Restauranttips i København?

Arktis

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei dere :D

Samboeren min og jeg skal til Købehavn siste helga i juni, og jeg lurer på om dere har tips til en god restaurant. Vi har nemlig begge bursdag rett før vi drar, og istedenfor å kjøpe gave til hverandre, skal vi heller unne oss litt ekstra i Købehhavn :p Regner med å måtte bestille på forhånd, så gjør research allerede nå.

Tenker oss et sted der vi kan få 5-retters eller lignende med vinpakke (selv om jeg egentlig håper på å være gravid på dette tidspunket, men det kan vi jo ikke regne med) til en ikke heeelt avskrekkende pris. God stemning og atmosfære er viktigere enn Michelin-stjerne, liksom. Samboeren er ikke så glad i asiatisk (inkludert indisk), men kanskje noen av dere har vært på en restaurant med god skandinavisk mat?
 
Cofoco, the italian, bæst, höst, madklubben vesterbro, brødrene price, gorilla, osteria 16, torvhallerne osv osv. Tips er å lese anmeld. På aok.dk Bodd i København i 3,5 år :)
 
Uformelt - hyggelig atmosfære, god mat og drinker. Er "lillebroren" til FormelB som er en michelinrestaurant.

No. 2 - god skandinavisk, minner om Uformelt.

Kødbyens fiskebar- super god (hovedsakelig) fiskerestaurant. Kjempe god stemning der om været er fint!

Geist- ligger ved Kongens nytorv. God, men dyr mat!

Siden dere reiser uten barn vil jeg også anbefale Mad & Kaffe eller Wulff+konstali for brunch. Kjempe godt!

Ser du bla. blir anbefalt Gorilla, det er ikke sted å anbefale for par middag synes jeg. Jeg er heller ikke så glad i cofoco resturantene (the italien, höst, väkst, spuntino osv), men der er man jo forskjellig.
 
Back
Topp