raja's tanker tilbake og fremover

ORIGINAL: *dreamer* 18pp

Hei[:D]

Masse masse lykke til med eksamen, håper det går kjempebra
Og lykke til meg prøvingen og, håper du endelig får den etterlengtede spira i magen din!!![:D]
Din tur nå[:)]

 
Åååå tusen takk *dreamer*[:)] Har gått veldig bra på begge eksamen, vet iallefall at jeg har bestått - hvis ikke må det være noe alvorlig galt[:-] Men kjempe spennende å vente på resultatene !!
Når det gjelder prøvingen så sitter jeg nok her med tidenes eggløsning. Har sånne smerter at fysj !! Men om jeg kom meg hjem og til sengs med mannen gjenstår å se... Håper ikke EL var over før vi rakk å gjøre noe med det.. hehe...[:D] Uansett, går det ikke denne perioden så har vi jo enda 2 mnd igjen før vi skal inn til lege igjen. Kroppen min er utvilsomt blitt mye bedre etter at jeg begynte med akupunktur så jeg håper at det skjer noe ila. sommeren. Har det litt på følelsen at det kommer til å skje noe i juni/juli, vet ikke helt hvorfor men har det likevel.. [;)] Håper at det er din tur også snart og at mannen støtter deg i ditt ønske !!
 
raja10 det var så koslig å lese ditt siste innlegg, ferdig med eksamen og sikkert bestått. Da kan du Gode følelser for sommersmånedene vi for vente å se om du er klarsynt eller ikke, lykke til vennen.
 
ORIGINAL: twinanne

raja10 det var så koslig å lese ditt siste innlegg, ferdig med eksamen og sikkert bestått. Da kan du Gode følelser for sommersmånedene vi for vente å se om du er klarsynt eller ikke, lykke til vennen.

 
Takk for det[:)] Det sies jo at en skal ha lettere for å bli gravid i sommermnd. pga lys osv. Her oppe er det jo lyst døgnet rundt nå så da burde det jo være gode utsikter... hehe...[:D] Nei, helt ærlig så tar jeg det litt som det kommer. Klarer ikke stresse mer med det. Skjer det så skjer det, skjer det ikke så håper jeg at vi får hjelp når den tid kommer.
Har enda en innlevering og en eksamen igjen. Den siste eksamen er den aller tyngste og også en jeg har karakterkrav på. Har ikke fått lest så mye på den enda. Idag er det stengt i barnehagen så da har jeg min sønn hjemme. Ettersom jeg har vært borte i 8 dg. skal vi bare kose oss ilag i hele dag[:)] Nå skal vi rydde og ordne rommet hannes, etterpå blir det sykkeltur før vi skal bake pizza til middag. Etter middag blir det basseng på oss alle 3 også er det hjem å kose oss. Har lovt at han skal få se hele "norske talenter" idag, noe han ser frem til...[:D] Er FANTASTISK å være hjemme igjen[:)]
 
raja10 så flott da, det blir jo en skikkelig kosedag på deg og minsten i dag, det fortjener dere begge to og din bedre halvdel også,jeg må jo ikke glemme han heller. Han er nok glad for å ha deg hjemme igjen også[:D] Så ønsker jeg deg lykke til med forberedelsene til din siste eksamen og innleveringen din.
 
Takk for hilsen twinanne[:)] Nå er pinsen over og innleveringsoppgaven er vel så og si ferdig. Har vært ufattelig mye pes med den...[&:] Nå er det forberedelser til den siste eksamen som gjenstår, men det går tregt. Vanskelig pensum og bare 13dg å lese på... nesten umulig !
Ser på FS idag at det er flere som har hatt klaff denne perioden, rene babyboomen der inne nå. Kjempekoselig når slikt skjer, men så dukket det opp en skikkelig vond tanke i meg... Tenk om det aldri blir min tur ??? Tenk om vi ikke får det til ?? [&o] Vet ikke helt hvorfor den tanken kom men ekkelt er det iallefall. Jeg vil så gjerne få det til og det er akkurat som om hele verden der ute venter på at noe skal skje. Spørsmålene dukker opp omtrent daglig om det ikke snart kommer en liten en. Det værste er jo at mange tror at det er jeg som har sagt stopp ettersom jeg studerer. Tror nok noen tror at jeg er et karriere menneske som vil konsentrere meg om studier og en bra jobb. Men da tar de temmelig feil !! At jeg tar videreutdanning nå og vil få en ettertraktet utdanning betyr IKKE at jeg ønsker meg en topp jobb på noen måte. Utdanningen har jeg kun tatt for min egen del, fordi jeg synes den er kjekk å ha. Jeg vil absolutt ikke jobbe meg i hjel. Jeg ønsker meg derimot mer tid sammen med mine kjære og skulle ønske jeg hadde råd til å jobbe redusert! Og en baby er hjertelig velkommen når som helst, det vil ALDRI passe dårlig !!
 
I morgen er det klar for ny akupunktur time. Tror nok jeg må ta nakken en tur i morgen og la eggstokk/livmor vente til etter eksamen.
 
raja10 gratulerer med graviditeten på lissom da, krysser fingrene for at Moira har rett .
Hun hadde iallefall rett på meg så langt, men tiden vil vise om det er tvillingjenter da.
Ellers er nok Moira litt i flyr og flamme også, maser skikkelig på meg å teste med CB digital, hun kan rett og slett ikke vente med å få det skikkelig bekreftet, kjønner det godt jeg, for det er jo morsomt for henne når hun får dette skikkelig til med kortene sine da.

hadde du el den 5. mai, dersom du hadde det så har vi termin på den samme dagen. Håper du kommer i januarforumet du også, jehg har 28 januatr dersom testen fortsatt holder seg positiv.
 
Jeg syns du er flink jeg som tar utdanning, det er en god balalst å ha med seg, husk at barna vokser til også, du satser jo bare i fremtiden til familien din, og hva er iveien med kariere kvinner da - de kan ta godt vare på barna sine de også, de fleste jobber jo 100%. Og det er jo en sak for familien det hvordan dette blir løt. Kjærlighet er veldig viktig, men det er også viktig med utdanning etc til barna også.
 
ORIGINAL: twinanne

raja10 gratulerer med graviditeten på lissom da, krysser fingrene for at Moira har rett .
Hun hadde iallefall rett på meg så langt, men tiden vil vise om det er tvillingjenter da.
Ellers er nok Moira litt i flyr og flamme også, maser skikkelig på meg å teste med CB digital, hun kan rett og slett ikke vente med å få det skikkelig bekreftet, kjønner det godt jeg, for det er jo morsomt for henne når hun får dette skikkelig til med kortene sine da.

hadde du el den 5. mai, dersom du hadde det så har vi termin på den samme dagen. Håper du kommer i januarforumet du også, jehg har 28 januatr dersom testen fortsatt holder seg positiv.

Jeg syns du er flink jeg som tar utdanning, det er en god balalst å ha med seg, husk at barna vokser til også, du satser jo bare i fremtiden til familien din, og hva er iveien med kariere kvinner da - de kan ta godt vare på barna sine de også, de fleste jobber jo 100%. Og det er jo en sak for familien det hvordan dette blir løt. Kjærlighet er veldig viktig, men det er også viktig med utdanning etc til barna også.

 
He...he... Det med graviditeten kommer jeg nok ikke helt til å tro på før jeg ser det[:D] Hadde iflg. BV EL rundt 9. mai noe som kan stemme med tanke på slim og smerter... Håper den iallefall ikke var før 7. mai ettersom det var da jeg kom hjem til samboer[:)] Hadde vært koselig og kommet i januar forumet sammen med deg, men vi får la tiden rå[:)] Denne perioden har vært litt merkelig, absolutt INGEN symptomer på noe som helst... Ikke ømme pupper, lite stikkinger der nede osv.. Pleier jo alltid å ha en overfølsom kropp mellom EL og TR. Helt ærlig så har jeg liten tro på dette denne mnd. Får ta det igjen fra neste mnd av når alt stresset er over.
 
Er jo sååååå spent på deg da !!! Det hadde vært så utroooolig koselig om Moiras spådommer stemte ovenfor deg. Jeg håper virkelig at du har to søte små inni der, det hadde bare vært helt fantastisk.
 
Når det gjelder utdannelse så er jeg gla for at jeg hoppet i det nå. Jeg manglet jo bare ett år på å bli revisor og om jeg ikke hadde gjort noe med det nå er jeg redd jeg hadde kommet til å angre hele livet. Sønnen min begynner på skolen til høsten så da blir det jo mer og mer oppfølging av han. Da vil ikke jeg sitte med nesen i pensum og være en utilgjengelig mor. Har enda 1 år med studier igjen (ettersom jeg tar det over 2 år), men klarer jeg alle fagene nå til våren så har jeg ikke mye neste år. Kun 3 eksamener fordelt på en til jul og 2 til våren. Det burde gå fint.
 
Ønsker deg en god helg og en kjempeflott 17. mai feiring. Håper du får grunn til å feire ekstra ekstra masse !!!
 
Så var det påan igjen med perioden mellom EL og TR. Den perioden som jeg gjerne skulle vært foruten. Denne perioden er det ille med meg, er så utrolig sliten og trøtt at jeg skulle ønske jeg kunne ha sovet meg gjennom den.... Også måtte jo selvfølgelig høgskolen legge eksamen min rett til en sånn periode, er det mulig å være så treig...[:D][:D] De burde jo vite når jeg har TR vel... hehe...
Håper jeg får lest og jobbet nok denne uka selv om jeg er trøtt og tung i kroppen. Har så utrolig lyst å klare den eksamen også, det hadde vært vanvittig bra om jeg gjorde det !!! Mer enn jeg hadde forventa av meg selv faktisk[:-] Ja, ja... er idag 8-9 dager over EL og TR smertene er i anmars... I tillegg har jeg vondt/øm rundt egglederen eller noe, iallefall stikker det helt fra låret og opp til siden. Virker som det er eggstokken men også litt oppafor og nedafor [8|] Pleier å begynne med TR smerter en uke før TR kommer noe som er veeeeldig kjedelig !! Skulle ønske jeg kun fikk smerter når den kom og mens jeg hadde den !! I tillegg blir jeg jo en hormonbombe delux, sint, sur, sentimental, ukonsentrert og vanvittig trøtt.. Den trøttheta er verst å takle, iallefall når man skal lese til eksamen[&o] Hadde vært fint om TR komm bittelitt tidligere denne gang, kanskje tom før eksamen 26.mai. Alltid bedre når det endelig løsner på en måte..
 
hei, huff hørtes ikke noe koselig, kan jo håpe det ikke er tr som dukker opp.
håpe det også går bra med eksamen, lykke til på den.
 
 
 
Håper eksamen den 26.mai går kjempebra med! Og så håper eg at TR ikkje dukker opp i det heile, for det hadde du virkelig fortjent no! Elles, håper eg du har hatt ei fine 17.mai feiring, og at denne veka som kommer blir bra[:)] *god klem*
 
Tusen takk for gode ord hegemw og miss86. Føler jeg ikke har lagt sjela mi i den siste eksamen, men men.. har jo enda en uke igjen å lese/jobbe på. Når det gjelder TR så kommer ho nok snikende som alltid, gjerne litt for sent bare sånn for å erte meg litt[:-] 
Miss86: ser du er under utredning hos en lege jeg gikk til da jeg ble gravid for 7 år siden. Håper du får hjelp hos han !!! lykke til på tirsdag[:)]
 
Har du vært hos Brückner?? Flinke mann, litt treg kanskje, men veldig flink elles! Hehe. Har vært hos han siden slutten av juni i fjor, var i begynnelsen av juli eg fikk vita at eg hadde pco light. Håper berre han kan være litt "kjekk" å sende ivf-søknaden avgårde litt tidligare enn planlagt, er den veien eg rekner med me er nødt til å ta allikavel.. Så er spent på kva han kommer til å seia på tirsdag!
 
ORIGINAL: miss86

Har du vært hos Brückner?? Flinke mann, litt treg kanskje, men veldig flink elles! Hehe. Har vært hos han siden slutten av juni i fjor, var i begynnelsen av juli eg fikk vita at eg hadde pco light. Håper berre han kan være litt "kjekk" å sende ivf-søknaden avgårde litt tidligare enn planlagt, er den veien eg rekner med me er nødt til å ta allikavel.. Så er spent på kva han kommer til å seia på tirsdag!

 
Jepp, har vært hos Brückner da jeg bodde der nede. Er over 7 år siden jeg var hos han første gang, da hadde fastlegen fortalt meg at jeg hadde pco og at jeg mest sannsynlig aldri kunne få barn[:-] Kunnskapen om pcos var på den tiden veeeldig dårlig med andre ord.. hehe.. Brückner var redningen akkurat da. Han hadde nettopp vært på en konferanse i Tyskland med dette som tema og sa til meg at jeg hadde store sjanser til å bli gravid selv med pco. Jeg ble da anbefalt å gå ned i vekt også skulle jeg komme inn igjen til han noen mnd. senere. Neste gang jeg var hos han sa han bare at det så veldig bra ut og han kunne se at jeg hadde hatt EL. Må innrømme at jeg ikke var helt prøver den gang og forsto fryktelig lite. Så da jeg 7 uker etter satt med en positiv test i handa så var jeg i sjokk[:D][:D][:D] Uansett så var han iallefal den gang MYE flinkere og behageligere enn gyn på sykhuset !!! Sønnen min kom faktisk til verden på Stord sykehus[:)]
 
Uff... sliter med konsentrasjonen nå... Er jo kun en uke til neste eksamen og jeg klarer ikke sette meg ned å jobbe med faget. Er så vanvittig trøtt, og TR smertene blir sterkere og sterkere. Måtte bare tanta komme så jeg blir ferdig med alle PMS plagene !! Men sannsynligheten for at den blir forsinket denne perioden er vel tilstedet, har jo sotte og lest og vært anspent denne perioden også. Skal være så GLAD når dette er overstått. Vil jo så gjerne klare den siste eksamen og !!! Synes de kunne begynne å legge ut resultatene også. onsdag er det 3 uker siden første eksamen og da skal resultatet være klart !! Nesten kvalm hver gang jeg logger inn der for å sjekke.... er så spent. Håper virkelig ikke at jeg har strøket på noe!
 
Åå, så artig då[:D] Født på Stord faktisk, hehe[:)] Utrulig kjekt at han kunne hjelpe deg da, og at du faktisk blei gravid!![:D] Håper du snart igjen får ein etterlengta positiv test[:)] Det unner eg oss begge[:)]
 
raja krysser fingrene for deg keg at det har gått bra på de eksamene du er ferdig med, så lykke til med neste eksamen snuppa. Kjønner godt at du sliter litt med konsentrasjonen jeg, men en eksamen til så er du vel ferdig . Håper at smertene ikke blir for ille for deg og at du greier å motivere deg til neste eksamen, lykke klem fra meg
 
Miss86: Håper du også får hjelp av Brückner. han er en snill mann, men han må jo begynne å dra på åra[:D] Er no noen år siden jeg var hos han første gang og han var jo ikke noe ungdom da heller.. hehe.. Stord er en fin plass da, har jobbet der i noen år. Savner våren der nede. Her er det nå +2 gr og snø[:'(] Skal nedover dit til sommeren på besøk til min søster og for å treffe igjen alle kjente[:)]
Håper det blir en spire på deg også snart !!! Måtte sommeren bringe lykke og hell[;)]
 
Twinanne: Har fått første eksamensresultat idag. Det ble en gjennomsnittskarakter på meg og jeg er veldig fornøyd med det[:)] C er en bra karakter med tanke på min kapasitet og innsats[:D] Så da er det bare å vente på de andre resultatene. Har vært flink og jobbet flittig med stoffet til neste eksamen disse dagene, men menssmertene kommer og går sammen med sinnet og frustrasjonen... Uff.. er et lite PMS troll jeg, iallefall når jeg er stressa og har mye som surrer rundt i hodet[&:] Håper TR kommer litt tidligere denne gang slik at jeg kanskje blir ferdig ila. helga før eksamen. Også jeg og samboer som skal kose oss på hotell før eksamen da[:-] (han skal ta eksamen ilag med meg, reiser derfor nedover på fredag). Blir nok litt lite inn på her nå før eksamen er overstått. Må konsentrere meg. Lykke til med spiren(e). Blir spennende å se hva de finner ut av etterhvert om det er en eller to[;)]
 
For å få prosessen til å gå litt raskere med TR tok jeg en test idag. Av erfaring pleier TR å komme rett etterpå nemlig. Testen var som forventet negativ så da slipper vel TR smertene snart når det løsner.
Er lei og frustrert for tiden, men det hjelper så lite.... Nå skal jeg konsentrere meg om eksamen først også får vi prøve å være prøvere igjen etter det. Men jeg må vel innrømme at jeg innerst inne har gitt opp. Klarer det rett og slett ikke lenger. Mulig jeg må ha en liten pause herfra også og komme meg vekk fra baby tankene en stund. Videre utredning er ikke før i august, så inntil da skjer det ikke så mye likevel. Håper på mange positive meldinger når jeg kommer tilbake igjen[:)]
 
raja10 det er ganske tøft det med prøving og eksamen samtidig, men husk det vennen at det er mange som trenger en liten pause. Jeg tror at dersom du tar deg en liten pause nå i sommer og har samlet krefter så er du igang til høsten igjen etter en deilig ferie med masse sol og varme, og med på kjøpet er det selvfølgelig masse D vitaminer, det sies at det hjelper på med å bli gravid, pass på å få litt sol på msgen vennen min.
 
Back
Topp