Rutiner og leggetid

Skjermtrollet

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Januar 2017
❤ Aprilbarna19 ❤
Leste tråden om kveldsuro og legger merke til at flere her ser ut til å ha kommet godt i gang med både rutiner og leggetid. Burde vi også ha gjort det? Har ikke mer rutiner per nå enn at lillegutt legger seg i sengen samtidig som oss, sånn en gang etter 23 om kvelden. Og at vi bytter til pysj hvis klærne han har på seg ser ubehagelig ut eller er skitne eller våte. Dere som har mer orden på sakene: når legger dere minstemann? Hvilke rutiner har dere?
 
Leste tråden om kveldsuro og legger merke til at flere her ser ut til å ha kommet godt i gang med både rutiner og leggetid. Burde vi også ha gjort det? Har ikke mer rutiner per nå enn at lillegutt legger seg i sengen samtidig som oss, sånn en gang etter 23 om kvelden. Og at vi bytter til pysj hvis klærne han har på seg ser ubehagelig ut eller er skitne eller våte. Dere som har mer orden på sakene: når legger dere minstemann? Hvilke rutiner har dere?
Her får han pysj på etter søstrene er lagt. Ca 19-1930.. åsså legger han seg når vi legger oss. Da får han rein bleie, ammer han i senga vår åsså legger eg han. Nyter tida aleine med han om kvelden. Plutselig er det slutt[emoji4]
 
Jeg tenker at det er veldig individuelt om man trenger/ønsker rutiner. Og det må på en måte bli opp til hver enkelt og absolutt ikke noe du skal føle deg pressa til.
Her var det nødvendig på grunn av uro.


Jeg legger mini senest kl 20.00.
Før dette får han et bad og ny pysj. Deretter flytter vi oss inn på soverommet for kveldsmaten. Han spiser, vi prøver å få han til å rape (sovner ofte før vi kommer så langt) også legger jeg han i senga, brer dyna over han og gir han smokken.
Deretter setter jeg på babycallen og går ut. Blir han urolig, så går jeg med en gang inn og roer ned og gir smokken igjen. (Ikke noe skrikekur her i gården!!)
Han sovner stort sett innen 10 minutter.

Virker som at når han har badet og fått på pysj så innstiller han seg automatisk på natt[emoji4]
 
Jeg legger mini senest kl 20.00.
Før dette får han et bad og ny pysj. Deretter flytter vi oss inn på soverommet for kveldsmaten. Han spiser, vi prøver å få han til å rape (sovner ofte før vi kommer så langt) også legger jeg han i senga, brer dyna over han og gir han smokken.
Deretter setter jeg på babycallen og går ut. Blir han urolig, så går jeg med en gang inn og roer ned og gir smokken igjen. (Ikke noe skrikekur her i gården!!)
Han sovner stort sett innen 10 minutter.

Virker som at når han har badet og fått på pysj så innstiller han seg automatisk på natt[emoji4]
Høres ut som en fin og rolig rutine. Skrikekurer tror jeg nok hadde etterlatt meg med varige arr i sjelen... Hvor lenge sover mini etter at han legger seg kl.20?
 
Her får han pysj på etter søstrene er lagt. Ca 19-1930.. åsså legger han seg når vi legger oss. Da får han rein bleie, ammer han i senga vår åsså legger eg han. Nyter tida aleine med han om kvelden. Plutselig er det slutt[emoji4]
Førstegangsmor her. Skjønner godt at du vil nyte tiden med den minste alene!
 
Her begynner vi med bading og pysj klokken 18.00, og deretter får han mat inne på soverommet hvor det er mørkt. Da synger vi også noen rolige nattasanger. Han sovner som regel innen 19.00 og da sover han vanligvis til rundt 00.00-01.00.
 
Åtte til ti timer? [emoji106]Jeg er imponert!
Sovehjerte til pappa'n sin [emoji28]
Når vi starta med leggetid, så var det vel mat rundt kl 2 og kl 5 også hadde vi verdens blideste gutt kl 7 [emoji3]
Helt herlig å ha det sånn.

Før vi begynte med legging, så skreik han gjerne fra kl 22 til kl 02.. holdt på å bli sprø.
 
Leste tråden om kveldsuro og legger merke til at flere her ser ut til å ha kommet godt i gang med både rutiner og leggetid. Burde vi også ha gjort det? Har ikke mer rutiner per nå enn at lillegutt legger seg i sengen samtidig som oss, sånn en gang etter 23 om kvelden. Og at vi bytter til pysj hvis klærne han har på seg ser ubehagelig ut eller er skitne eller våte. Dere som har mer orden på sakene: når legger dere minstemann? Hvilke rutiner har dere?

Lillegutt er straks 3 måneder og har hatt rutiner i godt over en måned. I 18-18.30 tiden skifter vi til nakkis. Går på rommet for siste amming. Legges i senga med smokk og kos. Sover innen 19.30-20.
 
Lillegutt er straks 3 måneder og har hatt rutiner i godt over en måned. I 18-18.30 tiden skifter vi til nakkis. Går på rommet for siste amming. Legges i senga med smokk og kos. Sover innen 19.30-20.

Sover da til 03.30. Ammer og sover til 07-08
 
Her går vi på badet i sekstida eller når hun blir smågrinete og så legger vi oss i senga og ammer:) Hun sovner stort sett innen 19-1930 og sover da til vi legger oss omtrent.. Ammer to ganger på natta og våkner til verdens største smil i sjutida :D
 
Steller og går på rommet 18.30, ammer ho i søvn [emoji846] Skal lære ho å sovne selv etter påske [emoji846]
 
Tar på nattdrakten i 19 tida,ammer i senga + gir melk på flaske hvis hun ikke er fornøyd etter amminga( pumper hver kveld i 24 tida,så har altid melk hun kan få ekstra),og sovner kort tid etter det.sover til 7 på morgenen og er smilende blid da.sover lite på dagen så hun tar det igjen på natta.
 
Steller og går på rommet 18.30, ammer ho i søvn [emoji846] Skal lære ho å sovne selv etter påske [emoji846]
Jeg ammer også min sønn i søvne, har du noen tips til å få han til å sovne av seg selv ?
De gangene jeg legger han ned i senga når jeg ser han er trøtt så begynner han å hylgrine
 
Gutten min legges alltid mellom 19-20. Tar på pysj, mater han i stol på soverommet og legger han i sengen sin. Han sovner der av seg selv etter en stund. Det kan ta fryktelig lang tid, typ en time eller to, så noen ganger må han opp for å spise igjen før han i det hele tatt har sovnet. Mens andre ganger slokner han nesten umiddelbart. Han våkner fire-fem ganger på natten for påfyll, men sovner alltid rett etter han har spist. Mellom 07-09 vil han stå opp :)
 
Jeg ammer også min sønn i søvne, har du noen tips til å få han til å sovne av seg selv ?
De gangene jeg legger han ned i senga når jeg ser han er trøtt så begynner han å hylgrine
Kommer til å legge ned i sengen, begynner ho å grine så ta ho opp, roe og legge ned igjen og gjøre dette helt til ho godtar det. Tok en god del timer de første dagene med storebror, men så gikk det raskere for hver dag [emoji2]
 
Han legges et sted mellom 19-21. Kveldsstellet består av å vaske rompa, la lufttørke en stund om han er i humør, smøre godt for kvelden, gi tran og kle på pysj. Så ammer jeg ham i søvn i vår seng, og får et par timer deilig voksentid om kvelden. :)
 
Vi har fra hun kun var et par uker forsøkt å legge inn rutiner ift soving, natt/dag. Det har gradvis gått seg til og stabilisert seg. Hun får på pysj/kveldsstell evt bad rundt kl. 19. Så er det mat og kos før vi legger henne i sengen sin ca kl. 21. Hun sovner da ganske raskt. Har på babycallen og ser når hun slipper smokken eller blir urolig. Setter da på musikk eller går inn og gir henne smokken. De siste ukene har hun sovet fra 21-06 :) Jeg tror at selvom rutinene ikke settes med en gang er det likevel lurt å legge til rette for at baby forstår når det er tif for å sove lenger. Ved feks kveldsstell til ca samme tid osv. Det har hvertfall funket for oss :)
 
Legges rundt 19.00-20.00 alt ettersom når hun er trøtt. Da skiftes det bleie og til pysj, og ammes før hun sovner. Om hun ikke sovner med en gang synger vi en sang eller setter på womb sounds. :p så sover hun til rundt 6/7 og vil ha mat og skift. Så sovner vi igjen og sover til klokka 9 :) hun har "bestemt" rutinene selv, ikke noe vi har tvunget fram.
 
Back
Topp