Rødvin for å sette i gang fødsel

TCL

Blir kjent med forumet
Hva tror dere om det? Er det skadelig for babyen nå? Har lest flere steder om folk som har tatt seg et lite glass rødvin for å få i gang fødsel. Noen som har prøvd?
 
Hmm, nei er ganske skeptisk. Er vel ikke bra for babyen med alkohl nå heller? Så bar flere steder at det var et gammelt "kjerringråd" for å få i gang fødsel. Sammen med sex og sterk mat, kanskje:-). Blir bare gaaal av å gå og vente..
 
Det finnes alkoholfri vin...
 
Jepp, men var noe med stoffene i rødvinen. og vet ikke om det finnes i alkoholfri rødvin. Har prøvd alkoholfri rødvin to ganger i sv.skapet og det var VIRKELIG ikke godt. Holder meg heller til munkholm:-)
 
tshh. er så mangen myter om hvordan man får satt i gang fødsel. Tviler på rødvin hjelper.. Men, men.



Gå ut og sitt deg på huk og luk bedet o.l, gjorde det tideligere og etter en stund kom det en god del murringer og stikking i ryggen. Så visst du er dagsventende kan det kanskje få fortgang i ting? =p Jeg er 36+6, så ikke akkurat heelt dagsventende enda :-) Men kjennes nesten ut som det skjer noe snart....
 
Alkohol er ikke noe for en ufødt baby.
Narkotika og røyking kan for eksempel føre til for tidlig fødsel, kanskje det er noe av samme mekanisme...
 
stud skrev:
Alkohol er ikke noe for en ufødt baby.
Narkotika og røyking kan for eksempel føre til for tidlig fødsel, kanskje det er noe av samme mekanisme...


Det var faktisk en jordmor som anbefalte det.. Så bare lurer jeg. Men er litt redd for den type ting. Blirikke for tidlig for min del da,  men er enig i at det sikkert ikke er det beste for en baby:-)
 
har ikke hørt om det. å syns heller ikke noe om alkohol mens ej e gravid! men ej vet at antibiotika får fart på mine rie. hehe=) så fristende å gå å spør om ej kan få en kur... hihi..
 
må du aldri finne på !!!! barnet blir 10 ganger mere beruset enn du !!! håper ingen vurderer noe så fjernt som alkohol????
 
må du aldri finne på !!!! barnet blir 10 ganger mere beruset enn du !!! håper ingen vurderer noe så fjernt som alkohol????
 
Har jeg klart meg uten alkohol så lenge så skal jeg klare det fint i de ukene som er igjen. Men nå er ikke jeg kjempe glad i alkohol uansett da ;)

Jeg tror heller at de små kommer når de er klare for det. Uansett hvor mye rart mødrene måtte finne på av kjerringråd.
 
Tror faktisk ikke at det skader om du tar et glass vin. Alt med måte, selv har jeg ikke drukket i svangerskapet. Men vet om flere som har tatt seg et glass vin til mat etc. når de har vært ute i sosialt samvær. Dessuten så vet jeg om flere som har tatt seg et par glass og det har ikke skadet, men har aldri hørt før at det skal sette i gang fødselen :)
 
Personlig synes jg ikke noe om alkohol verken i starten,i midten ellr på slutten..d er da ingen forskjell? man skal ikke drikke alkohol som gravid..Og d der at d liksom skal sette igang til d er bare svada for da skal jo alt d andre virke også...og vetumeg hva men det gjør det ikke for jeg prøvde alt de der kjerringrådene sist...så nei...rødvinen får du ha for deg selv tenk;) men tenk for all del på babyen før deg selv...d er faktisk vikigere...samma hvor lei vi er så er d mye bedre å pine oss selv til å holde ut enn å pine baby med røvin og andre tullete greier for å få de ut..d gjør mer skade enn nytte;)
 
Var bare et spørsmål.. Har ikke drukket i svangerskapet, jeg heller. Har smakt en slurk på nyttårsaften etc. Men aldri drukket noen mengder. Oki, men da er det tydeligvis ikke det beste rådet for å sette i gang fødsel;-). Kom opp som tråd mange steder dajeg søkte "sette i gang fødsel" nemlig.
 
Jeg hadde overhodet ikke drukket rødvin. Syns ikke det hører hjemme i et svangerskap i det hele tatt, selv om det er tidlig eller sent.
 
Back
Topp