Søvn

Peonen

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Junilykke 2020 ♡
Hvordan sover deres baby? Min på snart 7 uker har skiftet litt mønster virker det som. Han sovner i 20-tiden. Da er han som regel med oss i sofaen, så ammer jeg han par timer etterpå når han våkner sånn halvveis og ønsker mag. Så sovner han igjen. Og kan sove 3-4 timer. Og sånn går det..
Kjenner det bekymrer meg litt faktisk, men han er mer våken på dagtid nå.
Han har ikke sovet så mye på kveld før, og vurderer om jeg bare kan ta kveldsstellet før 20 og amme og legge han i senga da.
Ellers må jeg jo vekke han når jeg skal legge meg kl 23-00.
Litt surrete dette.
Erfaringer?
 
Vår begynte akkurat som din for en drøy uke siden. Han legger seg nå ca 20-21.

Mitt tips er go with the flow, for ikke å bli gal etter å finne mønster! Feks, er han trøtt etter 19, betyr det natt uansett om klokken er 19 eller 23.

Du har nok ingenting å bekymre deg for ❤️
 
Lillegutt her har nettopp avbrutt det lille mønsteret han hadde på kveldene, nå er han våken som bare det. Så jeg tror at jeg nå må inn på soverommet og amme i mørket hvis han skal sovne, han sovner veldig fort ved leggetid når dette blir gjort :happy:
 
Har prøvd å amme han i søvn om kvelden, men det går bare om han er trøtt nok for hvis ikke våkner han med en gang jeg sniker meg ut av rommet :rolleyes:
Som oftest har han sovnet på sofaen og når jeg /vi legger oss tar vi han ned på rommet , legger han i sengen vår og så ammer jeg han og han sovner i armene mine , Da sover han i grunn ganske godt :happy: MEN nå som det har vært kveldsuro på gang, har jeg lagt meg tidligere med han eller bært og bysset for å få han til å sovne...
 
Min lille sovner rundt kl 21 (ca en time fra eller til). Så får han en flaske når han våkner. Han kan sove alt fra 3 - 6 timer før han skal ha mat igjen. Så han får vel 1 eller kanskje 2 flasker i løpet av natta. Han sover mye på dagen, men vekker han etter 4 t dersom han sover - kun på dagen.
Han har lagt på seg 4kg siden fødselen og vokst 14cm så jeg tror ikke det er noe fare :)
 
Her varierer det veldig.
I natt spiste hun rundt 23, sovnet en time etter og sov i 6 timer.
Så spiste hun, men var så tett i nesten, så det måtte fikses før hun sovnet en time senere og sov i 4 timer da.

Natten før dette bare surret hun og ville ha mat annenhver time og det tok 3 timer å legge henne først gang.
 
Her pysjer vi ca 1830-1900, og så legger jeg meg med ham og ammer til han sovner, ca 20-2030. Så ruller jeg ut av senga som en ninja og får litt tid med mannen før jeg som regel legger meg igjen kl22. Lille våkner som regel minst hver tredje time for å få mat, men sovner fort etter ca 30min amming. Noen netter er det mat hver andre time og andre igjen varierer det fra 4 timer til 1 time mellom mating.
 
Veldig forskjellig men hun er trett sånn i 19-20 tiden. Ammer henne i sofaen og noen ganger nyttet det å legge henne i vugga og bære henne i senga når vi legger oss. Da ammer hun og sovner som regel greit.
Inatt var det skikkelig tull egentlig,for første gang. Skrek litt og fant liksom ikke roen. Hadde nok litt mageknip og en lekkasje som plaget /vekket henne en stund etterpå. Håper på en normal natt nå, som kan bety amming hver 1.5 time men som regel hver 3-4-5 time. Tenker at hun er fortsatt for liten til å ha banka rutiner. Men synes det går seg mer til på dagtid og, mtp sovingen så håper det blir mindre på natten slik at hun enklere kan ligge i egen seng.
 
Han her spiser og dupper ved puppen hele kvelden sammen med meg i sofaen. Han legger seg i senga si mellom 21-22. Enten sammen med meg eller alene. Da sover han nesten alltid til 02-03. Så er det amming og sover videre i alt fra 1 til 3 timer. Og så amming og så soving 1-3 timer.
 
Spiser ca 19-1930, har på pysj og i seng alt fra 1930 til 2030, spiser igjen ca 02-04 og sover til 0730-0930 :)
 
Spiser ca 19-1930, har på pysj og i seng alt fra 1930 til 2030, spiser igjen ca 02-04 og sover til 0730-0930 :)

For et drømmeliv! [emoji2]
 
Min frøken sover frå 21
30 - 06.00 uten mating.. hun er 11 uker. Hun får mme og har fem måltid for dager. Hun har en god og lang dupp på formiddagen ellers er hun stort sett bare våken, men med et par powernap på maks 15 minutter når hun trenger det [emoji85]
 
K ble tydelig trett i 19 tiden idag, men greide bare en liten halvtime dupp. Sovnet i 21.15 tiden og det uten å ammes i søvn! :happy:

Håper dette er det nye normale for oss. Inått var det bare kos, ikke amming utenom 1 gang.:)
 
Her har søvnmønsteret endret seg mye fra hvordan det var i starten. Da var Lillegutt våken stort sett hele natten. Jeg var heldig om jeg fikk 2-3 timer søvn totalt gjennom natten. I tillegg sov han ikke noe bra på dagen og hadde stort sett powernaps. Jeg var helt utslitt. Merket at han etterhvert gradvis sov litt mer, men han våknet mye likevel.

Nå derimot (han er 11 uker) samt de siste ukene, sovner han mellom 12 og 1 på natten (etter en lang og urolig kveld), og sover sammenhengende til mellom 5 og 7 på morgenen, uten mat. Det er veldig deilig :) Så spiser han og sover videre i mellom 0 min og to timer. Han sover relativt lite på dagen, tipper mellom 10 og 15 timer totalt på et døgn. Spiser kun morsmelk og legger normalt på seg. Jeg klarer selvfølgelig ikke å nyte det til det fulle, og våkner flere ganger på natten for å sjekke at han sover og har det bra. I går våknet jeg én gang i timen I dag var jeg kun oppe én gang
 
Back
Topp