Renselse...

drømmeren84

Gift med forumet
Beklager detaljer ...

Men lillegutt er 11 dager og jeg har blødd relativt lite frem til igår kveld.
Da fikk jeg seriøst vondt inni magen, nesten rielignende smerter, når jeg skulle amme lille inatt og gikk på do, kom det ut en haug med koagulert blod som nesten lettet på vondten i magen.. og det fortsatte med kongler masse..

Nå er det også endel koagler men vondten inni magen er så og si borte..
Hva var det? :/
 
Aner ikke, men på dag to hadde jeg et koagel som var på størrelse med et egg nesten. Det kom ut etter noen kraftige etterrier og jeg tenkte at det var vel naturlig at det kunne komme noe da.
Da fikk jeg beskjed om at det var unormalt at det kom koagler og jeg måtte si fra om det kom mer. Så siden de sa det til meg så hadde jeg nok ringt til barsel om det skjedde meg:) sikkert ikke noe farlig men få sjekket opp i det:)
 
Kanskje skorpa ja, men skal det ikke være mer friskt blod?:s og det er vel ikke vanlig med veldige smerter?
 
Kanskje skorpa ja, men skal det ikke være mer friskt blod?:s og det er vel ikke vanlig med veldige smerter?

Har hørt om den skorpa og tenkte det kunne være den og at den rielignende smerten var for å "hjelpe den ut"...
Som sagt så lettet den på smerten når den kom ut.. nå er det bare ømt på en måte...

Får holde et øye åpent og kjenne etter at det ikke fortsetter, da skal jeg få det sjekket opp tror jeg...
 
Sånn hadde jeg det og på dag 12 etter fødselen. Hadde akkurat som små rier som kom ganske fort. Regnet med at det bare var skorpen som kom. For 2 dager etter på var det "normalt" igjen. Bare at jeg blødde litt mer i noen dager etter det på.
 
Kan høres ut som skorpa ja. Den kan jo komme i deler eller hel. Jeg fikk skikkelig vondt på dag 13, en sånn tyngdefølelse i underlivet. På ettermiddagen når jeg skulle amme lille, kom det skikkelig mens smerter. I det jeg skulle reise meg for å gå på do kom det noe ut, på størrelse med et egg, å all smerte forsvart helt. Det var uten tvil skorpa. Med dem 2 første kom det i deler, men uten smerter. Hvis du er usikker eller føler det er unormalt, er det sikkert lurt å ta en telefon til barsel (?), ikke gøy å gå rundt å være usikker :-(
 
Slik dere beskriver det, er jeg ikke i tvil om at det må ha vært skorpa :)
Slår meg til ro med det da det nå kun er vanlig blod og ikke disse koaglene:)

Takk for alle tilbakemeldinger og svar:)
 
Sånn hadde jeg det og på dag 12 etter fødselen. Hadde akkurat som små rier som kom ganske fort. Regnet med at det bare var skorpen som kom. For 2 dager etter på var det "normalt" igjen. Bare at jeg blødde litt mer i noen dager etter det på.

Akkurat sånn ja...
 
Kan høres ut som skorpa ja. Den kan jo komme i deler eller hel. Jeg fikk skikkelig vondt på dag 13, en sånn tyngdefølelse i underlivet. På ettermiddagen når jeg skulle amme lille, kom det skikkelig mens smerter. I det jeg skulle reise meg for å gå på do kom det noe ut, på størrelse med et egg, å all smerte forsvart helt. Det var uten tvil skorpa. Med dem 2 første kom det i deler, men uten smerter. Hvis du er usikker eller føler det er unormalt, er det sikkert lurt å ta en telefon til barsel (?), ikke gøy å gå rundt å være usikker :-(

Akkurat samme følelse fikk jeg .. og så fort den forsvant så forsvant smerten :)
 
Skorpen kommer vanligvis ut på dag 10-12.
Jeg hadde ks, blødde nesten ingenting før dag 12. Da kom det økt mengde, så roet det seg igjen.
 
Uæ, nå gruer jeg meg til skorpen:p men slipper å få panikk evt.
 
Skorpen kommer vanligvis ut på dag 10-12.
Jeg hadde ks, blødde nesten ingenting før dag 12. Da kom det økt mengde, så roet det seg igjen.

Da passer det bra siden jeg er på dag 11 idag :)
 
Back
Topp