Reisen vår❤

26+0
Bare 100 dager igjen til termin og bare en uke igjen av andre trimester :happy093 Jeg kjenner baby hver dag og hun sparker godt. Formen den siste uken har ikke vært helt på topp. Vært en del kvalm igjen. Mistenker at baby sparker meg i magesekken og derfor jeg blir kvalm. Itillegg har jeg følt meg generelt litt uggen i kroppen og hatt hodepine. Så mulig jeg brygger på noe. Alt har generelt begynt å bli tyngre. Tyngre å komme seg opp av sofa og seng. Samt vanskeligere og tyngre å kle på seg sokker og bukse. Merker godt at magen blir større. Ellers har jeg fått svar på rhesus prøven og baby er rhesus positiv og ligner på pappaen. Så blir anti-d sprøyte på meg både i uke 28 og etter fødsel. Vi har nå kjøpt litt flere ting til baby. Vogn, madrass, dyne og stellematte er nå kjøpt ❤️ så det eneste store vi mangler nå er bilstol. Men mangler litt andre ting også som babynest, vognpose, stellebag, sengetøy og diverse til stellebordet. Vi må bare undersøke litt utvalget av bilstoler, så blir det nok det neste vi kjøper i løpet av september. Nå er det 90% sannsynlighet for at baby skal overleve hvis hun kommer for tidlig ❤️
ReactNative-snapshot-image7555963243274712864.jpg
 
Last edited:
27+0 - Tredje trimester
Da var jeg i tredje trimester :talk017 Baby sparker fortsatt hver dag, men med varierende styrke og mengde i løpet av dagen. Hun er mest aktiv sent på kvelden og tidlig om morgen. Så kan se ut som vi får en baby som er en del våken på natten :laughing002 Av symptomer har jeg vært litt mer svimmel igjen. Jeg drømmer mye og har hatt litt mareritt. Så søvnen er ikke den beste for tiden. Kan våkne midt på natten og ikke få sove. Hatt litt vondt i hoften og korsryggen som kommer og går. Samt fortsatt at magen og symfysen strammer seg i aktivitet. Magen har blitt stor og føler jeg snart sprekker. Merker jeg ikke greier å spise så store måltid lengre, da det ikke er plass :laughing002 Neste uke er det ny svangerskapskontroll. Samt jeg har bestilt meg en time til 3d ultralyd. Så spendt på om det er vellykket og baby samarbeider.
ReactNative-snapshot-image8834334724378235572.jpg
 
28+0
I dag skal jeg både på svangerskapskontroll hos jordmor og på 3D ultralyd :nailbiting: så blir veldig spennende :D og senere i uken blir det anti-d sprøyte. Den siste uken har vi kjøpt både bilstol og vognpose. Så begynner å få på plass de største tingene. Mangler bare babynest, diverse til stellebordet, sengetøy og eventuelt babycall og stelleveske. Føler tiden plutselig går veldig fort nå. Av symptomer så har jeg hatt del strekk og stikkinger i magen og symfysen når jeg står og går. Som er ganske ubehagelig. Ellers er baby veldig aktiv og sparker mye :love017 har i det siste begynt å påvirke søvnen min. Så er en del sliten og trøtt. Nå er det faktisk nesten 200 dager siden vi var på forhåndssamtale på sykehuset og i fjor på denne tiden var jeg hos gynekolog for utredning for infertilitet. Var på denne tiden veldig lei meg. Men tenk så mye som har endret seg på ett år. Når er vi gravid med lille jenta vår :Heartpink:love017
ReactNative-snapshot-image6872569039148413982.jpg
 
Last edited:
29+0
I dag er det 80 dager igjen til termin :nailbiting: tiden flyr. Denne uken skal jeg på ammekurs hos jordmor. Baby sparker fortsatt masse, men varierer i styrke og mengde i løpet av dagen. I går var jeg litt beskymret da hun ikke var like aktiv til morgen slik hun pleier. Men hun våknet til etter noen timer og nå til morgen i dag er det full sparkefest. Kjenner på det som førstegangsgravid at man blir en del usikker på hva som er normalt, men kjenner nå liv hver dag. Så tenker det er greit ❤️ magen har blitt veldig stor og ikke noe tvil at jeg gravid nå. Den siste uken tok jeg anti-d sprøyten hos legen, vært på kontroll hos jordmor og vært på 3d ultralyd. Magen måler fortsatt litt over den rød streken på symfysemål, men hun følger fint sin egen kurve ❤️ 3d ultralyd anbefaler jeg. Så koselig. Lille jenten vår er helt lik pappaen med hans nese og lepper. Og super søt med bollekinn ❤️ hun ble på ultralyden estimert til 1387g (83%) 28+0. Så en stor jente når appene mine sier at hun skulle ha vært rundt 1260g 28+0. Jeg jobber fortsatt 50%. Men det begynner å bli veldig tungt. Så usikker på hvor mye jeg greier å stå i jobb fremover. Av symptomer er matlysten tilbake. Men jeg har hatt litt svimmelhet igjen og er veldig trøtt. Samt ubehag og stikkinger i magen når jeg står og går.Jeg har også søkt permisjon hos nav nå og ordnet med arbeidsgiver. Så blir 80% permisjon på meg og jeg tar hele fellesperioden. Mulig jeg tar noe ulønnet også. Da vi med desemberbarn har ikke rett på barnehageplass før august 2025.
Av innkjøp har jeg kjøpt babynest, tripptrappstol og sengetøy den siste uken. Så mangler ikke så mye ting nå. Er mest produkter til stellebordet og ammeting jeg mangler. Så blir nok storhandel på apotek en dag. Itillegg har jeg bestilt nyfødt fotografering, og meldt oss på fødselforberedende kurs i uke 32❤️
ReactNative-snapshot-image8664269229277878392.jpg
 
Last edited:
30+0
Baby sparker fortsatt og alt er fint ❤️ den siste uken har jeg vært på ammekurs, som jeg synes faktisk var ganske nyttig. Lærte litt hva man skal og ikke skal gjøre for å prøve å få til ammingen. Spendt på om jeg greier å amme når baby er her. Greide denne uken å snuble ute :arghh: noe som skremte meg sikkelig :crybaby2fikk et sikkelig stort sår på det ene kneet og falt på rygg og siden. Heldigvis ikke magen. Men begynte selvfølgelig å tvile i ettertid og var livredd for at jeg hadde skadet baby. Men baby sparker fint og alt er bra heldigvis ❤️ men har den siste uken hatt en del vondt i rygg og kneet. Men begynner å bli bra nå. Har fått økt opp sykemeldingen til 60%, da jeg er så sliten for tiden og er nå sykemeldt ut oktober. Tror mye av grunnen til at jeg snublet var fordi jeg var så ekstemt sliten og var uoppmerksom når jeg gikk og snublet i et hull. Har ikke kjøpt noe nytt den siste uken, men tenker snart å legge inn en bestilling hos apoteket på diverse produkter til stellebord og amming. En av mine bestevenner har fått baby denne uken❤️, noe som har fått meg til å tenke jeg snart bør begynne å forberede meg mentalt til fødsel og kanskje ta noen nettkurs før det fysiske kurset i uke 32.
ReactNative-snapshot-image4232351086216653599.jpg
 
31+0
Baby sparker godt fortsatt og begynner å bli sterkere :Heartpink:love017 Kjenner sparkene godt og kan av og til være ubehagelig. Formen har ikke vært den beste den siste uken. Kvalmen er så smått tilbake, mistenker det er pga hun presser og sparker på magesekken. Ellers føler jeg meg generelt veldig slapp og sliten, og vanskelig å finne stillinger som er god å sitte eller ligge i. Magen begynner å bli ganske så stor. Så spent på neste jordmorkontroll neste uke, om jeg måler stor også. Har også vært litt uggen i magen den siste uken, men stabilitet seg nå. Nå er 3/4 deler av graviditeten fullført og under 10 uker igjen. Har tatt en stor bestilling fra apoteket nå med diverse amme og stelleutstyr. Har nå det meste jeg trenger til baby. Mangler bare babycall og muligens en litt varmere heldress til å ha i bilen. Det neste jeg bør kjøpe er vel egentlig julegaver. Kjenner formen går så nedover nå, at vet ikke hvor lenge jeg er i form til å kjøpe det :smiley-ashamed004
ReactNative-snapshot-image978131695233833723.jpg
 
32+0
Baby sparker fortsatt :love017 :Heartpink men merker det blir trangere for hun. Så kjennes litt anderledes ut til tider. I morgen er det jordmorkontroll igjen. Formen har vært litt varierende den siste uken. Noen dager har jeg følt meg i fin form, mens andre veldig sliten og trøtt. Jeg er også mer sulten. Har itillegg vært litt kvalm igjen og fått et nytt symptom som er nedpress. Som er ganske ubehagelig når jeg har det. Ellers tror jeg at jeg brygger på en liten forkjølelse da jeg har slitt med tett nese et par dager. Denne uken var jeg omvisning på nye KK. Veldig fint og veldig bra at man får enerom. Begynt å tenke litt på fødsel nå. Kjenner at jeg gruer meg litt det det, og redd jeg ikke mestrer det. Har litt unngått å tenke så mye på det til nå, men ble plutselig veldig nært da jeg var innom KK. Har meldt meg på et fødselforberedende kurs neste uke. Så håper det hjelper meg litt med å mentalt forberede meg. På innkjøpslisten er det fortsatt et par små ting som mangler, pluss må ta en dag snart å gjøre meg ferdig med julegavene. Under 60 igjen til termin nå ❤️❤️❤️ og nå er det ca ett år siden vi ble henvist til offentlig ivf. Tenk så mye som har endret seg på ett år ❤️
ReactNative-snapshot-image483291238202917879.jpg
 
Kunne jeg spørre om noe ? Dette er mitt 5 insett har 3 negative å en kjemisk bak meg hei jeg satt inn 5 dager blasto 2 oktober er på rugedag 9 i dag å fikk gravid 1-2 hvor langt er jeg ? 3+3? Eller 3+6 eller 4+0? Jeg skjønner liksom ikke helt :confused:
 
Kunne jeg spørre om noe ? Dette er mitt 5 insett har 3 negative å en kjemisk bak meg hei jeg satt inn 5 dager blasto 2 oktober er på rugedag 9 i dag å fikk gravid 1-2 hvor langt er jeg ? 3+3? Eller 3+6 eller 4+0? Jeg skjønner liksom ikke helt :confused:
Hvis jeg har regnet riktig. Så er du 14 dpo / 4+0 i dag :) synes det også var vanskelig å regne på det i begynnelsen. Men mener du legger til 14 dager før befruktning og nå er det 14 dager siden befruktning. Så da blir du akkurat 4 uker i dag :) digital graviditetstest viser hvor mange dager siden befruktning. Så stemmer bra at du får 1-2 uker. Da det er 14 dager siden befruktning i dag. Gratulerer så mye med graviditeten :Heartpink:love017
 
Last edited:
Hvis jeg har regnet riktig. Så er du 14 dpo / 4+0 i dag :) synes det også var vanskelig å regne på det i begynnelsen. Men mener du legger til 14 dager før befruktning og nå er det 14 dager siden befruktning. Så da blir du akkurat 4 uker i dag :) digital graviditetstest viser hvor mange dager siden befruktning. Så stemmer bra at du får 1-2 uker. Da det er 14 dager siden befruktning i dag. Gratulerer så mye med graviditeten :Heartpink:love017
Tusen hjertelig takk :Heartred gratulere så mye selv å sorry for at jeg spurte deg på dagboken din har spurt på flere tråder men ingen har svart så setter pris på at du svarte meg:Heartpink
 
33+0
Baby sparker fortsatt rundt, men det begynner å bli trangere :love017 :Heartpink Formen har vært litt dårligere den siste uken. Føler meg mer sliten og til tider uggen og svimmel igjen. Er omtrent ferdig med julegaver nå. Til baby mangler jeg babycall og stellesekk. Til meg mangler jeg litt ammetopper. Så blir nok litt nett shopping denne uken for å få tak i det jeg mangler. Ellers har jeg vært på fødselforberedende kurs denne uken. Veldig lærerik. Begynner å gå opp for meg at det ikke er så lenge baby kommer. Kjenner fortsatt litt på at jeg gruer meg til selve fødselen. Men får bare ta det som det kommer. Nå er svangerskapet over 80% fullført og under 2 månder til termin :Heartpink
ReactNative-snapshot-image5604771999123911021.jpg
 
34+0
Baby sparker og beveger seg fortsatt. Men bevegelsene har blitt mer som åling, tror hun har mindre plass nå :laughing002 :smiley-ashamed004 :Heartpink Nå ville de ikke stoppet hvis fødselen hadde startet. De siste dagene har jeg kjent veldig på at jeg må ha alt på plass før baby kommer. Så i en termingruppe på facebook at noen allerede har født, og det gikk litt opp for meg at baby kan i teorien komme når som helst nå. Har nå nettshoppet ammeklær og stellesekk. Mangler bare babycall nå. Planen denne uken er å begynne å vaske babyklær, samt begynne å pakke fødebagen. Og kjenner på et stort behov å rydde skap og skuffer og ha alt på plass nå før baby kommer. Formen har vært litt bedre igjen denne uken, men har kjent litt på nedpress. Neste uke går sykemeldingen min ut, skal da til fastlegen og høre vi gjør de siste 2-3 ukene før jeg går ut i permisjon. Magen begynner å bli ganske så stor nå og ting begynner å bli trangt og tungt. Nå er det ett år siden jeg startet dagboken min. Tenk hvor mye som har skjedd og endret seg på ett år ❤️
ReactNative-snapshot-image6345049291492185088.jpg
 
Last edited:
Så spennende og koselig å lese oppdateringene dine :Heartpink! Har dere tenkt ut noen navn dere liker?
 
Så spennende og koselig å lese oppdateringene dine :Heartpink! Har dere tenkt ut noen navn dere liker?
Takk ❤️ vi har et navn som vi tror det blir. En av kommende besteforeldre liker det ikke så godt, men vi finner ikke noe annet som både meg og mannen liker :smiley-ashamed004 eller hadde et annet, men en jeg kjenner fikk baby for noen månder siden brukte det. Så er sånn 90% sikkert vi bruker det vi er enig om nå. Men venter med å si sikkert at det blir det før vi har sett baby ❤️ er ikke lett å velge navn når begge skal like det :laughing002
 
Takk ❤️ vi har et navn som vi tror det blir. En av kommende besteforeldre liker det ikke så godt, men vi finner ikke noe annet som både meg og mannen liker :smiley-ashamed004 eller hadde et annet, men en jeg kjenner fikk baby for noen månder siden brukte det. Så er sånn 90% sikkert vi bruker det vi er enig om nå. Men venter med å si sikkert at det blir det før vi har sett baby ❤️ er ikke lett å velge navn når begge skal like det :laughing002
Uff, nei, kjenner igjen det - og det er jo en skikkelig stor avgjørelse også! Besteforeldrene kommer nok over det når de blir blendet av den nyfødte ;).
 
Uff, nei, kjenner igjen det - og det er jo en skikkelig stor avgjørelse også! Besteforeldrene kommer nok over det når de blir blendet av den nyfødte ;).
Mhm. Ja, gjør nok det. Var bare en de har vært borti på jobb som het det og hadde litt negativ forbindelse med det. Men tenker de vil nå får en positiv forbindelse med navnet. Funnet ut det viktigste er at meg og mannen liker det. Er vanskelig nok det, blir kjempe vanskelig hvis vi skal finne et navn alle liker :laughing002 :smiley-ashamed004
 
35+0 - Høy gravid
Da var jeg blitt høy gravid, da det er mindre enn 40 dager til termin. November måned nå, og neste måned er babymåned ❤️ :nailbiting: Baby sparker fortsatt godt og begynner å bli sterk. Noen spark kan være nesten vonde og ubehagelige :laughing002 Jeg har denne uken tatt infulensavaksinen. Dropper covidvaksinen, da jeg er veldig usikker på å ta den som gravid. Har allerede tatt 3 doser av den og hatt covid 2 ganger. Så satser på det skal gå fint. Formen den siste uken har ikke vært så bra. Mye uggen, ubehag, tungpustet, kynner og sengeliggende. I tillegg har jeg fått et nytt symptom der jeg har fått ubehag og smerter i hendene, spesielt i lillefingrene. Legen mener det er nerver i klem. Jeg har fra i dag blitt 100% sykemeldt. Kjenner det var nok rett, selvom det var bare litt over 2 uker igjen til permisjon. Da formen min er så variernede og mye på vei nedover nå. Rart at jeg har hatt siste dag på jobb, og skal ikke tilbake før tidligst slutten av august neste år. Men tipper det blir i slutten av september da jeg ønsker å ta ut ferie også. Jeg har den siste uken vasket alt av babyklær i den minste størrelsen jeg har pluss sengeklær, kluter, tepper og diverse. Jeg har også pakket fødebagen. Mangler bare teppe og hentesett i den, samt kjøpe inn litt snacks. Godt at den er noe lunde på plass. Skal denne uken prøve å få bestilt meg en babycall og fikse en siste julegave. Tenk at baby kan komme når som helst egentlig nå. Men håper hun ihvertfal holder seg inne til uke 37, slik hun ikke er premetur.
ReactNative-snapshot-image8073408987857213376.jpg
 
Last edited:
Herregud så spennende!! Godt med sykemelding når formen er som du beskriver :)
 
36+0
Baby sparker fortsatt godt:Heartpink:love017 Ligger med hode ned. Men fortsatt ikke festet seg i følge jordmor, og kan fortsatt flytte på seg. Noe jeg kjenner da, jeg til tider kjenner spark både høyt og lavt. Den siste uken har formen gått nedover. Mye sliten og alt er tungt. Bruker lang tid å gå nå og er tungt å reise seg opp. Samt vanskelig å bøye seg å ta på feks sokker. Den siste uken har vært veldig preget av halsbrann. Til tider så gale jeg ikke greier og sove og føler meg sikkelig uggen. Er mye trøtt og sliten. Så var nok riktig avgjørelse å gå ut i 100% sykemelding. Har fortsatt litt ubehag i lillefingrene, men det er pga nerver i klem. Så må bare leve med det. Har også blitt mer tørst. Nå har jeg bare to jordmor timer igjen før fødsel :nailbiting: tiden flyr. Kjenner det skal bli godt å ikke være gravid lengre. Men samtidlig gruer jeg meg litt til fødsel. Da venner og bekjente har begynt å snakke om litt skrekkhistorier fra deres fødsler :nailbiting::smiley-ashamed004 Tror jeg har det jeg trenger til baby skal komme. Har bare kjøpt i størrelse 56, da jeg tipper hun blir lang. Da både meg og mannen var mellom 54-56 når vi ble født. Så spennende å se ❤️
ReactNative-snapshot-image5883111985794528445.jpg
 
Back
Topp