Rikshospitalet- hvor gjør far av seg? erfaringer?

Er det dem sier i allefall :( Men siden du skal ha ks så er det vel stor sjans for at du er en av dem som blir prioritert til alenerom :)
Håper virkelig det! Og jeg som trodde det var NOE positivt med Kalnes. Smartinger de som valgte å bygge sykehuset mindre enn det forrige..! :mad: Får håpe det ikke et alt for fullt når vi skal føde. Jeg fødte 10 Juli sist, og da var de også veldig på det at det kom til å bli overfylte avdelinger. Selvom jeg endte opp på spesialenheten. Akkurat når jeg var der, var det faktisk veldig få der. Så man kan ha flaks og! Satser på at vi har det :)
 
Hei igjen. Et spørsmål til. Håper ingen tar seg nær, men jeg tenker mye på dette.. Dere som lå på delt rom. Er det ukomfortabelt / kleint ifht at det et annet par der? Med rier og gråting, eventuelt andre ting? Og på natten.. At han ikke skal være der men en helt fremmed? Jeg merker jeg er litt bekymret for dette.. Jeg vil helst ikke dele mine værste sider med ukjente..om dere forstår.. Er det noen som har byttet sykehus så tett innpå? ( termin 28/8) noen med flere positive opplevelser hos riksen? Negative? Tips? jeg er litt sytete nå, men la gå! Tenker dette forumet er best for ærlige tilbakemeldinger. Jeg har mildt sagt litt noia for fødsel, og superoia når jeg må dele rom OG far ikke får være med. :) :)
 
Hei igjen. Et spørsmål til. Håper ingen tar seg nær, men jeg tenker mye på dette.. Dere som lå på delt rom. Er det ukomfortabelt / kleint ifht at det et annet par der? Med rier og gråting, eventuelt andre ting? Og på natten.. At han ikke skal være der men en helt fremmed? Jeg merker jeg er litt bekymret for dette.. Jeg vil helst ikke dele mine værste sider med ukjente..om dere forstår.. Er det noen som har byttet sykehus så tett innpå? ( termin 28/8) noen med flere positive opplevelser hos riksen? Negative? Tips? jeg er litt sytete nå, men la gå! Tenker dette forumet er best for ærlige tilbakemeldinger. Jeg har mildt sagt litt noia for fødsel, og superoia når jeg må dele rom OG far ikke får være med. :) :)
Ser vi tenker mye på det samme :p Jeg har dessverre ikke noen svar, bare samme spørsmål:)
 
Jeg slapp å dele rom etter fødsel, fikk isolat pga at jeg var dårlig og måtte ha extra behandling etterpå. Mannen fikk ikke sove der selv om jeg var alene.

Før fødsel delte jeg rom med flere, 2-mansrom og 3-mansrom. Det var ikke så kleint, mest irriterende. Følte at de jeg delte rom med ikke tok hensyn. Snakket i telefon til 00 på natten og så på TV med høy volum selv om det var uttak til hodetelefoner. Jeg var jo lagt inn fordi jeg var syk og ble igangsatt og det tok 3 døgn for barnet var ute. De andre ventet typ på keisersnitt og det virket mer som et hotellopphold for dem.
 
Jeg syns ikke delt rom var så veldig kleint egentlig, men det kommer jo litt an på den du deler med da. Jeg rakk å dele med to forskjellige ; en stillferdig andregangs og en høylydt armer-og-bein førstegangs. Veldig stereotype de altså. Litt slitsomt med sistnevnte, men ikke direkte kleint vil jeg si.

Men det hjalp helt sikkert litt at jeg var veldig forberedt på dobbeltrom da, jeg søkte meg helt bevisst til Riksen fremfor Ullevål fordi jeg så det som mer nyttig å være på en barselavd med mer bistand tilgjengelig, enn på et hotell med pappaen tilstede om natten men litt mindre hjelp av fagfolk. Så vi har nok ganske ulikt utgangspunkt.
 
Back
Topp