Reise bort uten barn.

Luxx

Glad i forumet
Skal for første gang reise fra min datter, hun vil på tidspungtet være litt over året og jeg blir borte i to uker. Etter et par kommentarer om hvordan hun vil glemme meg er jeg så bekymret. Er jeg en dårlig mor for å ha tatt valget om en tur for megselv? (Har gjennomgått en hel del det siste året og min mann tilbød meg og reise bort i to uker for å slappe av.)
 
Tror nok ikke barnet ditt glemmer deg på to uker. Men jeg personlig kunne ikke vært SÅ lenge borte fra barna mine:)
 
Ingen som har reist bort over lengre tid og har erfaringer og komme med?
 
Ingen som har reist bort over lengre tid og har erfaringer og komme med?

Reiste i 9 dager da hun var drøyt 2 år... Vi snakket hver dag og så hverandre på video. Gikk så fint. Og hun var med pappaen sin og i bhg :)
 
Jeg var på kurs i 16dager og vi hadde video samtaler, det gikk helt fint.
Dem var da med faren ;)
 
Jeg synes det er en vesentlig forskjell at du reiser bort når far blir igjen hjemme. Da er hun jo fortsatt hos en person hun er trygg på og i kjente omgivelser. Så da ville jeg ikke hatt så dårlig samvittighet om jeg var deg siden du som du beskriver trolig har behov for litt tid for deg selv. Min erfaring med videosamtale da min sønn var rundt 1,5 (altså litt eldre enn din) var at han ble lei seg. Skjønte ikke at jeg ikke var der siden han så meg. Så kanskje teste det ut litt på forhånd for å lære henne konseptet om dere tenker å holde litt kontakt på den måten. Vær obs på to mulige utfall når du kommer hjem. Enten at hun en periode er pappadalt og bruker litt tid på å venne seg til deg igjen eller det motsatte, at hun blir veldig klengete på deg og litt redd for å slippe deg ut av syne.
 
Reiste bort 1 uke da rampen var 14 mnd. Jeg var helt på gråten de 2 siste dagene, syns det var forferdelig, og jeg er en person som trenger mye alenetid, tid med vennegjengen, og egentlig ikke har noe problem med å være borte en stund. Så det kan være vanskeligere enn du tror, men nei, jeg syns ikke du er en dårlig mor. Noen trenger tid for seg selv slik at de kan komme tilbake med et friskt sinn. :)
 
Hun reiste bort fra oss i 1 uke da hun var 2.5 år, det var altfor lenge for mor og far.
 
Takk for råd, jeg har vært borte i en 4 dager før, hvor vi brukte skype og hun var veldig mammadalt når jeg kom hjem så er litt forbredt. Takk igjen. :) Endte med og avbestille reisen da datteren vår har fått flere epilepsi anfall og vil vente med å reise til hun er skikkelig utredet men endte med og miste alle pengene for reisen, selv med avbestillingsforsikring. Epilepsi var vist ikke god nok grunn men det er på langt det viktigste, penger er penger.
 
Back
Topp