Så utrolig sliten..

Lillespirrevipp

Flørter med forumet
Heisann damer! Dette er bare et enkelt syteinnlegg da jeg føler jeg ikke har noe annet sted å få det ut.
I dag hadde jeg et lite mentalt sammenbrudd foran min snart fire år gamle datter. Jeg sliter med at jeg er utrolig slapp og føler jeg ikke strekker til for tiden. I dag når jeg våknet var jeg veldig var på lyder og svimmel. Samboer la seg nedpå litt, fordi han våknet før sola stod opp i dag, og jeg skulle lage frokost til meg og jenta. Hun er der hvor hun prater og prater og spør og graver og sier Hæ hver gang jeg svarer. Så i dag snappet det for meg. Jeg gikk og småkjeftet på henne lenge, fordi at hun pratet så fælt, før dette gikk over i dårlig samvittighet og jeg braste ut i gråt - foran jenta. Og det skal sies at hun er så snill og god, og hun hører etter når vi prater til henne og hun er egentlig ikke noe stress å ha med å gjøre. Jeg føler meg helt forferdelig for tiden, ikke orker jeg leke sammen med henne, ikke orker jeg bli med henne ut, jeg orker ikke en gang prate noe særlig fordi jeg er så sliten. Både fysisk og mentalt. Selv føler jeg at jeg ikke har noen som helst grunn til å være så sliten, i og med at jeg kun har ligget på sofaen de siste ukene, mens det er samboer som har tatt seg av hus og barn.

Samboer har vært en engel og laget middag hver dag, han står opp med jenta om morgenen og han tar henne med over alt hvor han går. Men når sant skal sies skjuler han ikke akkurat at han begynner å bli lei. Han hinter stadig om at han gleder seg til at jeg er ferdig med dette og hinter om at jeg kan gjøre ditt og datt mens han er borte på butikken/trening osv. Og igjen slår den dårlige samvittigheten inn hos meg.. For jeg skjønner han så utrolig godt, men jeg tror heller ikke han skjønner helt hvor sliten jeg faktisk er. Jeg føler han tror at jeg synes det er avslappende å ligge og se på at han styrer, selv om jeg faktisk synes det er ganske slitsomt å ligge og tenke på at jeg så gjerne skulle hjulpet til..

Langt og rotete innlegg, men jeg hadde et stort behov for å få ut litt tanker.
 
Uff, kjenner meg igjen i dårlig samvittighet. Føler heller ikke jeg klarer å stille opp skikkelig for ettåringen (eller samboer) for tida. Kommer hjem fra jobb og har mest lyst til å kollapse på sofaen, men da blir samboer irritert, for han har jo vært med poden hele dagen, så han er også sliten. Vil jo gjerne bruke tid med lillegutt de få timene jeg har etter jobb, men da ender det bare med at jeg sovner helt utslått sjøl når jeg legger han. Gleder meg sååååå til litt mer energi igjen! Håper du også føler deg bedre snart!
 
Uff, kjenner meg igjen i dårlig samvittighet. Føler heller ikke jeg klarer å stille opp skikkelig for ettåringen (eller samboer) for tida. Kommer hjem fra jobb og har mest lyst til å kollapse på sofaen, men da blir samboer irritert, for han har jo vært med poden hele dagen, så han er også sliten. Vil jo gjerne bruke tid med lillegutt de få timene jeg har etter jobb, men da ender det bare med at jeg sovner helt utslått sjøl når jeg legger han. Gleder meg sååååå til litt mer energi igjen! Håper du også føler deg bedre snart!

Jeg kan ikke engang se for meg hvordan det hadde vært om jeg hadde vært på jobb i tillegg. Du gjør en fantastisk jobb, men pass på så du ikke sliter deg ut!
For meg tror jeg dagen i dag startet så dårlig fordi jeg kastet opp alt jeg drakk og spiste i går, så jeg var nok en smule dehydrert. Suste og bruste i ørene og var litt ør. Skulle forklare for samboer om mitt lille utbrudd og brast ut i gråt igjen.. [emoji28] men det ble bedre ila dagen. Rørte til og med vaskemaskina! Den har jeg ikke sett på lange stunder...
Krysser alt som krysses kan for at vi begge kan få tilbake litt energi veldig snart!
 
Jeg har det på akkurat samme måte når det gjelder energi. Hatt ferie nå i 4 uker og har fått sove lenge omtrent hver dag. Men jeg er jo trøtt igjen etter 1-2 timer og vil legge meg og sove. Null energi til barna og jeg er snappy og sur. Noen dager har vi gått korte turer ute i frisk luft. Da har jeg klart å holde meg våken. Men blir jo bare enda mer utslitt når jeg kommer hjem og dagen etter.

Jeg kjenner jeg bare skal legge lista meget lavt. Skal ikke gi meg selv dårlig samvittighet for å lage brødskive til middag innimellom eller om ungene ser på TV 3 timer en dag. Vi lager tross alt et menneske da, som vokser i enorm fart i begynnelsen av svangerskapet. Det krever energi!
 
Jeg har det på akkurat samme måte når det gjelder energi. Hatt ferie nå i 4 uker og har fått sove lenge omtrent hver dag. Men jeg er jo trøtt igjen etter 1-2 timer og vil legge meg og sove. Null energi til barna og jeg er snappy og sur. Noen dager har vi gått korte turer ute i frisk luft. Da har jeg klart å holde meg våken. Men blir jo bare enda mer utslitt når jeg kommer hjem og dagen etter.

Jeg kjenner jeg bare skal legge lista meget lavt. Skal ikke gi meg selv dårlig samvittighet for å lage brødskive til middag innimellom eller om ungene ser på TV 3 timer en dag. Vi lager tross alt et menneske da, som vokser i enorm fart i begynnelsen av svangerskapet. Det krever energi!

Det er kjedelig å høre at du også har det slik, selv om det på en annen side er litt beroligende å vite at man ikke er alene når man føler seg på bunn. Det varer jo ikke for evig, men det er lett å føle på håpløsheten når man er midt oppe i det. I går orket jeg ta på litt sminke for å hente jenta i barnehagen, og bare det er stort! Pustet og peset som en tulling når jeg kom hjem igjen, men litt av en mestringsfølelse likevel [emoji16]
 
Det er kjedelig å høre at du også har det slik, selv om det på en annen side er litt beroligende å vite at man ikke er alene når man føler seg på bunn. Det varer jo ikke for evig, men det er lett å føle på håpløsheten når man er midt oppe i det. I går orket jeg ta på litt sminke for å hente jenta i barnehagen, og bare det er stort! Pustet og peset som en tulling når jeg kom hjem igjen, men litt av en mestringsfølelse likevel [emoji16]
Det kan være veldig godt å ha andre i samme situasjon. Så skjønner deg godt ;) Jeg er syk og alene hjemme med 2 barn :hungover: Heldigvis tar mannen over når han kommer hjem fra jobb. Idag tok han fri tidligere og tok med barna ut. Så nå ligger jeg på sofaen. Man må bare ta de mulighetene man har og så kjenne etter om energien stiger utover i 2.trimester. Hvor mange uker er du på vei? Jeg er i uke 16 nå, så krysser fingrer for at det skal gå oppover snart :)
 
Det kan være veldig godt å ha andre i samme situasjon. Så skjønner deg godt ;) Jeg er syk og alene hjemme med 2 barn :hungover: Heldigvis tar mannen over når han kommer hjem fra jobb. Idag tok han fri tidligere og tok med barna ut. Så nå ligger jeg på sofaen. Man må bare ta de mulighetene man har og så kjenne etter om energien stiger utover i 2.trimester. Hvor mange uker er du på vei? Jeg er i uke 16 nå, så krysser fingrer for at det skal gå oppover snart :)

Samboer har hatt ferie i tre uker, og uka før det hadde jeg lillebror på besøk som tok med jenta ut for å leke. Til uka begynner samboer på jobb igjen, men jenta er heldigvis i barnehagen. Får nok masse av tid til å slappe av framover sånn sett! [emoji5]
Jeg er 13+2 i dag og husker at det først på mirakuløst vis gikk over i uke 20 sist. Tipper det varer like lenge nå.. Opplever mye at jeg kan være i fin form, til jeg plutselig blir andpusten av å stå rett opp og ned, skikkelig ømfintlig for lyder og slapp. Da er det bare å legge seg flatt ned og slappe av. Blir også ekstremt følsom og nedfor når dette skjer. Skikkelig slitsomt, men det er vel egentlig ikke lov å klage. [emoji28]
 
Back
Topp