Saltsug?

Anekdote

Forelsket i forumet
Flere som har dette? Passer jo greit nå i jula, lett tilgang på salt mat. Aller helst skulle jeg spist potetgull til frokost. Definitivt min første craving. Drømmer om salami. Og brie og blåmuggost. Selv om jeg ikke spiser det så ofte til vanlig.
 
Typisk å plutselig crave alt som man ikke kan spise nå :p Hadde det likt i første svangerskap med salami og brie!
 
Saltsug her også; les pommes frittes fra Burger King.. potetgull, kjeks med smør, eggerøre med salt.. ikke helt næringsmessig rett føler jeg :hilarious:
 
Saltsug her også; les pommes frittes fra Burger King.. potetgull, kjeks med smør, eggerøre med salt.. ikke helt næringsmessig rett føler jeg :hilarious:

Eggerøre er jo mye god næring i da :D her går det i minst en pose salte nøtter hver dag :p går mest i pistasj nøtter men cashew nøtter funker det og :p
 
Her og er det sug etter usunne ting. Trøkka i meg et mcdonalds måltid for jeg var så kvalm. Herlig ❤ Ellers har jeg dilla på kiwi. I følge fødselsmyte skal dette indikerer gutt om man kjeskerpå usunne og salte ting:) venter man jente er man kjesken på sunnere og søte ting som frukt og sånt.
 
Her og er det sug etter usunne ting. Trøkka i meg et mcdonalds måltid for jeg var så kvalm. Herlig ❤ Ellers har jeg dilla på kiwi. I følge fødselsmyte skal dette indikerer gutt om man kjeskerpå usunne og salte ting:) venter man jente er man kjesken på sunnere og søte ting som frukt og sånt.
Blir spennende å se om det stemmer! Hadde sug etter smågodt, druer og appelsinjuice da jeg var gravid med jenta mi :happy:

(Og wienerpølse i brød var det eneste jeg ville ha til middag når jeg var kvalm, den tendensen ser jeg allerede denne gangen også)
 
Blir spennende å se om det stemmer! Hadde sug etter smågodt, druer og appelsinjuice da jeg var gravid med jenta mi :happy:

(Og wienerpølse i brød var det eneste jeg ville ha til middag når jeg var kvalm, den tendensen ser jeg allerede denne gangen også)

Ja, blir spennende å se om det stemmer! :D
 
Har kun lyst på potetgull for tiden... og klarer ikke å stoppe meg selv! Selv om jeg vet at det ikke er bra med for mye salt.. Begynte i dag å bekymre meg for om det har innvirkning på blodtrykket ? Noen som vet?
 
Salte sild [emoji85] Gubben satt her og koste seg med et glass rødvin, og ALLE spekepølsene vi har fått til jul... Vikingpølse, cognacpølse, aquavitpølse, rødvinspølse, calvadospølse.... Herregud jeg må steke meg noe pølse i morgen [emoji85]
 
Har kun lyst på potetgull for tiden... og klarer ikke å stoppe meg selv! Selv om jeg vet at det ikke er bra med for mye salt.. Begynte i dag å bekymre meg for om det har innvirkning på blodtrykket ? Noen som vet?
Ja, det har det hos mange (men ikke alle). Salt binder vann til kroppen. Dette øker blodvolumet, som igjen fører til økt blodtrykk.
 
Vi er hos mine foreldre og jeg tar meg i å snike på matboden etter mere potetgull. Ikke alle her vet om graviditeten, så det er litt ekstra pinlig om jeg blir oppdaget. Hehehe....
 
Jeg har gått helt andre veien. Pleier å ha et innmari søtsug, men nå når jeg er kvalm hele tida klarer jeg bare sunne ting. Frukt, grønnsaker, grovbrød. Kanskje jeg er heldig og når orginalvekta før jeg begynner å legge på meg igjen [emoji23][emoji85][emoji87]
 
Ville bare minne om denne (litt greit å være og obs på)http://www.nidar.no/Ernaering-og-helse/Lakris-for-spesielle-grupper
Lakris og gravide
Undersøkelser viser at gravide ikke bør spise mer enn 500 mg glycyrrhizin per uke, da dette kan føre til skader på fosteret.

Dette tilsvarer følgende mengde av Nidars lakrisprodukter per uke:

10 stk (eller 415 g) Nero
2,5 poser (eller 625 g) Skipper
277 poser (eller 1665 g) Doc`original eller
Doc' honning lakris
11 esker (eller 395 g) IFA
16 poser (eller 495 g) store IFA sukkerfri
138 esker Doc Stærk lakris
2 poser (eller 400 g) Panda pose 200 gram
18 stenger (eller 400g) Panda Pepe
3 poser (eller 600 g) Panda lakrismix choko
Moderat inntak av lakrisprodukter er ikke farlig.

Hele undersøkelsen om graviditet og lakris kan du lese mer om her.
 
Her og er det sug etter usunne ting. Trøkka i meg et mcdonalds måltid for jeg var så kvalm. Herlig [emoji173] Ellers har jeg dilla på kiwi. I følge fødselsmyte skal dette indikerer gutt om man kjeskerpå usunne og salte ting:) venter man jente er man kjesken på sunnere og søte ting som frukt og sånt.
Jeg har lyst på junkfood og fenalår [emoji21] Har prøvd å steke fenalår, men det er jo ikke i nærheten av like godt som ustekt. Er litt uggen hele tiden, så jeg har lyst på salt mat heller enn søtt. Frukt har jeg dessverre ikke sørlig lyst på. Håper det bedrer seg i andre trimester.
 
Jeg har lyst på junkfood og fenalår [emoji21] Har prøvd å steke fenalår, men det er jo ikke i nærheten av like godt som ustekt. Er litt uggen hele tiden, så jeg har lyst på salt mat heller enn søtt. Frukt har jeg dessverre ikke sørlig lyst på. Håper det bedrer seg i andre trimester.

Spiste junkfood to ganger på en dag jeg :angelic: Har faktisk ikke prøvd å steke det, er heldigvis ingen som har tilbydd det! Jeg og er ram på salte ting: chips, ritz, pommesfritt etc. Går ned litt sjokolade og da, dilla på kvikklunsj melkesjokolade :)
 
Har mistet matlysten helt jeg, kun druer og potetgull som går ned. Er ikke kvalm, bare uggen og blir kvalm hvis jeg spiser noe jeg ikke har lyst på :(
 
Back
Topp