Sen reaksjon på hva som har skjedd

Arielle_

Forumet er livet
VIP
❤ Aprilbarna19 ❤
Idag har jeg det ikke så greit mentalt ....
Fikk se en tom fostersekk på skjermen på mandag,sjokk og skjønte ingenting...på onsdag fikk jeg endelig beskjed,abort (drastisk synking på hcg).
Satte cytotec samme kveld og igår kom alt ut (tror jeg) etter ENORME riesmerter natt til igår...
Idag er jeg utrolig lei meg...gråter,tar meg sammen...gråter,tar meg sammen...
Føler en stor sorg og skuffelse,selv om det aldri var noen baby i magen min... men jeg trodde jo det,så for meg var det det...Drømmene og håpet jeg hadde forsvant jo like mye som hos en som hadde baby i magen..

Er bare så utrolig trist... var ikke sånn jeg ville ting skulle bli....:(
Hormonene styrer vel sitt hos meg også enda, så skjønner jo det er normalt men er veldig slitsomt uansett...
 
Så leit at du har måttet gå igjennom dette.
Jeg fikk konstanterer dødt foster før helgen og gikk igjennom senabort i helgen. Første dagen etter at «prosessen» var over var veldig tung og jeg kjente på en veldig følelse av tomhet, hva nå liksom?

Kan hende det du opplever er en lignende tomhetsfølelse og sorg over hva som kunne ha blitt. Jeg syntes det hjelper å snakke masse om det og prøve å tenke fremover. Samtidig tror jeg det er viktig å gråte de tårene man trenger samtidig som man ikke skal la sorgen ta helt overhånd.

Og jeg tror du har veldig rett i at hormonene sikkert forsterker en del enda. Lykke til videre <3
 
Det er heftig. en ting er den psykiske smerten, sjokket og sorgen. En annen ting er alle hormon-endringene som skjer nå akkurat som etter en fødsel.
Ta den tiden du trenger, ha noen å snakke med og ta vare på deg selv. Stor klem
 
Det er heftig. en ting er den psykiske smerten, sjokket og sorgen. En annen ting er alle hormon-endringene som skjer nå akkurat som etter en fødsel.
Ta den tiden du trenger, ha noen å snakke med og ta vare på deg selv. Stor klem
JA føler det er sånn.. som den dagen etter fødsel hvor man bare griner hele dagen.. Men litt godt å høre at det er normalt :)
 
Vet hvordan du har det.
Ta deg tid til å kjenne på følelsene. Sørg den lille spiren, så blir det lettere å se framover mot ny spire[emoji173]️
 
Det er slett ikke sen reaksjon på det som har skjedd. Tvert imot er du helt i rute. De første dagene der trodde jo kroppen din fortsatt at den var gravid, og det mentale er litt i sjokk og litt i «praktisk-modus». Fra og med dagen etter alt er ute, kommer de enorme hormonendringene. Barseltårer kommer jo vanligvis på dag 2-3 etter fødsel, og en abort gir eksakt de samme hormonendringene. Noen opplever til og med melkespreng og råmelk, selv etter tidlig abort.

Gi deg selv tid til å være sint, sørge og komme deg videre.

Stor klem til deg [emoji173]️
 
Tenker på deg ❤️
 
Tenker på deg ❤️
Det er slett ikke sen reaksjon på det som har skjedd. Tvert imot er du helt i rute. De første dagene der trodde jo kroppen din fortsatt at den var gravid, og det mentale er litt i sjokk og litt i «praktisk-modus». Fra og med dagen etter alt er ute, kommer de enorme hormonendringene. Barseltårer kommer jo vanligvis på dag 2-3 etter fødsel, og en abort gir eksakt de samme hormonendringene. Noen opplever til og med melkespreng og råmelk, selv etter tidlig abort.

Gi deg selv tid til å være sint, sørge og komme deg videre.

Stor klem til deg [emoji173]️

Vet hvordan du har det.
Ta deg tid til å kjenne på følelsene. Sørg den lille spiren, så blir det lettere å se framover mot ny spire[emoji173]️

Det hjelper så utrolig mye å få lese svarene deres, det betyr så utrolig mye å vite at man ikke er alene om å ha opplevd noe sånt og bare det å få omtanke fra fremmede er faktisk utrolig godt.. jeg er så takknemlig for dette forumet... og dere!

er heldigvis bedre idag, har bare grått en gang eller noe... :)
kjenner jeg får gråtetrang av å lese her inne men det er godtvondt...
 
Ta vare på deg selv. Nyt de gode øyeblikkene og tillatt deg sorgen og smerten også. Det blir bedre!
 
Veldig trist å høre. Ingen skam å gråte. Ta den tiden du trenger og lytt til deg og dine behov. For meg hjalp det å snakke om det med de nærmeste, være litt borte fra jobb, roe ned og slappe av da hele prosessen er fysisk og psykisk krevende. Sender mange gode klemmer din vei
 
Veldig trist å høre. Ingen skam å gråte. Ta den tiden du trenger og lytt til deg og dine behov. For meg hjalp det å snakke om det med de nærmeste, være litt borte fra jobb, roe ned og slappe av da hele prosessen er fysisk og psykisk krevende. Sender mange gode klemmer din vei
Tusen takk kjære deg !
Det hjelper veldig å bare skrive her inne å lese andre sine opplevelser.. snakker mye med en god venninne om det,det hjelper også.. så nå merker jeg at jeg er på vei opp igjen.. :) mange klemmer tilbake,du er god !
 
Huff, så utrolig fælt og vondt. Vi savner deg på novemberforumet. Jeg mistet i MA i uke 13+4(fosteret døde i uke 8, men ingen UL før sent pga lang ferie). Var helt sikker på at alt var bra men der var fosteret og babyen min død. Samboer ville ikke prøve igjen etterpå og drt var helt jævlig for min del, ville bare bli gravid. Bøe henvist til psykolog og slet veldig i 2017. Ble helt knekt når jeg opplevde BO i januar 18 også. Så nå er hele graviditetsprosessen veldig skjør og vanskelig for meg og er så redd hele tiden. Men jeg skal klare dette og jeg skal få en baby som jeg har hatt som en av mine største ønsker hele livet <3
 
Huff, så utrolig fælt og vondt. Vi savner deg på novemberforumet. Jeg mistet i MA i uke 13+4(fosteret døde i uke 8, men ingen UL før sent pga lang ferie). Var helt sikker på at alt var bra men der var fosteret og babyen min død. Samboer ville ikke prøve igjen etterpå og drt var helt jævlig for min del, ville bare bli gravid. Bøe henvist til psykolog og slet veldig i 2017. Ble helt knekt når jeg opplevde BO i januar 18 også. Så nå er hele graviditetsprosessen veldig skjør og vanskelig for meg og er så redd hele tiden. Men jeg skal klare dette og jeg skal få en baby som jeg har hatt som en av mine største ønsker hele livet <3
huff. herregud .. det er så mange fæle skjebner... min største frykt nå er at kjæresten skulle nekte å prøve mer... han virker heldigvis positiv enn så lenge med å prøve mer...

Savner terminforumet noe helt sykt... savner folkene,savner følelsen av å glede meg sammen med andre...:(
 
huff. herregud .. det er så mange fæle skjebner... min største frykt nå er at kjæresten skulle nekte å prøve mer... han virker heldigvis positiv enn så lenge med å prøve mer...

Savner terminforumet noe helt sykt... savner folkene,savner følelsen av å glede meg sammen med andre...:(

Vi var jo i samme terminforum, så for meg hjelper det faktisk litt å "se et kjent ansikt".. <3
 
Vi var også i samme terminforum (tidligere Nick Spirevipp89), mistet i MA. Savnet veldig å snakke med deg der, syns som thildem at det hjelper litt med "kjente fjes" :)
 
Vi var også i samme terminforum (tidligere Nick Spirevipp89), mistet i MA. Savnet veldig å snakke med deg der, syns som thildem at det hjelper litt med "kjente fjes" :)
Ååå uff :( så forferdelig :(
Det er nesten litt vondt å si det men det hjelper litt å se noen kjente ja.... det er som om det er LITT bedre å kjenne på at vi er flere om samme skjebne. Det gjør sorgen og savnet litt bedre :)
 
Ååå uff :( så forferdelig :(
Det er nesten litt vondt å si det men det hjelper litt å se noen kjente ja.... det er som om det er LITT bedre å kjenne på at vi er flere om samme skjebne. Det gjør sorgen og savnet litt bedre :)

Ja, og selvom jeg vet at dette skjer mange, så føler jeg litt mindre alene og liten i verden nå som jeg har sett "kjente fjes" her. Syns også novemberforumet var fantastisk å være en del av, å mange flotte, engasjerte, omtenksomme og hyggelige damer samlet på en plass trodde jeg aldri jeg skulle finne anonymt internett! Vi får følge hverandre videre i prøvingen i stede og glede oss over oppturer og støtte hverandre i nedturer :)
 
Ja, og selvom jeg vet at dette skjer mange, så føler jeg litt mindre alene og liten i verden nå som jeg har sett "kjente fjes" her. Syns også novemberforumet var fantastisk å være en del av, å mange flotte, engasjerte, omtenksomme og hyggelige damer samlet på en plass trodde jeg aldri jeg skulle finne anonymt internett! Vi får følge hverandre videre i prøvingen i stede og glede oss over oppturer og støtte hverandre i nedturer :)
Helt enig. Er heldigvis en herlig gjeng inne på prøve forumet også :)
 
Back
Topp