Sandwichs dagbok

11+3
Jeg er og besøker pappa, han er så tydelig syk og det er fryktelig tungt å forholde seg til. Han er hvitblek, hårløs, veldig tynn. Nå funker ikke sondemat lengre, så nå er han lagt inn på sykehuset i natt og skal få intravenøs næring i stedet. Han har mye smerter, spesielt på natta, og selv med oppjustert dose på morfinplasteret på fredag er det ikke nok. Idag har han tatt ekstra morfin fire ganger.. Det blir det jo mye soving og litt sløvhet av. Han skulle egentlig få nest siste gang med cellegift i morra, men det er avlyst (andre gang på rad). Formen hans er så raskt dårligere :(. Jeg blir helt i oppløsning av å tenke på at han ikke får bli bestefar. Jeg hadde jo egentlig termin i mars og kssnkke det kunne gått liksom. Men men. Sånn er det jo ikke mer.

Sukk. Det er liksom ingenting å si og ingenting å gjøre. Jeg er i alle fall 100% sykmeldt ut måneden og jeg tror rektor har søkt svangerskapspenger for meg nå.
Kjære deg. det gjør vondt i hjertet å lese dette... Jeg håper du har et godt støtteapparat rundt deg. Stor klem til deg :Heartred
 
Jeg kom inn her for å lese om hvordan det gikk med dette, og dette hørtes tungt ut :Heartred fikk helt vondt i både hjertet og magen av å lese det du skriver, hørtes så altfor kjent ut. Sender deg mange gode trøste- og styrkeklemmer :Heartred
Tusen takk :Heartpink. Ja, det er skikkelig tungt. Jeg får gå til psykolog i kommunens kriseteam, men det er jo ment til å være kortvarig tilbud da.. Jeg har time på fredag (før ultralyden), håper jeg får fortsette der. Trenger liksom å "gjøre noe" for meg selv for å prøve å ikke ramle helt i grøfta. Sorg er så innmari vanskelig.
 
Kjære deg. det gjør vondt i hjertet å lese dette... Jeg håper du har et godt støtteapparat rundt deg. Stor klem til deg :Heartred
Takk for det! Ja, jeg har folk som stiller opp og sånn i familien, kunne kanskje ønske at de nærmeste vennene mine var litt mer "på", men. Jeg trenger at folk bare besøker meg eller spør direkte, er ikke så lett å ta masse initiativ selv.
 
Tusen takk :Heartpink. Ja, det er skikkelig tungt. Jeg får gå til psykolog i kommunens kriseteam, men det er jo ment til å være kortvarig tilbud da.. Jeg har time på fredag (før ultralyden), håper jeg får fortsette der. Trenger liksom å "gjøre noe" for meg selv for å prøve å ikke ramle helt i grøfta. Sorg er så innmari vanskelig.
Det er beinhardt, ingen tvil om det :Heartred jeg gikk på samtale på psykisk helse i tiden etter pappa døde. Følte meg bedre og vi avsluttet. Men etter at jeg gikk på smellen i mai, så begynte jeg igjen for å samle tankene. Jeg syntes det var godt å prate med noen, og også få hjelp til å styre tankene litt mer. Håper det kan hjelpe for deg, og at du får fortsette der en stund :Heartred
 
Så forferdelig vanskelig det må være å stå i dette og attpåtil kjenne på sorgen over mistet baby:Heartred Fint å lese du har noen å prate med. Huff, håper han kommer seg litt så han kan få siste dosen med cellegift om ikke for lenge. Stor klem herfra:Heartred
 
12+1
Alt gikk faktisk bra i dag! :confused2 :woot: Målt til 12+1, nesebeinet så bra ut og det samme med nakkefold. Veivet litt med armer og ben.
Feirer med Napoleonskake og fake rødvin :p.

Da skal jeg vel bare bruke opp de siste Cyclogestene i pakka, men fristende å bare droppe det også. Tror jeg bare har to tre dager maks igjen og skulle gå på det til uke tolv.

IMG_20240112_141451.jpg
 
12+1
Alt gikk faktisk bra i dag! :confused2 :woot: Målt til 12+1, nesebeinet så bra ut og det samme med nakkefold. Veivet litt med armer og ben.
Feirer med Napoleonskake og fake rødvin :p.

Da skal jeg vel bare bruke opp de siste Cyclogestene i pakka, men fristende å bare droppe det også. Tror jeg bare har to tre dager maks igjen og skulle gå på det til uke tolv.

Vis vedlegget 425044

Nå må du også begynne å tro det kommer baby til sommeren vel?? Denne er kommer for å bli :love017 hurra for fin ul!!
 
12+1
Alt gikk faktisk bra i dag! :confused2 :woot: Målt til 12+1, nesebeinet så bra ut og det samme med nakkefold. Veivet litt med armer og ben.
Feirer med Napoleonskake og fake rødvin :p.

Da skal jeg vel bare bruke opp de siste Cyclogestene i pakka, men fristende å bare droppe det også. Tror jeg bare har to tre dager maks igjen og skulle gå på det til uke tolv.

Vis vedlegget 425044
Åh, gratulerer så mye med fin ul! Håper dere kan senke skuldrene litt etterhvert :Heartred
 
Åh, gratulerer så mye med fin ul! Håper dere kan senke skuldrene litt etterhvert :Heartred
Takk :). Ja, skal jo liksom være lav sjans for dårlig nytt nå, men blir vel litt ekstra paranoid av å være her på forumet og lese også. Hehe.
 
12+1
Alt gikk faktisk bra i dag! :confused2 :woot: Målt til 12+1, nesebeinet så bra ut og det samme med nakkefold. Veivet litt med armer og ben.
Feirer med Napoleonskake og fake rødvin :p.

Da skal jeg vel bare bruke opp de siste Cyclogestene i pakka, men fristende å bare droppe det også. Tror jeg bare har to tre dager maks igjen og skulle gå på det til uke tolv.

Vis vedlegget 425044
Hurra! :hello2 Så herlig at alt er bra med lille i magen :Heartred Bruker du Cyclogest i vanlig syklus eller har du gått på en form for behandling frem mot EL? :)
 
Hurra! :hello2 Så herlig at alt er bra med lille i magen :Heartred Bruker du Cyclogest i vanlig syklus eller har du gått på en form for behandling frem mot EL? :)
Jeg har bare fått det så som en helgardering tror jeg, har egentlig vanlige sykluser og sånn. Jeg fikk Letrozol den syklusen her sikkert fordi de ville ha en forutsigbar eggløsning også var jeg på ultralyd for å sjekke slimhinnen da. Så fikk jeg beskjed om å gå på det fra da jeg fikk positiv test og frem til uke tolv.
 
Er det for å minske sjansen for spontanabort? I mitt tilfelle har jeg brukt det fra rett etter innsett, ved alle IVF-forsøk jeg har hatt, til negativ test (siden det jo aldri festa seg). Forsto det sånn at det blant annet skulle være med på å lage et godt utgangspunkt for at egget kunne feste seg, men da er det kanskje godt for flere ting? :)
 
13+3 i dag, veldig livlig og lite samarbeidsvillig :p. Skulle bare ligge og glane inn i ryggen min, men ellers veldig aktiv da. Jordmor holdt på leeenge for å prøve å snu den, men den spratt bare tilbake med en gang hver gang. Hun satt på noe som skaper litt varme fordi de kan reagere på det og bevege seg, jeg gikk litt rundt, prøvde å hoste hardt ned magen, hun prøvde å skikkelig kna på magen.. Men nei!
Hun målte alt mulig av lengder, organer og hulrom og alt ser riktig ut. Hurra!
Gadd ikke engang å spørre om sjans for å se nub, var viktigere å få sett nesebeinet og de andre tingene. Lårbeinet er nå 0,95 cm. Rart å tenke på!

Fikk en morsom video også, men får ikke lastet den opp her.
Jeg har blitt satt opp igjen om to uker, tror hun hadde forståelse for mye stress i livet og at ekstra oppfølging kjennes bra. Så det er fint. Har også tatt de blodprøvene jeg skulle tatt forrige uke + nipt.

IMG_20240122_100957.jpg
 
13+3 i dag, veldig livlig og lite samarbeidsvillig :p. Skulle bare ligge og glane inn i ryggen min, men ellers veldig aktiv da. Jordmor holdt på leeenge for å prøve å snu den, men den spratt bare tilbake med en gang hver gang. Hun satt på noe som skaper litt varme fordi de kan reagere på det og bevege seg, jeg gikk litt rundt, prøvde å hoste hardt ned magen, hun prøvde å skikkelig kna på magen.. Men nei!
Hun målte alt mulig av lengder, organer og hulrom og alt ser riktig ut. Hurra!
Gadd ikke engang å spørre om sjans for å se nub, var viktigere å få sett nesebeinet og de andre tingene. Lårbeinet er nå 0,95 cm. Rart å tenke på!

Fikk en morsom video også, men får ikke lastet den opp her.
Jeg har blitt satt opp igjen om to uker, tror hun hadde forståelse for mye stress i livet og at ekstra oppfølging kjennes bra. Så det er fint. Har også tatt de blodprøvene jeg skulle tatt forrige uke + nipt.

Vis vedlegget 426087
Se på den lille stjerna da!! Endelig, dette blir en terminspire, og det fortjener du så inderlig :Heartred :Heartred
 
Liten stund siden oppdatering her nå.

16+1
Vi sitter på sykehjemmet og det er pappas siste dager. Han ønsket ikke å motta noe mer væske fra mandag av. Så nå passer vi bare på han og venter på slutten. Vi var på ultralyd på tirsdag og det ser ut til å være en jente (uten at det var helt sikkert). Det rakk vi heldigvis å fortelle pappa før han ble helt fjern. Nå sover han stort sett bare og får mye beroligende.
Magen har poppa og det er rart og fint (var nok litt oppblåst på bildet for den er litt mindre i dag, men tydelig der).

IMG_20240207_120957_edit_1540705409688859.jpg
IMG_20240208_081515_edit_31031888604639.jpg
 
Så godt at dere har fått fortelle pappaen din en så utrolig fin nyhet i en sånn sårbar og vondt tid ❤
Ta vare på dere selv ❤️
 
Åh, nå kom tårene her :Heartred både fordi jeg ble så rørt og så lei meg på deres vegne :Heartred ta vare på dere selv oppi dette. Jeg kjenner dere ikke, men har tenkt på dere i det siste, lurt på hvordan det gikk :Heartred
 
Back
Topp