Søke om foreldrepenger

Hønemor2017

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Ja nå sitter jeg og prøver meg på å sende inn søknaden. Meeen får opp denne meldingen:
Du må ha avtalt permisjon med arbeidsgiveren din, og arbeidsgiveren må dokumentere datoen for når du skal starte permisjonen på.
Jaha ja, og er det da et eget skriv jeg skal gi til arbeidsgiver? Og inntektsopplysningsskjemaet er det noe jeg muntlig bare blir enig med sjefen om hvem som sender inn?
Hjelp..
 
Det skal ligge link til inntektsopplysningsskjema. Det er nav sitt skjema og ligger på nettsiden deres.
Hvordan du gir din arbeidsgiver varsel om permisjon er avhengig av hvilket system dere har, men det må vel være skriftlig. Jeg jobber i kommunen og vi har eget skjema i personalhåndboken vi bruker når vi varsler om permisjon.
 
Det skal ligge link til inntektsopplysningsskjema. Det er nav sitt skjema og ligger på nettsiden deres.
Hvordan du gir din arbeidsgiver varsel om permisjon er avhengig av hvilket system dere har, men det må vel være skriftlig. Jeg jobber i kommunen og vi har eget skjema i personalhåndboken vi bruker når vi varsler om permisjon.
Ja funnet selve skjema, kan jeg skrive ut den også gi til arbeidsgiver evt da? Også høre samtidig om det er et eget skjema de bruker til å varsle om permisjon.
 
Eneste jeg mått legge med til nav va termin bekreftelse. Permisjonen til jobb skriev jeg bare på ett vanlig ark å leverte inn da de ikkr har noe egent skjema til det
 
Jeg følte meg så hjelpesløs og lurte på mye av det samme når jeg holdt på :hilarious: jeg søkte kun med terminbekreftelse på Nav sine sider. På jobb var det eget skjema jeg måtte fylle ut for å varsle om perm (fant dette på Intranettet) leverte dette til sjefen min som registrere det i systemet og det går så til HR som sender inntektsopplysning til NAV.
 
Jeg varslet arbeidsgiver om permisjon via e-post, til både mellomleder og to avdelings- og enhetsledere. Det bør holde? Vi har ikke noe eget skjema på det.
 
Vi har eget skjema på jobb. Jeg tror at grunnen til det er at det er arbeidsgiver som betaler ut "lønn" under permisjonen. Altså får arbeidsgiveren min penger fra NAV også får jeg lønn av arbeidsgiver.

Det var HR som tipset meg om dette skrivet jeg måtte fylle ut, sende tilbake til jobben, for så å søke permisjons-penger hos NAV. :)

Du kan jo høre med noen i HR om de vet noe om det skrivet NAV etterspør?
 
Vi har eget skjema på jobb. Jeg tror at grunnen til det er at det er arbeidsgiver som betaler ut "lønn" under permisjonen. Altså får arbeidsgiveren min penger fra NAV også får jeg lønn av arbeidsgiver.

Det var HR som tipset meg om dette skrivet jeg måtte fylle ut, sende tilbake til jobben, for så å søke permisjons-penger hos NAV. :)

Du kan jo høre med noen i HR om de vet noe om det skrivet NAV etterspør?
Hører med sjefen evt HR om hun ikke vet. :)
 
Back
Topp