Råd mot fyllesyke?

Har den beste kuren ever, fulgt den i over 6 år nå, nemlig ikke å drikke alkohol, fins jo så mye annet godt å drikke :)
 
Jeg drikker alltid ett glass vann etter to glass vin/øl så slipper jeg den store fyllesyken dagen derpå :p

Men er det ille så pleier cola å redde meg dagen derpå :) og gjerne en pizza.
 
Jeg drikker mye vann ila kvelden og før jeg legger meg. Har alltid vann ved sengen. Spiser gjerne litt før kvelden er slutt, og jeg blir aldri fyllesyk ;) velger å tro at det er grunnen :p ellers er jeg bare heldig har jeg forstått :p
 
Om jeg er blitt dårlig så hjelper det å ta seg en dusj, få i seg noe drikke og mat og så komme seg ut. Frisk luft hjelper utrolig mye :)
 
Drikke mye vann i løpet av kvelden. Spise litt før jeg legger meg. Ellers hjelper cola og paracet, en dusj og å ligge heeeeelt stille på sofaen ;-) Er uhyre sjeldent jeg drikker, så det skal lite til før jeg kjenner det godt dagen derpå...
 
Gå av deg alkoholen før du legger deg, sørg for å være nesten "edru" før du tar kveld, så hjelper det på formen. Hvis jeg legger meg full blir jeg dårlig med engang!
 
Jeg sørger for å drikke mye vann underveis, unngår å blande ulike typer alkohol, og slutter å drikke alkohol senest ved midnatt, da pleier jeg å unngå hangover dagen etter. Prøver også å drikke en del vann før jeg legger meg. Men om jeg først er blitt bakfull, så syns jeg det hjelper å få i seg fet mat som f.eks pizza og å få litt frisk luft :)
 
Drikke vann innimellom alkoholen, drikke mye vann før man legger seg og spise noe. Ikke blande for mye forskjellige alkoholer, og ikke drikke for mye.
 
Spise før du legger deg, og ikke legge deg i stigende rus. Altså ikke drikk på noen timer før du legger deg. Jeg drikker alltid melk og spiser litt før jeg legger meg. Kan ikke huske sist jeg var fyllesyk. Bortsett fra når jeg drakk meg full på prosecco og la meg i stigende rus! Haha
 
Det kjem litt an på korleis fyllesjuk ein blir. Blir ein dårlig av å sove dårlig, og for lite, kan det hjelpe med zyrtec før alkoholinntak, og ein før ein legg seg.

Mot hodepine, og faktisk litt mot sjølve reaksjonen kroppen har på alkoholen kan Ibux 400 mg før leggetid hjelpe.

For dei som blir kvalme kan det hjelpe å ta syrenøytraliserende middel som Ranitidin/Zantac/Novaluzid.

Vatn tynner ut alkoholen og reduserer dehydrering og å ete samtidig/etterpå hjelper også:)

Eg kan ta alt dette, og likevel bli kjempedårlig, og neste gang ikkje ta noko og vera i fin form, så for min del handlar det også mykje om dagsformen trur eg;)
 
Back
Topp