Søvnen, søvnen hvor er du?

jeg våkner 2 timer etter at jeg har sovnet fordi jeg må tisse. Etterpå? Leter jeg lenge etter John blund. Jeg er kvalm, sulten og trett. Det kribler i bena og jeg vil forgå!! Etter noen timer sovner jeg igjen men da bare for å sove en time eller så før jeg må tisse igjen!!! Og totalt blir det ca mellom 4-5 timer søvn hver natt!! Blir snart gal!
Hehe, ligger her våken etter 5 timer selv. Og scroller rundt på babyverden mens jeg venter på å bli trøtt. Kanskje jeg skal gå på do en tur....

Dette høres jo ikke bra ut i det hele tatt. Høres ut som at dere bør legge bort telefon kanskje, heller stå opp og gå i stua og gjøre noe til dere blir trøtte igjen. Er ikke lurt for søvnmønsteret å ligge våken i senga så lenge.

Lest en studie som sa at om man ikke sovner innen 20 minutter, bør du gå ut av rommet og gjøre noe annet i 20 minutter og så legge deg igjen. Sovner du ikke innen 20 min igjen, står du opp igjen. Slik fortsetter du til du sovner. I mellomtiden bør man ikke være på telefon og i hvert fall ikke på soverommet.

Sliter med å sove jeg og...sist jeg så på klokka var den 02.14...så har jeg vekking 06.40...og ja, minimum en tur på do mellom der:wideyed:

I går kveld våknet poden kl 22 og var helt utrøstelig frem til 01. Da sovnet han endelig mer eller mindre oppå meg, så jeg som sliter med bekkenet allerede lå kjempevondt hele natta for ikke å vekke ham igjen. Kl 06 da han våknet var det en lettet blære som endelig kunne løpe på do!

Dette høres jo ikke bra ut i det hele tatt. Høres ut som at dere bør legge bort telefon kanskje, heller stå opp og gå i stua og gjøre noe til dere blir trøtte igjen. Er ikke lurt for søvnmønsteret å ligge våken i senga så lenge.

Lest en studie som sa at om man ikke sovner innen 20 minutter, bør du gå ut av rommet og gjøre noe annet i 20 minutter og så legge deg igjen. Sovner du ikke innen 20 min igjen, står du opp igjen. Slik fortsetter du til du sovner. I mellomtiden bør man ikke være på telefon og i hvert fall ikke på soverommet.
Signerer denne!
Kan også legge til at det er vanlig å ha litt lettere søvn i 1. Trimester, og dette pleier å normalisere seg når man kommer til 2. Jeg sliter også med å sovne igjen etter jeg har vært på do. Det er viktig å ikke stresse over at man ikke får sove, for da får man det ihvertfall ikke. Kan trøste seg med at det er helt normalt å sove dårlig innimellom. Det kan være greit å ta en liten blund på ettermiddagen om man sliter med å få all søvnen inn om natten. Men vær obs på at hvis man sover for lenge på ettermiddagen kan det bli enda vanskeligere å få sove til natten.
Andre generelle råd: unngå koffein etter kl 16, og dette inkluderer cola, Pepsi og andre koffeinholdige drikker. Ikke trene siste timen før leggetid, men ta gjerne en treningsøkt tidligere på dagen. Gi kroppen tid til å gå inn i sovemodus om kvelden.

Kriblinger i beina, sliter du med det ellers å? Høres ut som ‘rastløse bein’ kan komme av magnesium mangel. Jeg ‘sliter’ med det til vanlig å

Dette kan du kanskje spørrje jordmor Katrine om ho har nokon erfaringar med? Kanskje ho har nokon gode tips å dele som kan gjere ting litt lettare :) Ho har nettmøte her på forumet torsdag 20.juni kl. 20-22, men du kan poste spørsmålet ditt allereie no. Trykk her for å kome til nettmøterommet

Kjenner meg igjen selv. Er kjempe trøtt og sliten, men kroppen klarer ikke finne ro til å sove. Typisk at man må opp å tisse akkurat når man har klart å sovne:p Håper det er forbigående og at det blir bedre etterhvert,

Hører dessverre til her jeg og. Siste uken har jeg sovet sååååå dårlig om nettene. Det er helt krise!

Back
Topp