Søskenforsøk Ullevål

Pink

Elsker forumet
Sommerfuglene
Desemberlykke 2018
noen andre som tenker å starte opp med søskenforsøk på Ullevål i nærmeste fremtid? Har egg på frys som jeg sååå gjerne vil få satt inn, må bare få lillemann til å kutte ut puppen :nailbiting:
 
noen andre som tenker å starte opp med søskenforsøk på Ullevål i nærmeste fremtid? Har egg på frys som jeg sååå gjerne vil få satt inn, må bare få lillemann til å kutte ut puppen :nailbiting:

Vi skal i gang etter sommeren er planen. Ringte og fikk beskjed om at jeg måtte slutte å amme og slutte med prevensjon to måneder før. Så det er ammeslutt som blir spennende utover våren. Vi har dessverre bare ett fryseforsøk, og så må vi jo finne et annet sted å fortsette med søskenforsøk hvis vi ikke lykkes. Siden OUS ikke tilbyr søskenforsøk lenger.
 
Last edited:
Men jeg må innrømme at jeg er litt spent på om de kanskje vil tilby søskenforsøk igjen snart.

Dette står det på nettsidene deres:
"I perioden 6. februar til 15. mai, fornyes IVF-avdelingen på Ullevål og Rikshospitalet. Venterom, undersøkelsesrom, laboratorier og medisinsk utstyr får etterlengtet oppgradering. I ombyggingstiden har vi redusert kapasitet, men vi ser frem til betydelig utvidet behandlingstilbud og kortere ventetider mot sommeren." (https://oslo-universitetssykehus.no/avdelinger/kvinneklinikken/reproduksjonsmedisinsk-avdeling)

Og dette sa klinikklederen i fjor da de stoppet med søskenforsøk:
"Klinikkleder Bjørn Busund sier målet er å øke kapasiteten og at de skjerpede reglene forhåpentligvis kan mykes opp igjen til neste sommer.

– Vi tilstreber å få en kapasitet som dekker det behovet som er, men det er utfordrende å få det til på veldig kort tid. Det krever både ombygging av arealer og flere folk." (https://www.nrk.no/norge/flere-barnlose-ba-om-hjelp---sykehuset-strammet-inn-reglene-1.13096957)

Så det er jo sommeren 2017 han sikter til, og nå er de i gang med oppussingen/ombyggingen. Da er bare spørsmålet om de bygger på nok, og om de ansetter nok nye.
 
noen andre som tenker å starte opp med søskenforsøk på Ullevål i nærmeste fremtid? Har egg på frys som jeg sååå gjerne vil få satt inn, må bare få lillemann til å kutte ut puppen :nailbiting:

Hvordan går det med ammeslutt, og når ser du for deg fryseforsøk? :)
 
Back
Topp