Søskenforsøk

Vidorra

Forumet er livet
Assistert-jentene
♡Junigull 2016♡
Hvor lenge ventet dere før dere begynte å prøve på nestemann?

Var prosessen enda tøffere med barn fra før?

Jeg fødte i juni 2016. Tenker på søskenforsøk våren 2018. Og jeg tenker på hvordan det skal bli.
 
Vi begynte da minste var 11 mnd. Og godt er det egentlig. Ble gravid på første forsøket, men mistet så nå er det snart fryseforsøk. Men det kommer jo an på hvor stor aldersforskjell man vil ha mellom barna og det! Jeg har jo en fra tidligere forhold på 5 år og så hadde jo to små under det forrige forsøket. Syntes egentlig det gikk helt fint!
 
Jeg tenker å kanskke vente til nærmere et år, men vil ikke vente for lenge da prosessen kan være lang. Fødte også i juni 2016:) så blir vel i 2017 en gang. Nå har visst riksen satt søskenforsøk på pause har jeg hørt noe rykter om så må søke et annet sted da jeg ikke fikk noen på frys heller.
 
Med nr 1 satt spiren raskt. 1 IVF - første fryseforsøk.
Ble født juni 2012.

Begynte å prøve på søsken juli 2013. Forsøket ble da avbrutt.
Nytt forsøk desember 2014. Det ble totalfrys grunnet overstimulering.
Fryseforsøk mai og juli 2015 - negative.
Nytt forsøk september 2015 - negativt.
Nytt forsøk, denne gangen privat januar 2016 - positivt.

Så veien mot søsken var mye lengre enn veien mot nr 1.

Synes likevel prosessen var lettere, ettersom vi hadde en fra før av. Vi visste at vi hadde lykkes før, og vi hadde ikke den frykten vi hadde før nr 1 - tenk om vi aldri får barn.
 
Hvor lenge ventet dere før dere begynte å prøve på nestemann?

Var prosessen enda tøffere med barn fra før?

Jeg fødte i juni 2016. Tenker på søskenforsøk våren 2018. Og jeg tenker på hvordan det skal bli.
Vi tenker å starte på søskenforsøk sensommer 2017, er forberedt på at det kan ta tid... Har tre blastocyster på frys, så håper en av de sitter!!
 
Fødte juli 2013, søskenforsøk frys februar 2016, den satt på første. Jeg var bestemt på å ikke gå igjennom nytt ferskforsøk siden vi var så heldig å ha 5 på frys etter førstemann. Mer avslappet ihht hele opplegget siden vi da har ett barn fra før, mye mindre stress.
 
Hei alle!
Er helt fersk her, men glad for at det finnes slike steder som her! :):gen014

Snart er det ett år siden vi begynte å prøve for å få nummer to... Har mistet 3 ganger på rad, så begynte jeg stimulering med Pergotime, som ikke ga noen resultat på 4 måneder (sykluser)... Alle mine prøver kommer tilbake OK... Søknad til prøverør på OUS ble sendt i juni og ligger til vurdering, men ettersom vi har et barn fra før, så mister vi helt sikkert mulighet til prøverør i Oslo etter at reglene der ble strammere...:crybaby2 Nå er det ikke lenger lov med søskenforsøk akkurat der, så venter egentlig på avslag.

Det er kort versjon av min historie. :) Kan kanskje skrive i tillegg at er på slutten av syklus 10 og tanta har ikke dukket opp enda, men kommer helt sikkert for alle testene er enten helt negative eller med skyggestrekker... :-(

Nå aner jeg ikke hva vi skal gjøre videre. Mannen venter på sine timer, så får vi sjekke alt der og. Jeg har en time hos gynekolog på sykehuset der jeg bor om 1,5 måneder - de ventetidene er såååå lange... :( I tillegg går jeg til en privat gynekolog som setter heldigvis i gang en del ting som man ellers må vente lenge til... Time hos henne på fredag. I dag er hCG tatt (blodprøve) for å avkrefte graviditet. Blir nok tårevåt dag i morgen, kjenner jeg. :(:(:(


Håper alle får en fortsatt fin dag!
 
God morgen!

Siden hCGen ble negativ denne gangen og (fikk beskjed av gynekologen i går kveld), og tanta har også dukket opp, så har syklus nr. 11 begynt... :bored: Men mer spent nå for om litt over 3 uker har vi time på Fertilitetssenter, så får vi se når vi får sette i gang ifm. søskenforsøk, og hva det blir. Jenta vår er hjemmelaget, så jeg er helt fersk når det gjelder dette temaet... :smiley-ashamed004:smiley-ashamed008 Håper det er greit om jeg stiller noen spørsmål. ;-) Vi har blitt forestilt at det kan være aktuelt for oss med IVF/ICSI for noen måneder siden og siden har jeg ikke klart å tenke på noe annet enn det, men samtidig er det veldig omfattende tematikk, så det er supert å kunne skravle litt med dere som vet litt mer om det :flower

Hvordan innstiller man seg på en best mulig måte når hele prosessen skal begynne? Vet at det finnes statistikker og tall og prosenter på hvor sannsynlig det er at det klaffer på 1. forsøk osv. Men kjenner jo til den skuffelsen når det ikke klaffer på vanlig måte, så tenker at det blir en sterkere følelse hvis det ikke skjer når man endelig får hjelp. :smiley-ashamed004:smiley-ashamed004:smiley-ashamed004 Har gått 4 sykluser på Pergotime som ga meg ikke noe og var superfrustrert hele veien... Er ikke noe flink i å slappe av om ting som er så viktig som dette... :smiley-ashamed008
 
Last edited by a moderator:
Jeg er så vidt i gang med prosessen med søskenforsøk nå. Blir nok fortsatt noen måneder til (minst), før faktisk forsøk. Tror jeg får første mens etter fødsel i løpet av noen dager, så da skal jeg begynne å ta alle hormonprøver og sånn igjen. Mini ble jo født i november, så han har ikke rukket å bli mnd engang, men jeg er såpass gammel (42), at jeg ikke vil ta sjansen på å vente alt for lenge. Synes også to år mellom ( sånn ca.) er en fin alderforskjell.
 
God morgen!

Da var jeg hos gynekologen i går. Vi venter nå på mannens prøver, og da skal hun sende søknad til Porsgrunn. Samtidig har vi time på Fertilitetssenter den 22. september, men hun sier at det lønner seg å vente på svar fra Porsgrunn først... Det vil jeg gjerne, men samtidig sliter med tålmodighet og tanken at det kan ta flere måneder er helt umulig å håndtere... :confused: Så vet ikke helt hva vi gjør. Kanskje tar time for konsultasjonsskyld, rett og slett. ;) Er superemosjonell nå for tiden, og veldig utålmodig. Hver eneste syklus er kjempekamp, så jeg må ha noe å se fram til. :(:oops: Mensen er i gang i hvert fall, og vi prøver så klart igjen på en naturlig måte mens vi venter på hva som skjer... :rolleyes:

Håper alle får en fin helg! :)
 
jeg fikk ei jente i okt 2014..vi startet søsken forsøke i okt 2015, enda ikke blitt gravid(1år etter) ..men håper nå på dette forsøket, 3. innsett nå så håper det lyser positiv test om 12 dager :)

jeg synes denne prossessen har vært mye lettere, sikkert fordi vi er så heldige å ha fått ei jente , har gått igjennom masse... men kjenner jeg vil gjerne at hele prøvrør karusellen snart skal være over..så hvis ikke dette forsøket går kommer jeg nok til å reagere litt ...
men håper..........testdagen er på bursdagen min, så håper på tidenes bursdaggave
 
jeg fikk ei jente i okt 2014..vi startet søsken forsøke i okt 2015, enda ikke blitt gravid(1år etter) ..men håper nå på dette forsøket, 3. innsett nå så håper det lyser positiv test om 12 dager :)

jeg synes denne prossessen har vært mye lettere, sikkert fordi vi er så heldige å ha fått ei jente , har gått igjennom masse... men kjenner jeg vil gjerne at hele prøvrør karusellen snart skal være over..så hvis ikke dette forsøket går kommer jeg nok til å reagere litt ...
men håper..........testdagen er på bursdagen min, så håper på tidenes bursdaggave

Masse lykke til! :)
 
Fødte januar 2012 etter 2. innsett av ICSI. Vi var klare høsten 2015, men fortsatt ingen baby. Ble gravid etter frys i mars 2016, men mistet i uke 6.
 
Fødte januar 2012 etter 2. innsett av ICSI. Vi var klare høsten 2015, men fortsatt ingen baby. Ble gravid etter frys i mars 2016, men mistet i uke 6.

Synd å høre... Jeg har blitt gravid i mars 2016 og, og har også mistet i uke 6... :arghh:
Lykke til videre!
 
Fødte i mars 2016 og vi skal i gang med søskenforsøk allerede nå i okt. Frys først. Det tok 5 år fra vi begynte prøvingen til vi fikk barn, og i mellomtiden har jeg blitt veldig voksen og må rett og slett skyndte oss før jeg blir for gammel.
Vi har ikke luksusen med å tenke på aldersforskjell, her er det bare å håpe på at vi rekker flere barn.
Vi håper vi er heldige.
 
Synd å høre... Jeg har blitt gravid i mars 2016 og, og har også mistet i uke 6... :arghh:
Lykke til videre!
Det var skikkelig nedtur, og det vet jo dessverre du også mye om. Håper at det vil klaffe for oss begge veldig snart. :) Lykke til. ❤️
 
Det var skikkelig nedtur, og det vet jo dessverre du også mye om. Håper at det vil klaffe for oss begge veldig snart. :) Lykke til. ❤️

Tusen takk ;) Det har jo gått 6 måneder, men er fortsatt skikkelig deppa pga. det... Håper på det samme! :)
 
Vi ventet til gutten vår var 8 mnd.
 
Kan ikke svare på hvordan det skal bli, for vi skal i gang i august er planen. Jobber med ammeslutt nå utover våren. Har en liten en som blir 1 år om ikke så veldig lenge. :) Vi har fryseegg på Ullevål, men siden OUS har stengt for søskenforsøk er planen å bli henvist til Porgsrunn (og gå for ett forsøk ved Fertilitetssenteret i ventetiden) dersom vi ikke lykkes med frys ved OUS. Med mindre OUS åpner for søskenforsøk igjen etter sommeren da. ;)
 
Kan ikke svare på hvordan det skal bli, for vi skal i gang i august er planen. Jobber med ammeslutt nå utover våren. Har en liten en som blir 1 år om ikke så veldig lenge. :) Vi har fryseegg på Ullevål, men siden OUS har stengt for søskenforsøk er planen å bli henvist til Porgsrunn (og gå for ett forsøk ved Fertilitetssenteret i ventetiden) dersom vi ikke lykkes med frys ved OUS. Med mindre OUS åpner for søskenforsøk igjen etter sommeren da. ;)
Får man ikke søskenforsøk med fryseegg på Ullevål nå? Trodde det lun gjaldt ferskforsøk :bored: snakket med de for ca tre mnd siden, for jeg lurte litt på ammeslutt osv og da sa hun bare at jeg skulle ringe når jeg hadde vært ammefri i to mnd
 
Back
Topp