Rectocele fremfall og ny fødsel

Status
Stengt for ytterligere svar.

Lambertine

Andre møte med forumet
Hei,

Jeg er nå på vei med nummer to og er livredd for at fremfallet mitt (spesielt fra bakre vegg) skal bli verre. Det har allerede gjort livet mitt litt surt, men jeg har godtatt situasjonen og innsett at operasjon ikke er et godt alternativ (ennå). Det jeg lurer på er om jeg kan ha grunn til å be om keisersnitt? Og har du erfaring med at det kan bli verre etter fødsel nr 2? (PS. jeg ville så absolutt foretrukket vaginal fødsel, men ikke for en hver pris).

Ser frem til å høre fra deg!

Hvis noen andre også ønsker å dele av sine erfaringer, så er det supert!


Vennlig hilsen
meg
 
Last edited:
Hei!

Jeg har fått innvilget keisersnitt på forhånd før jeg engang har tenkt på å få flere barn, fordi gynekologen sa det kom til å bli mye verre neste gang, og jo verre det blir jo verre er det å operere.
Da vil de operere dette med det samme når keisersnittet er sydd. :)

Anbefaler deg å snakke med gynekologen din om dette. ;)
 
Hei!

Veldig bra svar du hadde fått på dette. Jeg har full forståelse for at dette bekymrer deg da det kan påvirke hverdagen og livskvaliteten din i stor grad. Mange vil anbefale deg å uansett vente med evt operasjon til du er ferdig med de graviditetene du ønsker. Da hele svangerskapet og graviditeten øker trygden og belastning på muskelaturen inni bekkenet.

I forhold til om det vil bli forverret etter fødsel på en se på hvert tilfelle og derfor har jeg vanskeligheter med å uttale meg om dette.

Få legen din til å henvise deg til fødepoleklinikken / gyn poliklinikk ved ditt sykehus. Si rett ut til legen hvordan plagene dine er, hva du er redd for samt at du helst vil føde vaginalt hvis de ikke blir forverret. Da kan de ta en helhetsvurdering av ditt tilfelle.

Masse lykke til og takk for ditt spørsmål.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp