Rekne termin

TiraV

Gift med forumet
Ved prøverør......rekner de befrukninga for egguthentingsdagen, innsettinga, eller den dagen mellom???
 
ingen som veit???
 
De regner ut fra dagen etter du tok ut egga [:D] 
 
Så den dagen du hadde fri fra sykehuset e dagen du ble gravid
 
Du må regne fra den dagen du begynte på sprøyta - i prøverør sammeheng er dette dagen "mensen begynner".  Pratet med ei i Porsgunn i dag som sa det :) Så det burde vel stemme... [;)]
 
Vugge:
Mulig eg er dårlig å leite,men fant ikkje den termin-kalkulatoren inne på onskebarn...
 
Jon blund:
okey, eg tenkte frå egguthentingsdagen eg, ein dag seinare då [:D]
 
*kryssefingreogtær*
Oi...i så fall stemmer det eg tenkte først likevel hehehe...jaja, kan spørje når eg ringer sjukehuset i morgon, å uansett, ein dag frå eller til betyr ikkje så masse...  [:D]
 
Sorry det blir feil hvis du går ut fra det legen på sykehuset sier. På helse fonn i haugesund , regne de ut fra dagen mellom uthenting og innsetting. Sitter her med Skjema eg har fått av legen der oppe.

Ellers så skulle eg ha hatt termin 1 uke før , hvis en regnet fra sprøyta og mensen.

Men en får skriv i posten, med termin og medesiner en har brukt som en skal ha med seg hele svangerskapet.
 
Okey....har vært i Haugesund eg og....gleder meg til å få skjema [:D] hehe...er så typisk gravid-ting hahaha...er visst blitt heilt tullete no [:D]

Gleder meg til å ringe fertilitetsklinikken i morgon....dei er jo såå koselige der inne!! [:D]
 
Lykke til med telefonen, da kommer det sikkert noen tårer hos deg. Det var den herligste telefonen eg noen gang har tatt. Og hu Ågot blir like glad som deg . Det e ei kjempe herlige dama allså. Det e en super gjeng som jobbe der oppe. Var på ultra lyd i uke 9 der oppe , og de tok seg god tid. Fikk skjema og papirer og lykke ønskninger av de.
 
Så nå må du bare nyte tiden og kose deg og slappe av.
 
Ps . hvis du skal levere prøve hos privatlegen din om du e gravid , så kan det hver at den ikke slår ut før 2-3 dager etter forventa mens . Så ikke bli stressa sånn som meg, hehe kjøpte 4 forskjellige tester eg etter på . men 2 dager etter på slo den ut hos legen og , de e ikke så sensetive som de en kjøper på apoteket . Så meg å hu Ågot fikk oss en god latter når me testa og testa for å motbevise legen sin test.
 
Så gratulere så masse med spiren og pass godt på den [:D]
 
Tusen takk [:D]
 
Ja, Ågot er kjempe-søt!!! Dei er fantastiske der oppe ja...får oss til å slappe så godt av!!
 
Takk for tips hehehe skal sjå om ikkje eg får meg ein time neste veke, då burde det vel gå greit med blodprøve [:)]
 
 
Tusen takk Hope!!! Det var litt spesielt å lese alle dei datoene....trur det var nokre fleire enn på terminkalkulatoren til babyverden [:D]
 
ORIGINAL: #bolla72#

Etter siste bergnet mens, gjorde de hos meg.

 
Men for prøverør blir da vel det helt feil, ettersom syklusen er "satt ut av spill" av hormoner i spray og spryteform?
 
Det normale er å regne utfra dette med eggutak ja, og ønskebarn har en grei kalkulator for dette.
 
Back
Topp