Så lei meg

Fru T

Forelsket i forumet
Så utrolig skuffet over at bestevenninna mi har valgt navnet min datter skulle få. Jeg bestemte for 14 år siden hva min evt. kommende datter skulle hete.
Nå vet vi ikke kjønn ennå. Men jeg ble bare så lei meg...... Måtte bare få det ut.....
 
Og dette vet hun?
Da hadde jeg faktisk gitt blanke F og gitt en evt datter det samme navnet.
 
Jeg forstår forøvrig godt at du reagerer på det! Sæelig hvis hun var klar over det, for hvis ikke er det jo ikke gjort med overlegg.
 
Skjønner godt du er lei deg! Min gode venninne ga datteren sin et navn som er tilnærmet identisk «mitt» jentenavn, så later hun som jeg liksom har sagt et helt annet navn til henne.. Men får jeg en datter nå så skal hun hete deg jeg har tenkt hele veien.
 
Og det er derfor jentenavnet jeg har klart kun nevnt for meg og mannen.

Men som sagt over her. Skulle du få ei jente så bruk navnet du har valgt. Ikke la andres navnevalg stoppe deg.
 
Bruk navnet du ønsker og drit i hun!
 
Bruk navnet likevel! To av gamlenaboene mine henger i hop hele tiden pga barn på samme alder. De har faktisk likt navn både på gutt og jente. Kun én i hver flokk på tre som har fått «eget» navn. Funker helt fint. [emoji1303]
 
Si til venninna di at dette navnet har du bestemt for lenge siden, og at din datter skal hete det uansett ! Fatter ikke hvorfor folk gjør sånn. Hadde blitt forbanna
 
Huff. Som de andre sier? Har du pratet med henne om det? Slik at hun var kjent med det? Ville uansett tatt meg en prat med henne om det... Gode klemmer til deg :)
 
Sier som damene over! Bruk navnet likevel[emoji173]️ Syns det var utrolig dårlig gjort av henne..
 
Jeg hadde en veldig god venninne som het det samme som meg. Det var ikke noe problem. Bare å bruke navnet. Visste vennina de om at du ville bruke det navnet? Jeg vet om tre venninner som endte opp med Lina, Line og Eline. Ikke samme navn, men ganske like og de hadde såvidt jeg vet ikke diskutert navn med hverandre i forkant.
 
Jeg trodde oppriktig hun visste det.
Men det er ikke noe vi har snakket i det siste.
Har spurt henne om hun har tenkt på navn, men hun har sagt nei. Plutselig nå sier hun at hun har tenkt på det i mange år. Jeg har aldri hørt at hun har sagt noe om det.
Synes det er veldig rart at av alle verdens navn må hun velge akkurat det ene jeg har veldig sterke følelser for. Nå aner jeg ikke om jeg noensinne vil få en datter. Men det blir veldig rart å evt gi henne samme navn nå.
Merket bare jeg har vært innom alle følelser i dag. Trist, lei, sint, frustrert, føler meg bare frarøvet en drøm jeg har hatt i mange år.
 
Skjønner godt du er lei deg! Min gode venninne ga datteren sin et navn som er tilnærmet identisk «mitt» jentenavn, så later hun som jeg liksom har sagt et helt annet navn til henne.. Men får jeg en datter nå så skal hun hete deg jeg har tenkt hele veien.
Nå er det helt likt. Føler nå at det blir veldig rart å velge det navnet. Synes det er helt utrolig at hun klarer å velge samme navn. Nå fikk vi beskjed på tidlig ultralyd om at det mest sannsynlig er gutt, men jeg har jo et håp om å få en datter senere. Kan selvfølgelig hende det aldri blir en problemstilling med navnet. Men er som å få en langvarig drøm knust.
 
Jeg hadde en veldig god venninne som het det samme som meg. Det var ikke noe problem. Bare å bruke navnet. Visste vennina de om at du ville bruke det navnet? Jeg vet om tre venninner som endte opp med Lina, Line og Eline. Ikke samme navn, men ganske like og de hadde såvidt jeg vet ikke diskutert navn med hverandre i forkant.
l

Hun sier hun ikke visste det, men synes det er veldig rart at det går an å velge akkurat det navnet.
Føler nå at jeg har fått en drøm knust. Men veldig godt med støtte.:Heartbigred
 
Jeg hadde gitt ungen det samme navnet uansett, kanskje med et mellomnavn i tillegg om det passer.

Ingen av mine venninner er gravide nå så jeg slipper unna den problemstillingen, men hadde det vært meg så hadde jeg bare kjørt på om jeg hadde ønsket meg det lenge.
 
Og det er derfor jentenavnet jeg har klart kun nevnt for meg og mannen.

Men som sagt over her. Skulle du få ei jente så bruk navnet du har valgt. Ikke la andres navnevalg stoppe deg.

Hun sier at hun ikke vet at jeg har valgt dette navney
Og det er derfor jentenavnet jeg har klart kun nevnt for meg og mannen.

Men som sagt over her. Skulle du få ei jente så bruk navnet du har valgt. Ikke la andres navnevalg stoppe deg.

Hun sier hun ikke visste det. Jeg har ikke snakket masse om potensielle navn. Nå vet jeg ikke om det noen gang blir aktuelt med jente hos oss. På tidlig ultralyd fikk vi beskjed om at det så ut som tut på mini. Men det er jo noe med drømmer man har hatt i mange år. Vi er såpass mye sammen at jeg føler det blir rart å ha to døtre med samme navn.
 
Bruk navnet likevel! To av gamlenaboene mine henger i hop hele tiden pga barn på samme alder. De har faktisk likt navn både på gutt og jente. Kun én i hver flokk på tre som har fått «eget» navn. Funker helt fint. [emoji1303]

Det var jo litt spesielt?
Det er et navn jeg ikke kjenner noen andre som har brukt, så føler det blir rart å velge det samme. Vi får se. Tidlig ultralyd tydet på tut. Så kan hende det aldri blir noen problemstilling....
 
Jeg hadde en veldig god venninne som het det samme som meg. Det var ikke noe problem. Bare å bruke navnet. Visste vennina de om at du ville bruke det navnet? Jeg vet om tre venninner som endte opp med Lina, Line og Eline. Ikke samme navn, men ganske like og de hadde såvidt jeg vet ikke diskutert navn med hverandre i forkant.

Hun sier hun ikke visste det. Jeg synes det er utrolig merkelig å velge akkurat det av alle navn som finnes. Føler det blir rart å velge helt likt navn, vil ikke ha nesten likt....
 
Jeg opplevde det samme som deg, men heldigvis da vi ventet storesøster så ville jeg ikke ha det navnet likavel og er kjempeglad for at vi valgte et annet et. Spesielt når jeg ser navnet hun valgte ligger øverst på navnelisten. Jeg ønsket et mer unikt navn enn ett som var så populært som det navnet og hvertfall når mitt navn var så populært at vi var flere med samme navn i klassen.

Håper at du uansett velger det navnet du føler er rett for dere når/hvis det kommer en jente til verden :Heartred
 
Back
Topp