Så dårlig. Blir for mye:(

Careone

Elsker forumet
Januarlykke 2019
Er skikkelig dårlig. Magesmerter med smertenivå mellom 5-10, kvalme, sure oppstøt konstant (brenner i magen og spiserøret konstant), gulper, forstoppet, raper konstant for å unngå å spy, blir dårlig av all mat og tanken på mat, sliter med å sovne og våkner med smerter flere ganger ila natten. Utslitt! Føler meg så sykt svak. Jobber fullt, tar meg av datteren min på 2,5 etter bhg, og er midt i flyttekaos hvor siste flyttingen faller på meg siden samboer jobber fra morgen til kveld hver dag. Har også en hund jeg må ta meg av og lufte. Holder på å gå i bakken nå. Råd?! Griner her.. råd for sure oppstøt, kvalme, noe lurt å lure i seg? Hva som helst.
 
Blir også kjempe dårlig av vann.. prøver å få i meg slurker her og der men smertene som kommer etterpå er så ille:(
 
Støtter sykemelding.
Dessverre er min erfaring at man må bare vente til det går over :(
Om det er en trøst har det med meg vært verst i første trimester, så har jeg blitt vesentlig bedre. Er ikke så dårlig nå, men hadde hypermesis med første.
Har dessverre ingen gode råd å komme med :( Men tror du burde slappe av og ta vare på deg selv akkurat nå! Stor varm klem fra meg
 
Sykemelding er ikke et alternativ. Jobber i «familiebedriften» og MÅ jobbe pga ansvaret jeg har der.. takk for gode ord❤️ Er så frustrerende.. måtte bare få det ut..
 
Er skikkelig dårlig. Magesmerter med smertenivå mellom 5-10, kvalme, sure oppstøt konstant (brenner i magen og spiserøret konstant), gulper, forstoppet, raper konstant for å unngå å spy, blir dårlig av all mat og tanken på mat, sliter med å sovne og våkner med smerter flere ganger ila natten. Utslitt! Føler meg så sykt svak. Jobber fullt, tar meg av datteren min på 2,5 etter bhg, og er midt i flyttekaos hvor siste flyttingen faller på meg siden samboer jobber fra morgen til kveld hver dag. Har også en hund jeg må ta meg av og lufte. Holder på å gå i bakken nå. Råd?! Griner her.. råd for sure oppstøt, kvalme, noe lurt å lure i seg? Hva som helst.

[emoji813]️ Off det hørtes veldig stress ut ja [emoji20] har du ingen rundt deg som kan hjelpe til med flytting?

Gaviscon tabl hjalp meg veldig når jeg hadde halsbrann.
 
Sykemelding er ikke et alternativ. Jobber i «familiebedriften» og MÅ jobbe pga ansvaret jeg har der.. takk for gode ord[emoji173]️ Er så frustrerende.. måtte bare få det ut..

Det er vanskeligere da:/ finnes tbl som hjelpe mot sureoppstøtt...

Ellersprioriter hardt, hva må du gjøre hjemme og ikke hjemme og bruk tid til å sove;)
 
Sykemelding er ikke et alternativ. Jobber i «familiebedriften» og MÅ jobbe pga ansvaret jeg har der.. takk for gode ord❤️ Er så frustrerende.. måtte bare få det ut..

men, er denne familiebedriften tjent med at du sliter deg helt ut og går på en real smell? Du skal vel ha permisjon etter fødsel? hvordan klarer de seg uten deg da? mulig at du kan jobbe redusert en stund nå feks? Alt vil nok hjelpe når du er så sliten som du beskriver... God bedring!
 
[emoji813]️ Off det hørtes veldig stress ut ja [emoji20] har du ingen rundt deg som kan hjelpe til med flytting?

Gaviscon tabl hjalp meg veldig når jeg hadde halsbrann.

Jo, får noe hjelp i morgen, men er fremdeles så mye..

Takk, skal absolutt prøve det!! Trenger man resept?:)
 
men, er denne familiebedriften tjent med at du sliter deg helt ut og går på en real smell? Du skal vel ha permisjon etter fødsel? hvordan klarer de seg uten deg da? mulig at du kan jobbe redusert en stund nå feks? Alt vil nok hjelpe når du er så sliten som du beskriver... God bedring!

Skal ha ordentlig permisjon denne gangen. Jobber litt med noen andre arbeidsoppg som skal være greiere for meg. Men kommer ikke unna jobben generelt uansett. Vet jeg burde det. Egentlig burde jeg nok bare ligge i sengen, kanskje også innom sykehuset iblandt for veske.. At jeg ikke får i meg vann er jo skikkelig dumt. Drikker vann altså, bare ikke nok. Blir så dårlig av det
 
Skal ha ordentlig permisjon denne gangen. Jobber litt med noen andre arbeidsoppg som skal være greiere for meg. Men kommer ikke unna jobben generelt uansett. Vet jeg burde det. Egentlig burde jeg nok bare ligge i sengen, kanskje også innom sykehuset iblandt for veske.. At jeg ikke får i meg vann er jo skikkelig dumt. Drikker vann altså, bare ikke nok. Blir så dårlig av det
Klarer du å drikke noe annet da? hva som helst av væske er jo bra!
 
Nja, noen slurker melk. Før bøttet jeg nedpå med styrk kakao hver dag, men nå klarer jeg ikke tanken engang.
off.. ikke greit å ha det sånn. Væske er jo veldig viktig! Kanskje du må sjekke med legen om du kan få intravenøst hvis du får i deg så lite?
 
Nja, noen slurker melk. Før bøttet jeg nedpå med styrk kakao hver dag, men nå klarer jeg ikke tanken engang.
Uff, høres ike bra ut:( Er frukt eller grønnsaker som agurk helt uaktuelt? Hvis du klarer å få i deg det, er jo det fin kilde til væske.
 
Gaviscon vet jeg hjelper godt mot sure oppstøt og halsbrann, finnes både som mikstur og tyggetablett. Det er trygt å bruke under graviditet.
Det som fungerer for meg når jeg er så kvalm at jeg ikke orker å drikke vann engang er isbiter. Men hvis du sliter så mye med å få i deg væske er det viktig at du kontakter lege og får vurdert behov for å få væske intravenøst.
Magesmertene vil bli verre hvis du ikke får i deg nok væske, siden du da vil bli obstipert. Høres ut som det kan være det som er årsaken nå også. Obstipasjon kan også gjøre kvalmen verre, slik at det hele blir en vond sirkel.
Håper det bedrer seg for deg snart!
Hilsen sykepleier :)
 
Akupunktur mot kvalme?
Så forferdelig å være så dårlig :(
Hvor mange uker er du nå?
 
Minner om meg selv for et par mnd siden :-/ Føler med deg! Jeg får medisin på resept for halsbrannen. Den heter Omeprazol Pensa. Har seriøst redda livet mitt.
 
Blir også kjempe dårlig av vann.. prøver å få i meg slurker her og der men smertene som kommer etterpå er så ille:(

Postafen hjelper på kvalme, og kanskje en sykemelding? Å drikke vann har væet uaktuelt i begge mine svangerskap, kommer opp igjen i samme farta. Så her går det i farris. Er i uke 38 nå, å kan fortsatt ikke drikke vann uten å kaste opp.
 
Back
Topp