Mammalivet med et lite hjerteplaster

Tenk at du snart er i mål ❤️
 
Håper det har gått bra idag
 
33 uker! så herlig! Nå er du snart i mål! :Heartblue:Heartblue
 
Håper det har gått bra idag

Ja, var jo bare en hyggelig samtale med jordmor som la inn "fødselsønskene" og sånt i papirene mine. Eneste litt kjedelige er at jeg må vente på avklaring ang igangsetting og sånt enda et par uker. Håper jeg får en av overlegene på neste kontroll, som faktisk kan bestemme litt (hadde overlege sist men da ble jeg litt opphengt i prat om mulig KS at jeg rent glemte å igjen ta opp igangsettings-spørsmålet :p ).

33 uker! så herlig! Nå er du snart i mål! :Heartblue:Heartblue

Ja, nærmer seg!! :D
 
Får håpe det da. Hvis ikke får du spørre om å få en avklaring, at du trenger å ha en plan for å holde nervene i sjakk. Eller noe sånt noe...
 
Får håpe det da. Hvis ikke får du spørre om å få en avklaring, at du trenger å ha en plan for å holde nervene i sjakk. Eller noe sånt noe...

Ja, avklaring må jeg ha snart. Syns jeg har vært særdeles tålmodig, og merkelig nok hatt nervene rimelig under kontroll siste tiden. Det var helt pyton frem til jeg bikka uke 30 egentlig, og siden da så har jeg vært rimelig rolig. Selvsagt hatt et par dager hvor jeg har vært mer bekymra enn andre, men de har vært ganske få nå siste ukene. Jeg ser lys i enden av tunnelen, og denne gangen tror jeg ikke det er et tog. :p

33+4 - i dag kom det pakke fra HM, med noen cardigans og en singlet til meg blant annet. To av de cardigans-ene skal i fødebagen + singleten. Så da skal jeg vel snart begynne å pakke på den da, og ikke bare snakke om det. :hilarious: Føler ikke jeg har det så travelt, jeg tviler på det skjer noe før tiden så akkurat fødebagen har jeg ikke begynt å stresse med enda. Ikke har senga kommet opp enda heller, men der er det mannen som er treg. Jeg kan ikke akkurat slepe den ned fra loftet sjøl i min tilstand. Eller jeg kan vel i teorien, men da får jeg sånn kjeft etterpå. Særlig siden jeg garantert hadde kommet til å skade meg på noe vis i forsøket. Det er bratt trapp og lita åpning. :hilarious:

Og så har jeg kommet i gang med hentesettet (buksa jeg begynte på som skulle bli hentesett ble alt for svær og blir heller høstbukse, sånn kan det gå når en bruker annet garn og ikke driver med prøvelapp :p ), og godt er det for det kommer til å ta litt tid. Bittesmå pinner jo! Jeg som den siste tiden har strikka på en genser med pinne 5, og nå strikker med 2,5. LITT forskjell. :hilarious: Strikker i denne fargen:
Dale-Baby-Ull_2231.jpg


Tror det blir kjempefint med hvit strømpebukse og hvit langermet body til. :) Og det er denne jeg har begynt på:
4-1.jpg
 
Ja, avklaring må jeg ha snart. Syns jeg har vært særdeles tålmodig, og merkelig nok hatt nervene rimelig under kontroll siste tiden. Det var helt pyton frem til jeg bikka uke 30 egentlig, og siden da så har jeg vært rimelig rolig. Selvsagt hatt et par dager hvor jeg har vært mer bekymra enn andre, men de har vært ganske få nå siste ukene. Jeg ser lys i enden av tunnelen, og denne gangen tror jeg ikke det er et tog. :p

33+4 - i dag kom det pakke fra HM, med noen cardigans og en singlet til meg blant annet. To av de cardigans-ene skal i fødebagen + singleten. Så da skal jeg vel snart begynne å pakke på den da, og ikke bare snakke om det. :hilarious: Føler ikke jeg har det så travelt, jeg tviler på det skjer noe før tiden så akkurat fødebagen har jeg ikke begynt å stresse med enda. Ikke har senga kommet opp enda heller, men der er det mannen som er treg. Jeg kan ikke akkurat slepe den ned fra loftet sjøl i min tilstand. Eller jeg kan vel i teorien, men da får jeg sånn kjeft etterpå. Særlig siden jeg garantert hadde kommet til å skade meg på noe vis i forsøket. Det er bratt trapp og lita åpning. :hilarious:

Og så har jeg kommet i gang med hentesettet (buksa jeg begynte på som skulle bli hentesett ble alt for svær og blir heller høstbukse, sånn kan det gå når en bruker annet garn og ikke driver med prøvelapp :p ), og godt er det for det kommer til å ta litt tid. Bittesmå pinner jo! Jeg som den siste tiden har strikka på en genser med pinne 5, og nå strikker med 2,5. LITT forskjell. :hilarious: Strikker i denne fargen:
Dale-Baby-Ull_2231.jpg


Tror det blir kjempefint med hvit strømpebukse og hvit langermet body til. :) Og det er denne jeg har begynt på:
4-1.jpg

Nydelig sett[emoji7] Kan jeg spørre om hvor jeg finner oppskriften?:) Er den vanskelig for en veldig nybegynner tror du?[emoji85] (jeg har foreløbig bare strikket et par babytepper!)
 
Noe så nusselig! Så gøy med noe egetstrikka til babyen, jobber med en romper sjøl, håper jeg rekker å bli ferdig, har jo aldri tid til å strikke :p
 
For et nydelig sett :)

Jeg falt pladask for det, og perfekt til sommerbaby. :love7

Nydelig sett[emoji7] Kan jeg spørre om hvor jeg finner oppskriften?:) Er den vanskelig for en veldig nybegynner tror du?[emoji85] (jeg har foreløbig bare strikket et par babytepper!)


Her er oppskriftsheftet. :) Tror den skal være grei for nybegynnere også, er bare rett og vrang + økninger. Skal være trykknapper mellom beina, så en strikker i et stykke oppover. :)

Jeg skal ikke strikke jakken, men heller ta en jakke med hullmønster som er litt svalere. :)
 
Noe så nusselig! Så gøy med noe egetstrikka til babyen, jobber med en romper sjøl, håper jeg rekker å bli ferdig, har jo aldri tid til å strikke :p

Ja, veldig søtt. :D Har ei bukse som er egenstrikka (men ikke festa tråder og sånt på, det er jeg treig med!). Her har jeg egentlig god tid til å strikke, men har hatt så mange prosjekter samtidig at ingenting har blitt ferdig. :hilarious:
 
Jeg venter på pakke fra Ellos, med sykehusklær til mannen. Han synes jeg er sprø, men de klærne han har er kanskje behagelige, men jeg skal jo vise meg sammen med han også. [emoji23]

Jeg har allerede pakket ned mine klær i bagen, og en god del av lillebror sitt. Tenk at man har kommet så langt at man faktisk må tenke på den der bagen! [emoji85]

Nydelig hentesett. [emoji173]
 
Tusen takk! Må se om dette er en mulighet[emoji12][emoji120]

Lykke til! Håper du syns den ser overkommelig ut, og får det til. Veldig søt og fin. :D

Jeg venter på pakke fra Ellos, med sykehusklær til mannen. Han synes jeg er sprø, men de klærne han har er kanskje behagelige, men jeg skal jo vise meg sammen med han også. [emoji23]

Jeg har allerede pakket ned mine klær i bagen, og en god del av lillebror sitt. Tenk at man har kommet så langt at man faktisk må tenke på den der bagen! [emoji85]

Nydelig hentesett. [emoji173]

:hilarious: der sier du noe. Mannen skal tvinges på bukseshopping i løpet av de neste ukene. Og gjerne noen t-skjorter som ser litt OK ut. Men, det er skikkelig vanskelig å finne t-skjorter til han syns jeg, alle er jo så himla korte. Og ikke er han spesielt lang heller, ganske normalhøy ...

Ja, helt merkelig egentlig! :eek: Skal gjøre alvor av å pakke ned noe i morgen, eller i det minste finne fram bag-en jeg skal bruke. Det må jeg vel klare. :hilarious:
 
Sette frem bagen eller skrive liste med hva som skal nedi er en bra start. Blir liksom så virkelig når den er pakket...
 
34+0

Starta dagen med melding om at foreldrepengene er innvilga.Merker at de går ut fra snittet siste 3 årene/grunnlaget for svangerskapspengene, og ikke hva jeg har før jeg går ut i perm. gitt. Blir litt mindre pr måned ja (de bruker samme grunnlag som for svangerskapspengene, og jeg fikk først fast jobb på slutten av 2016, og gikk opp i lønn og antall timer i fjor - så har noen dårlige perioder som trekker ned veldig gitt :p ). Men, vi har totalt sett grei inntekt inn pr måned, så vi skal ikke klage. Hadde vært verre om jeg hadde gått ut i permisjon i 2015 eller 2016 f.eks.

Ellers går det nå greit, merker at jeg er sliten for det skal ikke så mye til før jeg blir fuktig i øyeeplene. Litt hormonell og *kremt*. Sov fra ca rett før midnatt til kl 10 i dag, bare avbrutt av et par doturer og lufting av valp (sånn siden jeg uansett var oppe på do sjøl, har mulighet til å bare åpne ytterdøra så fikser hun sjøl heldigvis). Lenge siden jeg har fått til å sove så lenge, og ikke ble jeg ødelagt i hoftene heller. :) Var på akupunktur i går, og bekkenet holdes fortsatt i sjakk av det (triggerpunkt-akupunktur). Fikk også lagt inn fødebrevet, og jordmor sa ganske rett ut at det som stod der var det minste en skulle kunne ha under en fødsel - så hun syns ikke jeg var storforlangende i alle fall (var ei anna ei enn vi hadde samtalene med, men jeg hadde ikke med utskrift av fødebrevet sist så ble en bonus-prat nå - egentlig veldig genialt med disse akupunkturtimene, ukentlig mulighet til å prate med jordmor, i tillegg til at det hjelper mot vondtene).

Har egentlig ikke forberedt så mye mer siden sist ukesoppdatering. Snakker nå om fødebagen som må pakkes, men har enda ikke funnet den fram. Skal gjøre som Eskimonika nevner, sette fram bagen så havner det vel litt klær nedi der innimellom. :hilarious: Har kjøpt et sengetøy til siden sist, samt noe kluter og laken (40% på Kid). Ellers ikke gjort noe mer innkjøp, venter på lønn før siste rest skal handles.

Mannen skal i utgangspunktet ha fri på mandag (kjenner jeg han rett så må han bare jobbe litt uansett :rolleyes:) så håper han kan bruke en av de ekstra fridagene til å sette opp senga. Må ta fram madrassen og få lufta den i alle fall. Og skrive liste over hva som må gjøres fremover, samt se om vi finner noen som tar på seg rundvask.

Dersom Dingsemann ikke snur seg eller jeg kjenner at hode og kropp sier helt stopp, så kommer han jo til verden i løpet av uke 38. Det er bare fire uker til det nå! :wideyed:
 
Hurra for 34 uker!

(Om ikke mannen tar til fornuft og setter opp den sengen ennå så får vi sende én av oss forumdamene for å enten kjefte på han eller gjøre det for deg ;) )
 
Hurra for 34 uker!

(Om ikke mannen tar til fornuft og setter opp den sengen ennå så får vi sende én av oss forumdamene for å enten kjefte på han eller gjøre det for deg ;) )

Ja, hurra! :D Nå er det jo kommet såpass langt at om han skulle melde sin ankomst så er det nesten ikke noe stress. Ikke ønskelig, selvsagt, men er jo "bare" siste oppfeitinga som mangler nå. Rart å tenke på. :)

Jeg tenker jeg på mandag går opp på loftet og begynner å lempe på eska sjøl, da får han vel fart på seg. :knegg:
 
Ja, hurra! :D Nå er det jo kommet såpass langt at om han skulle melde sin ankomst så er det nesten ikke noe stress. Ikke ønskelig, selvsagt, men er jo "bare" siste oppfeitinga som mangler nå. Rart å tenke på. :)

Jeg tenker jeg på mandag går opp på loftet og begynner å lempe på eska sjøl, da får han vel fart på seg. :knegg:

Rart hvor tidlig de er relativt ferdige :)
 
Rart hvor tidlig de er relativt ferdige :)

Veldig! Og heldigvis, for de som er uheldige og føder prematurt. Både at de er ganske ferdige tidlig og at en har så mye hjelpemidler i dag, som både lungemodning og veldig gode kuvøser etc. Og ikke minst at de har mulighet til å bremse for tidlige fødsler til en viss grad.
 
Back
Topp