Samboer kaster meg ut fordi jeg er gravid...

MammaLotte

Flørter med forumet
Høsthjerter 2017
Jeg har vært sammen med samboeren min i 2 og et halvt år.
Vi har for det meste hatt et ganske turbulent, men nært forhold frem til for et års tid siden.

Da begynte han å kontrollere meg, mest sannsynlig i sammenheng med aborten han "terroriserte" meg til å ta.
Mest ved psykisk vold, noe kasting av ting og dytting ved et par anledninger. Jeg ble fanget i et forhold jeg ikke ville være i, og begynte i november 2016 å planlegge å flytte bort fra ham. Da mistet han plutselig alle inntekter og tok over mine istedenfor (jeg får AAP), noe som gjorde det vanskelig å få leid et eget sted.

Beklageligvis fortsatte vi å ha sex, og i januar ble jeg tydeligvis gravid med ham for andre gang. Denne gangen var han like fæl, men jeg sto imot ham. Idag er jeg 12+5, og han har gjort det slutt.

Ikke fordi jeg beholder barnet, men rett og slett fordi jeg ble gravid i det hele tatt! Han truer også mer og mer med å slå når han blir sint nok, så jeg kan ikke oppholde meg her noe særlig.

Akkurat nå er jeg rådvill. Han er ustabil, så det tryggeste og letteste ville vært å komme meg bort ganske kjapt og ubemerket, men jeg har lite familie eller venner å kontakte.

Hva skal jeg gjøre? Kan jeg snakke med NAV?
 
For det første - kom deg langt unna og spar for all del på alt skriftlig han sender til deg av trusler og alt annet av den sorten. For en sånn mann vil du ikke ha rundt verken deg eller barnet ditt.

Reagere veldig på at han har tatt din inntekt. Ville her dratt rett til både politi og nav for å få ordnet det opp. Dette skal han ikke, under noen omstendigheter. Ville anmeldt forholdet tvert.

Håper det ordner seg. Du kan ta kontakt med kvinnesenter (krisesenter for kvinner) og bo der en periode. Det har du mer enn nok krav på.

God klem
 
Hei!

http://www.krisesenter.com/finn-ditt-senter/

Se på listen der, og finn et krisesenter. De kan hjelpe deg med veien videre.
Det går fint an å leie et sted på AAP, det er lån som er vanskelig, og krisesenteret har som regel en sosionom som kan hjelpe deg med dette også.

Pakk en bag, og kom deg vekk. Så ringer du politiet når du er fremme, også anmelder du ham for psykisk og fysisk vold.
De kan hjelpe deg å få tak i tingene dine også.


Lykke til! <3
 
Enig med de andre - kontakt krisesenter og kom deg vekk! Ta gjerne opptak av det han sier.
 
Nav er ikke riktig sted å henvende seg, de kan ikke gjøre noe. det er krissenteret som kan hjelpe
 
Nav er ikke riktig sted å henvende seg, de kan ikke gjøre noe. det er krissenteret som kan hjelpe

Utenom mht AAP som tydeligvis er brukt opp av denne mannen.. Men krisesenteret først ja!
 
Kom deg bort fra han asap!
 
Dette var trist!

Ikke vent til han legger hånd på deg! Når du vet han kommer til å gjøre det, hvorfor vente på det da?
Kom deg bort fra han, hold deg rolig om han reagerer på noe i mellomtiden sånn at han ikke bruker sin siste mulighet han har med deg til å legge hånd på deg om det er dit veien holder på å gå, og ordne dine ting så fort som overhodet mulig.

Ta kontakt med krisesenter sånn at du ikke blir sittende igjen alene, selv om det fins andre utveier også.

Klem <3
 
Nei og nei [emoji20]

Kom deg ut av dette forholdet, det er ikke et blivende sted for hverken deg eller barnet.

Kontakt et krisesenter, så politiet.
Og sørg for at denne mannen ikke får noe samvær med barnet. Det høres ikke trygt ut...
 
Kom deg til krisesenter.
Og dokumenter alt han har gjort som kan dokumenteres, og alt han gjør framover av mishandling, utilbørlig press og vold.

Dette trenger du å få satt i system for å beskytte barnet deres.

Nå har du tatt et bevisst valg for den lille i magen. For å beskytte dette barnet videre må du komme deg vekk. Er han så opptatt av at dette barnet ikke skal bli født kan han prøve å skade deg alvorlig for å bli kvitt den lille.
 
Krisesenter kjære deg. Da kan du bare ta en bag med der nødvendigste og flytte på flekken.

Gå i banken og skaff deg en ny konto eller sperr hans tilgang til din konto, så han ikke har tilgang til pengene dine.

Ta all kommunikasjon skriftlig på SMS eller Mail ol og spar på det. Kommer det trusler el så politianmelder du det med en gang. Hver gang.

Lykke til!
 
Krisesenteret er første stedet du burde kontakte. Så kontakter du nav når du har kommet deg trygt unna den mannen.

Anmeld han og ikke gå tilbake til til han..

Ønsker det aller lykke
 
Krisesenter kjære deg. Da kan du bare ta en bag med der nødvendigste og flytte på flekken.

Gå i banken og skaff deg en ny konto eller sperr hans tilgang til din konto, så han ikke har tilgang til pengene dine.

Ta all kommunikasjon skriftlig på SMS eller Mail ol og spar på det. Kommer det trusler el så politianmelder du det med en gang. Hver gang.

Lykke til!

Krisesenteret er første stedet du burde kontakte. Så kontakter du nav når du har kommet deg trygt unna den mannen.

Anmeld han og ikke gå tilbake til til han..

Ønsker det aller lykke

Kom deg til krisesenter.
Og dokumenter alt han har gjort som kan dokumenteres, og alt han gjør framover av mishandling, utilbørlig press og vold.

Dette trenger du å få satt i system for å beskytte barnet deres.

Nå har du tatt et bevisst valg for den lille i magen. For å beskytte dette barnet videre må du komme deg vekk. Er han så opptatt av at dette barnet ikke skal bli født kan han prøve å skade deg alvorlig for å bli kvitt den lille.

Nei og nei [emoji20]

Kom deg ut av dette forholdet, det er ikke et blivende sted for hverken deg eller barnet.

Kontakt et krisesenter, så politiet.
Og sørg for at denne mannen ikke får noe samvær med barnet. Det høres ikke trygt ut...

Dette var trist!

Ikke vent til han legger hånd på deg! Når du vet han kommer til å gjøre det, hvorfor vente på det da?
Kom deg bort fra han, hold deg rolig om han reagerer på noe i mellomtiden sånn at han ikke bruker sin siste mulighet han har med deg til å legge hånd på deg om det er dit veien holder på å gå, og ordne dine ting så fort som overhodet mulig.

Ta kontakt med krisesenter sånn at du ikke blir sittende igjen alene, selv om det fins andre utveier også.

Klem <3

Kom deg bort fra han asap!

Nei, men for videre bruk av AAP og andre stønader :)

Hvis mannen til nav har brukt opp hennes AAp er det fortsatt ikke NAV man skal henvende seg til.

Utenom mht AAP som tydeligvis er brukt opp av denne mannen.. Men krisesenteret først ja!

Nav er ikke riktig sted å henvende seg, de kan ikke gjøre noe. det er krissenteret som kan hjelpe

Enig med de andre - kontakt krisesenter og kom deg vekk! Ta gjerne opptak av det han sier.

Hei!

http://www.krisesenter.com/finn-ditt-senter/

Se på listen der, og finn et krisesenter. De kan hjelpe deg med veien videre.
Det går fint an å leie et sted på AAP, det er lån som er vanskelig, og krisesenteret har som regel en sosionom som kan hjelpe deg med dette også.

Pakk en bag, og kom deg vekk. Så ringer du politiet når du er fremme, også anmelder du ham for psykisk og fysisk vold.
De kan hjelpe deg å få tak i tingene dine også.


Lykke til! <3

For det første - kom deg langt unna og spar for all del på alt skriftlig han sender til deg av trusler og alt annet av den sorten. For en sånn mann vil du ikke ha rundt verken deg eller barnet ditt.

Reagere veldig på at han har tatt din inntekt. Ville her dratt rett til både politi og nav for å få ordnet det opp. Dette skal han ikke, under noen omstendigheter. Ville anmeldt forholdet tvert.

Håper det ordner seg. Du kan ta kontakt med kvinnesenter (krisesenter for kvinner) og bo der en periode. Det har du mer enn nok krav på.

God klem
Hei igjen og tusen hjertelig takk for all støtte og de gode rådene deres. Igår fikk jeg ringt Krisesenteret, og i samråd med dem flytter jeg idag til moren min, og får fremover god oppfølging av støtteapparatet hos Krisesenteret for å få leid leilighet til meg og mini, samtaler med mer.

Igjen, tusen hjertelig takk for at dere alle hjalp meg finne en trygg løsning for både meg og knøttet i magen.
Dere vil aldri helt vite hvor takknemlig vi er [emoji173]
 
Lykke til fremover[emoji173][emoji169][emoji171]
 
Masse lykke til :) Forbli gjerne på forumet og meld deg inn i termingruppe (oktober?) for mer støtte fremover ❤
 
Masse lykke til fremover:Heartred Det var godt å lese at du har kommet deg unna og at dere får den hjelpen dere trenger:)
 
Back
Topp