Søvnmangel på dagen

Jentemamma93

Første møte med forumet
den siste uka har vært helt forferdelig for Lillemor som ikke får til å sove på dagen! Idag har hun vært våken siden vi stod opp kl 10. Hun sovnet nå 22.30. Hun har småduppet flere ganger idag. Max 45-60 min på det lengste. Skriker og er oppkavet og åvertrøtt. Det har vært tungt å stelle med storesøster på 2.5 år helt alene med lillesøster skrikende på armen. (Far er på jobb) Hun er 4 uker gammel, og jeg håper det bare er en fase. Tror ikke det er økedøgn heller for det har vi nylig hatt og hun har ikke villet ha puppen hele tiden. Hun sover på natten heldigvis. Våkner Ca. Hver 4-2. time for mat og sovner igjen.
 
Noen barn sover mindre enn andre. Se på det totale timeantall i løpet av dødn, hvordan blir det da?
 
De har et utviklingssprang når de er mellom 4 og 5 uker. Blir da urolige. Kan det være det? Min har også vært litt sånn på dagtid de siste dagene. Blir fem uker i morgen.
 
Han her er våken fra ca 11 på morgenen til 22. Sover maks 10 minutter av gangen. Vil ingenting og griner mye. Opplever at han skal sitte å se seg rundt. Har han i vippestol osv, funker i 15 minutter hvertfall. Er nok en del som skjer i den lille kroppen nå. Jeg setter mest pris på at han sover om natta :)
 
K sover ca 1-2 timer i vogna på dagen. Ellers vil hun helst se på alt som skjer. Ligger på lekematten og koser seg i 10-15 minutt om gangen. Sovner som regel om vi kjører bil eller går tur. Sovner mellom 19-22 og styrer litt ifra 22-23.30 som regel. Da er hun overtrøtt og vet ikke helt hva hun vil. Hjelper med med hud mot hud og byssing. (Vi ligger i sengen da.)
Det høres ut som om din får nok søvn, hva hadde du tenkt skulle være optimalt ? :happy:
 
Håper det er dette utviklingsspranget. Inatt sov hun 6 timer før hun våknet og skulle ha mat! Det var første gang og det var deilig!:happy: Idag skal jeg ta en lang trilletur med henne for hun sover så lenge vogna er i bevegelseo_O
 
Håper det er dette utviklingsspranget. Inatt sov hun 6 timer før hun våknet og skulle ha mat! Det var første gang og det var deilig!:happy: Idag skal jeg ta en lang trilletur med henne for hun sover så lenge vogna er i bevegelseo_O
Akkuratt samme gjorde lille her også!
Tvi tvi!
 
Hadde det sånn i går , lille er 3,5 uke og sover maks (alene i vuggen ) 20-30 min om gangen :wtf: Sover han oppå meg kan han sove enda lengre men var hjemme med mellomste som var syk og kunne ikke ha han klistret på meg mens jeg skulle hjelpe han, var mye gråting for å si det sånn:D Men det pleier å gå over, bare tungt når det står på :wacky:
 
Min sover veldig mye på dagtid. Våken et par timer til sammen. Og sovner stort det igjen etter mat (men han våkner selv når han er sulten) :)
Men om natten der i mot.....

Men storebror husker jeg sov så ekstremt lite på dagtid. Og så våknet han rundt kl 04/04.30 hver dag.... jeg var ute og trillet første turen før alle andre hadde våknet. Var helt jævlig. Men da sov han ganske godt om natta (våknet en gang kanskje).
 
Back
Topp