Ribbensbrudd

Mrs.B

Glad i forumet
Febbisbebbis'18
Påskekyllingene 2020
❤Januarlykke 2022❤
Noen med erfaring? Har aldri brukket noe som helst i mitt liv men klarer å falle i en trapp og brekke et ribben..i uke 28 [emoji35]
Tar det lang tid å gro?
 
Au, det høres vondt ut! Og sikkert veldig skummelt å falle slik når man er gravid, da!

I min erfaring tar det ikke sånn veldig lang tid, men det er jo selvfølgelig ganske individuelt og kommer helt an på bruddet.
Det som gjerne er greia med ribbensbrudd, er at de blir verre og verre smertemessig den første uken, før det etterhvert begynner å snu.

Uten å komme med noe eksakt vitenskap, vil jeg tro bruddet er grodd før du skal føde - men at du nok kommer til å ha det litt vondt/ubehagelig den kommende uken. Håper det ordner seg fort - masse god bedring!!
 
Uff, for en dårlig timing! Jeg har ikke erfaring med ribbensbrudd selv, men som jeg har skjønt kommer det til å være vondt et par uker før det blir bedre. Så til fødsel bør det være helt bra igjen i hvert fall [emoji4]

Masse god bedring, det hørtes ikke godt ut [emoji173]️
 
Uff, så uheldig da :(

Jeg brakk et ribbein i vinter i en skiulykke og det grodde ganske raskt.
Var som de over her sier mest vondt etter 5-10 dager før det snudde og ble bedre.
Det tar gjerne 4 uker før det er ordentlig grodd igjen og du er nok i fin form innen fødsel :)
God bedring!
 
Godt å høre at det bør være i orden igjen til fødsel, så for meg at det skulle bli enda verre enn det normalt er men da satser vi på jeg er fit for fight i februar [emoji4]

Ja det var kjempeskummelt og barnefaren fikk nesten hjerteinfarkt, så klart babyen alle tenkte på men legen forsikra meg om at lillegutt har det fint [emoji173]️

Tusen takk for fine ord [emoji173]️[emoji173]️
 
Tusen takk [emoji4] går heldigvis veldig bra
 
Back
Topp