Redusert foreldrebetaling ved flere barn

pappajan

Andre møte med forumet
Jeg lurer på om grensen på redusert foreldrebetaling som er på 583 650, gjelder uansett om man 1 eller flere barn i barnehagen, trodde nemlig det var pr barn. Fikk nemlig avslag på det i dag. Syns det er litt vanskelig å tolke reglene.

Det står "Hvis maksprisen er høyere enn 6 prosent av den samlede inntekten til husholdningen, skal du ha en redusert pris."
Er dette maksprisen pr barn eller den totale barnehageutgiften vi har i husholdningen?

Jan.
 
Last edited:
Jeg lurer på om grensen på redusert foreldrebetaling som er på 583 650, gjelder uansett om man 1 eller flere barn i barnehagen, trodde nemlig det var pr barn. Fikk nemlig avslag på det i dag. Syns det er litt vanskelig å tolke reglene.

Det står "Hvis maksprisen er høyere enn 6 prosent av den samlede inntekten til husholdningen, skal du ha en redusert pris."
Er dette maksprisen pr barn eller den totale barnehageutgiften vi har i husholdningen?

Jan.

du får søskenmodrerasjon for barn 2,3 osv
 
Tjene du mindre enn den summen du skreiv, så får du moderasjon av bhgrekning. Har du fleire barn, vil summen vere noko høgere men ikkje over 6% av mndsinntekt.
 
Det går ikke på antall barn trur jeg. Vi har tjent under det og fått. Nå tjener vi mer og får ikke. Aner ikke hva det vil si med flere i bhg da vi ikka får nå med kun 1 barn i bhg. Nr 3 begynner til høsten så får vel se da. Men virker som om vi kun får søskenmoderasjon.
 
Jeg lurer på om grensen på redusert foreldrebetaling som er på 583 650, gjelder uansett om man 1 eller flere barn i barnehagen, trodde nemlig det var pr barn. Fikk nemlig avslag på det i dag. Syns det er litt vanskelig å tolke reglene.

Det står "Hvis maksprisen er høyere enn 6 prosent av den samlede inntekten til husholdningen, skal du ha en redusert pris."
Er dette maksprisen pr barn eller den totale barnehageutgiften vi har i husholdningen?

Jan.

Foreldrebetaling tror jeg går på samlet inntekt uavhengig av antall barn. Hvor mye er husstandens samlede inntekt? :)
Søskenmoderasjon er noe annet, men har du to barnehagebarn betaler du jo ikke 2x fullpris uansett
 
6% for 1 barnehageplass. Så da blir det eldste som får trekk, og de andre mindre barna får søskenmoderasjon ut fra dette om jeg ikke har misforstått helt, her har jeg hvertfall mye billigere på alle barna, men de koster forskjellig alle 3
 
6% for 1 barnehageplass. Så da blir det eldste som får trekk, og de andre mindre barna får søskenmoderasjon ut fra dette om jeg ikke har misforstått helt, her har jeg hvertfall mye billigere på alle barna, men de koster forskjellig alle 3

det er sånn jeg har forstått det også. Mine 3 koster også ulikt
 
6% for 1 barnehageplass. Så da blir det eldste som får trekk, og de andre mindre barna får søskenmoderasjon ut fra dette om jeg ikke har misforstått helt, her har jeg hvertfall mye billigere på alle barna, men de koster forskjellig alle 3
Har det blir dårligere etter at hele landet fikk det da? Vi fikk redusert betaling på to barn + søskenmoderasjon på barn nr 2 frem til våren 2019. Eldste begynte på skolen høsten 2019.
 
Har det blir dårligere etter at hele landet fikk det da? Vi fikk redusert betaling på to barn + søskenmoderasjon på barn nr 2 frem til våren 2019. Eldste begynte på skolen høsten 2019.

Meiner det var på totalutgift på bhg/SFO hos meg.
 
Har det blir dårligere etter at hele landet fikk det da? Vi fikk redusert betaling på to barn + søskenmoderasjon på barn nr 2 frem til våren 2019. Eldste begynte på skolen høsten 2019.
Nei, alle får moderasjon, å så er det søskenrabatt oppå der igjen på de minste
 
Nei, alle får moderasjon, å så er det søskenrabatt oppå der igjen på de minste
Ikke i nabokommunene her en stund. Det var opp til hver kommune å bestemme det. Nå har det blitt strengere her enn det var før.
 
Back
Topp