Ribbeinssmerter!

Tigermor

Gift med forumet
August 2018
Begynner å bli desperat. Gjør så POKKERS vondt rett under puppene, spesielt på høyre side.
Klarer ikke ligge eller sitte for lenge i samme stilling før det verker som f....
Noen som vet hva som kan lindre? Har tatt 1g paracet hver kveld nå for det er verst om kvelden, men hjelper ingen ting :(

Det «stikker» liksom skikkelig til. Og om jeg prøver å snu meg så føles det ut som om noe rives i stykker inni der. :(

Sov nesten ingenting i natt, så er kjempetrøtt og sliten i tillegg. Hjelper ikke akkurat på smerteterskelen det heller :(
 
Kjenner meg SÅ godt igjen! Jeg holdt på å bli gal av det. Endte opp med å reise til jordmor og ble sendt på ahus. Viste seg på ultralyd at jeg hadde alt for mye fostervann i tillegg til større baby enn normalt. Ble til slutt snakk om tapping av fostervann, noe jeg ikke ville, smertene kommer ikke like ofte nå, men blir ikke kvitt det før jeg har født.

Så hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en tur til jordmor og forklart at du mistenker for mye fostervann og få deg en ultralyd så du får målt det.

Kan være mange grunner til at du har for mye foster vann til ikke noe grunn I det heletatt, men viktig å få det sjekket [emoji5]️

Masse lykke til! [emoji173]️ Hold meg oppdatert!
 
Ja, den høyre ribben min har vært sår lenge og er en av grunnene til at jeg blir halvt invalid og bare kan ligge i visse stillinger på sofaen/i sengen for å avlaste både ribben og ryggen.
 
Kjenner meg SÅ godt igjen! Jeg holdt på å bli gal av det. Endte opp med å reise til jordmor og ble sendt på ahus. Viste seg på ultralyd at jeg hadde alt for mye fostervann i tillegg til større baby enn normalt. Ble til slutt snakk om tapping av fostervann, noe jeg ikke ville, smertene kommer ikke like ofte nå, men blir ikke kvitt det før jeg har født.

Så hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en tur til jordmor og forklart at du mistenker for mye fostervann og få deg en ultralyd så du får målt det.

Kan være mange grunner til at du har for mye foster vann til ikke noe grunn I det heletatt, men viktig å få det sjekket [emoji5]️

Masse lykke til! [emoji173]️ Hold meg oppdatert!
Sniker:happy:
Aha da er det sikkert derfor jeg har så vondt der oppe også, har altfor mye fostervann og det er vondt oppe i høyre side. Går ofte til ul på kontroll, ingen har nevnt at det kan gi smerter. Har ikke spurt heller
 
Kjenner meg SÅ godt igjen! Jeg holdt på å bli gal av det. Endte opp med å reise til jordmor og ble sendt på ahus. Viste seg på ultralyd at jeg hadde alt for mye fostervann i tillegg til større baby enn normalt. Ble til slutt snakk om tapping av fostervann, noe jeg ikke ville, smertene kommer ikke like ofte nå, men blir ikke kvitt det før jeg har født.

Så hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en tur til jordmor og forklart at du mistenker for mye fostervann og få deg en ultralyd så du får målt det.

Kan være mange grunner til at du har for mye foster vann til ikke noe grunn I det heletatt, men viktig å få det sjekket [emoji5]️

Masse lykke til! [emoji173]️ Hold meg oppdatert!
Takk for tips. Jeg venter tvillinger, så jeg må sikkert ha det fostervannet jeg har. Men tror jeg må ringe JM i morgen. Takler ikke det her når det er så ille :(

Er i uke 35 nå.
 
Ja, den høyre ribben min har vært sår lenge og er en av grunnene til at jeg blir halvt invalid og bare kan ligge i visse stillinger på sofaen/i sengen for å avlaste både ribben og ryggen.
Hos meg er det ikke noe som avlaster. :( blir like jævlig vondt igjen etter 10 minutter.
Det som er rart er st det liksom ikke er vondt når jeg trykker på ribbeinet. Det er liksom vondt «inni» magen/mellomgulvet hele veien under puppene, men verst på høyre side.
Blir gal snart, begynte å grine i stad :(
 
Hos meg varierer det. Noen ganger får jeg avlastet, andre ganger er det vondt hele tiden. Men om det har samme årsak er jo ikke godt å si.
 
Hos meg varierer det. Noen ganger får jeg avlastet, andre ganger er det vondt hele tiden. Men om det har samme årsak er jo ikke godt å si.
Vondt er det iallefall. Eneste som avlaster litt i en stund er når jeg står, men da klikker ryggen etter kort tid.
Huff, ble mye klaging fra meg nå :p
Men 3 uker til med det her føles lenge.
 
Sniker:happy:
Aha da er det sikkert derfor jeg har så vondt der oppe også, har altfor mye fostervann og det er vondt oppe i høyre side. Går ofte til ul på kontroll, ingen har nevnt at det kan gi smerter. Har ikke spurt heller
Det kan hende! [emoji5]️ Få det sjekket opp! På meg var det riktig nok ikke bare på høyre side, kunne få vondt på venstre side også, og bak i ryggen, men var hovedsakelig på høyre side.. [emoji5]️
 
Jeg slet mye med det samme, jeg trodde faktisk at ungen hadde fiksa et brystbeinsbrudd... det sitter i enda, men ungen ligger langt nede nå så gjør ikke SÅ vondt i ribbsa... Dette satt da rett under brystbeinet. Kjentes ut som at noe noe ble revet av eller rett og slett brist. Mye bedre nå så er mest sannsynlig liten plass som er skylda.
 
32+3 i dag og i natt startet ribbeinsmertene og halsbrannen, har ikke savnet det fra sist for å si det sånn. Eneste som hjalp sist var å få ut ungen.
 
Har snakket med føden nå som kunne se i journalen min at jeg ikke har hatt unormalt mye fostervann på sist kontroll.
Så da er det nok bare et press. Men pokker så vondt det er. Kommer til å bli godt utslitt til fødsel om det skal fortsette sånn.
 
32+3 i dag og i natt startet ribbeinsmertene og halsbrannen, har ikke savnet det fra sist for å si det sånn. Eneste som hjalp sist var å få ut ungen.
Jeg er ikke igang med noen av delene. Krysse fingre for at det varer. Håper du ikke blir hardt rammet.
 
Jeg er ikke igang med noen av delene. Krysse fingre for at det varer. Håper du ikke blir hardt rammet.

Tusen takk!

Startet i uke 32 sist også ser jeg i dagboken fra den gang. Er ikke så lang og får gutter litt over snittet, så blir nok dårlig med plass. Får starte med gaviscon og bygge opp så jeg sitter litt mer å sover, og håper jeg får litt rabatt på slutten som sist.
 
Tusen takk!

Startet i uke 32 sist også ser jeg i dagboken fra den gang. Er ikke så lang og får gutter litt over snittet, så blir nok dårlig med plass. Får starte med gaviscon og bygge opp så jeg sitter litt mer å sover, og håper jeg får litt rabatt på slutten som sist.
Jeg er ikke så lang jeg heller, men har korte bein og lang rygg, og det er nok en heldig fordeling akkurat til svangerskap.
 
Back
Topp