Rennende ostekake - oppskrift

Kardash

Elsker forumet
Har sendt snap og bilder å vist dere en dessert som jeg spiser ganske ofte. Det er kjempelett å lage, tar 10 min tilsammen. Her er oppskrift:

Du kan bruke 1pk safarikjeks eller 1pk oreo. Ta den som du liker best. Jeg personlig synes safari var best til denne. For å lage kremen bruker du:
1pk Philadelphia
1pk Fløte
2ss vaniljesukker
100 gram melis

Bruk en stavmikser og hell kremen over kjeksen. Valgfri bær på toppen. Kiwi er også kjempegodt, og billig!

1381950771948.jpg

1381950826791.jpg

Siden jeg lager dette til kveldskos til meg og mannen halverer jeg oppskriften. Da blir det nok til 4 dessertskåler. Lurt å gjøre det, for den er ikke like god neste dag! :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Her er min versjon av den :)
Laget tidlig i sommer :)
1044367_10152948780860545_1709951306_n.jpg

Bilde er kopiert fra face så derfor litt stort ;)
 
Må prøves en dag;)
 
Såg kjempe godt ut :) det må prøves en dag :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Mmmmm det er såååå godt :):):):)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Blir liksom ikke fristet noe særlig no....

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Etter jeg fikk oppskriften har jeg laget det kjempeofte, ca to ganger i uka!! :p nam nam

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Må prøves til helga :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
:eek::eek::eek::p:p:p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Uff jeg vet.. Ikke bra, men hva skal jeg gjøre? :p Jeg er så svak for alt som er søtt! Har ingredienser for å lage i kveld også, men lurer på om jeg skal lage i morgenkveld isteden siden det er fredag da, hmmm :p
 
Knuser du kjeksen når du lager denne? :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Må testes en dag:)

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app
 
Knuser du kjeksen når du lager denne? :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Ja jeg brekker bare kjeksen i 4-5 biter ca.. :) Tenkte jeg skulle lage dette ikveld, men da skal vi ha taco i pita, spørs om jeg må vente til i morgen :( :p
 
Ja jeg brekker bare kjeksen i 4-5 biter ca.. :) Tenkte jeg skulle lage dette ikveld, men da skal vi ha taco i pita, spørs om jeg må vente til i morgen :( :p
Jeg skal lage i kveld;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg skal lage i kveld;)


Sent from my iPhone using BV Forum

Gled deg. Det beste jeg vet er når jeg lager fire dessertskåler med slikt i. Jeg spiser to, sambo bare en, så da er det jo en igjen neste morgen. Så når lillegutt tar sin første dupp, kooooooser jeg meg med den skålen som jeg har gått å tenkt på hele morgenen :p
 
Gled deg. Det beste jeg vet er når jeg lager fire dessertskåler med slikt i. Jeg spiser to, sambo bare en, så da er det jo en igjen neste morgen. Så når lillegutt tar sin første dupp, kooooooser jeg meg med den skålen som jeg har gått å tenkt på hele morgenen :p
Hihi, ikke dumt det ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp