeg dratt på byen da, og lurt noen for at barnet skal få en far? Eller slått meg ned sammen en jeg egentlig ikke har det bra med fordi jeg ønsker meg barn og det behøver en far?

Det finnes jo ingen fasit på familie i dagens samfunn, og takk og lov for det! Men nå ble jeg ordentlig såret! Mitt barn kommer jo til å få et rikt liv med mange menn i sitt liv som vil være gode rollefigurer, og det er så innmari ønsket til verden, så jeg blir så såret når noen påstår at det jeg gjør ikke er til det beste for barnet og at jeg ikke burde ha rett til å få barn i det hele tatt[emoji22]
Dessverre har folk meninger som avviker fra ens egne. Helt håpløst å diskutere sånt når man er uenige og du vet jo med det selv at ditt barn er så ønsket og vil få all den kjærligheten det trenger. Slike argumenter er veldig dårlige - Barn trenger bare én god forelder, vi er mange som har vært heldige og hatt bare denne ene!

Jeg er selv rasende fordi høyre har vært så anno 1800 på bioteknologiområdet lenge og er glad for at de er på gli. Spørs bare om det blir som med den nipt-testen de godkjente for over ett år siden - det er fortsatt ikke tatt i bruk pga politikk. Der er mange potensielt såre tær der. Jeg diskuterer selvsagt ikke synet mitt på alle sakene med dem jeg mistenker har et annet syn enn meg feks fordi de er religiøse, har en søster eller bror eller barn med kromosomfeil osv.

Jeg gleder meg med deg, jeg håper enda flere som har problemer med å unnfange får hjelp. Enten de er single eller i par, heterofile eller homofile.
 
Dessverre har folk meninger som avviker fra ens egne. Helt håpløst å diskutere sånt når man er uenige og du vet jo med det selv at ditt barn er så ønsket og vil få all den kjærligheten det trenger. Slike argumenter er veldig dårlige - Barn trenger bare én god forelder, vi er mange som har vært heldige og hatt bare denne ene!

Jeg er selv rasende fordi høyre har vært så anno 1800 på bioteknologiområdet lenge og er glad for at de er på gli. Spørs bare om det blir som med den nipt-testen de godkjente for over ett år siden - det er fortsatt ikke tatt i bruk pga politikk. Der er mange potensielt såre tær der. Jeg diskuterer selvsagt ikke synet mitt på alle sakene med dem jeg mistenker har et annet syn enn meg feks fordi de er religiøse, har en søster eller bror eller barn med kromosomfeil osv.

Jeg gleder meg med deg, jeg håper enda flere som har problemer med å unnfange får hjelp. Enten de er single eller i par, heterofile eller homofile.

Ja et annet argument var at jeg bidrar til St det blir flere ufrivillige barnløse menn, det er et ganske heftig stempel å få, så dette var sårende! Men det er som du sier mange tær der ute! Det er vanskelige tema å mene noe om, så man skal trå varsomt ja!

Tusen takk for det[emoji173]️ Jeg håper også at alle som ønsker det får hjelp!
 
Tss. Hva vet vel de? Bestevenninnen min endte opp med å være alene hele graviditeten og å oppdra gutten sin selv fordi faren sviktet (forholdet deres hadde over 5år på baken og de var ikke altfor ung heller) Og hun gjorde en fantastisk jobb. Fin og god og omsorgsfull gutt! For å ikke snakke om smart! [emoji5]
Jeg er for at alle som ønsker det skal få barn i forhold eller ei!
 
Det er helt tåpelig å si at et barn ikke kan ha det bra med en forelder! Som mange nevner over her er det massevis av par som går fra hverandre, der ene faller fra, one night stands osv.. Det finnes så mange forskjellige varianter av familier i dag at det nesten er komisk å se hvor trangsynte enkelte er. Jeg tror nok de aller fleste har kommer litt lenger enn den gamle kollegaen din - heldigvis! Vær stolt av valget ditt <3 For meg høres det ut som om du er veldig godt forberedt til morsrollen.
 
Tss. Hva vet vel de? Bestevenninnen min endte opp med å være alene hele graviditeten og å oppdra gutten sin selv fordi faren sviktet (forholdet deres hadde over 5år på baken og de var ikke altfor ung heller) Og hun gjorde en fantastisk jobb. Fin og god og omsorgsfull gutt! For å ikke snakke om smart! [emoji5]
Jeg er for at alle som ønsker det skal få barn i forhold eller ei!

Ja der har du et prakteksempel på at det ikke finnes noen fasit og at det går bra allikevel[emoji173]️ Hovedsaken er at barnet et elsket og ønsket!
 
Det er så bak mål å si noe sånt! Jeg er resultatet av en tur på byen.. Det har ikke alltid vært lett å vokse opp med unge foreldre hvor den ene egentlig bare ble kastet inn i det uten noe å si! De har heller aldri vært sammen. Et barn som får en stabil og kjærlig forelder, et barn som et så ønsket at man går til det steget selv om man er alene, er et heldig barn i mine øyne![emoji173]
 
Det er helt tåpelig å si at et barn ikke kan ha det bra med en forelder! Som mange nevner over her er det massevis av par som går fra hverandre, der ene faller fra, one night stands osv.. Det finnes så mange forskjellige varianter av familier i dag at det nesten er komisk å se hvor trangsynte enkelte er. Jeg tror nok de aller fleste har kommer litt lenger enn den gamle kollegaen din - heldigvis! Vær stolt av valget ditt <3 For meg høres det ut som om du er veldig godt forberedt til morsrollen.

Ja det er jo så mange forskjellige familier her i verden, så det er så sårt at noen kan være så påståelig og mene det ikke er det beste for barnet! Alt jeg ønsker i livet er at mitt barn skal få et godt liv med gode verdier og masse kjærlighet, selv om hen ble laget på utradisjonelt vis! Tusen takk[emoji173]️
 
Back
Topp