Sex og amming..

Carla82

Gift med forumet
Hehe litt rar overskrift[:)] Men det jeg lurer på er:
Jeg leste i en bok at slimhinnene i skjeden ikke ble normale/ bedre før etter man slutter å amme? Stemmer dette? Jeg har nemlig forferdelig vondt i skjeden nå under svangerskapet når vi har sex - det går nesten ikke. Så jeg lurte på om dette blir bedre etter fødsel selvom man ammer?[8|][&:]
 
merket ikke noe forskjell der nede når jeg ammet, føltes helt som før[;)]
 
ORIGINAL: prøver igjen.....

merket ikke noe forskjell der nede når jeg ammet, føltes helt som før[;)]

Men hadde det da vært ille under svangerskapet, eller var alt som før da også? Ble du bedre igjen etter du fødte?
 
Kan vel ikke si det har vært noe annerledes verken under graviditet eller amming...
Ville kanskje hørt med jordmor om det...Ho har nok muligens fått det spørsmålet tidligere!
 
jeg merket litt med en gang.Gikk seg til etter en stund.
 
Jeg merket ingenting under svangerskapet eller etterpå, men jeg vet at det er veeeeeldig vanlig med tørre slimhinner (faktisk så vanlig at jeg fikk med en prøvepakning på glidemiddel i en pakke fra liberoklubben eller et eller annet...). Kjøp glidemiddel og kos dere!
 
Jeg merket ingen forskjell når jeg ammet.
 
legen min sa t meg når eg va på 6-ukers kontrollen at hu konne se at eg amma under GU pga. at skjeden va "tørrere" enn normalt.

d pga. ammingå så øke produksjonen av hormonet østrogen (tror d va d hormonet) som ijen tørke ud skjeden.
 
bruk vannbasert glidemiddel, det er ikke noe farlig det... hormoner som endrer kroppen.. samtidig som ellers i syklusen så er det foskjellig på hvor mye slimhinnene produserer.
 
ORIGINAL: Engel@

Jeg merket ingen forskjell når jeg ammet.


Ikke jeg heller!!!!
Ammet i 2 år!
[:D][:D]
 
Æ slit med tørr skjede. Håpe det går over når æ slutte å amme. Det e pga hormoner. Sa gynekologen min.
 
Merka stor forskjell under og etter amming. Ingen problem under svangerskapet, men under amming var eg tørr og måtte ty til glidemiddel. Etter amminga var alt som før igjen[:D] 
 
Back
Topp