putebarn

Smiley77

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2017
Som de fleste andre var det meste av utstyret kjøpt inn før fødselen slik at vi var klar :). Bilsete var en av tingene vi kjøpte på forhånd. Men nå fikk vi en jente med umoden hofte som må bruke pute. Jeg regner med at bilsetet vi har kjøpt( maxicosi cabrio fix) blir for smalt for henne ganske fort når hun vokser litt til nå. Er det noen flere som har fått putebarn? hvilke sete bruker dere? Er det seter som er bredere enn maxicosi sitt som kan anbefales?
 
Jeg har ikke erfaring selv, men ei venninne har en sønn som måtte bruke pute. De har maxicosi og har ikke hatt problemer med setet :)
 
Jeg hadde putebarn med nr 2, men jeg husker ikke helt hvilket setet vi hadde. Men, vi måtte ordne og fikse litt så hun skulle sitte godt. Kjøpte en tynn skumgummimadrass som vi brukte til å tilpasse både seng, vogn, og så måtte vi ha en liten del i ryggen i bilstolen. Mye jobb sånn i starten. Hun trengte heldigvis ikke pute i mer enn 8 uker, jeg bar henne mye i en Manduca bæresele ( fikk denne anbefalt av sykehuset), da slapp hun å ha på seg puta. De mente at hun slapp unna med et par uker p.g.a. min bæring :) Så jeg bar hun omtrent hele dagen, og satt på puta igjen så fort hun var ute av selen.

* I afrikanske land er det nesten ikke forekomst av hofteleddsdysplasi, og mye av grunnen tror de er fordi de bærer barna fra første stund :)
 
Jeg hadde putebarn med nr 2, men jeg husker ikke helt hvilket setet vi hadde. Men, vi måtte ordne og fikse litt så hun skulle sitte godt. Kjøpte en tynn skumgummimadrass som vi brukte til å tilpasse både seng, vogn, og så måtte vi ha en liten del i ryggen i bilstolen. Mye jobb sånn i starten. Hun trengte heldigvis ikke pute i mer enn 8 uker, jeg bar henne mye i en Manduca bæresele ( fikk denne anbefalt av sykehuset), da slapp hun å ha på seg puta. De mente at hun slapp unna med et par uker p.g.a. min bæring :) Så jeg bar hun omtrent hele dagen, og satt på puta igjen så fort hun var ute av selen.

* I afrikanske land er det nesten ikke forekomst av hofteleddsdysplasi, og mye av grunnen tror de er fordi de bærer barna fra første stund :)
Å, tusen takk for tips. ingen har nevnt det for meg. Det skal jeg jammen undersøke :)
 
Hei hei, sniker fra september, har allerede ei lita Pia som var putebarn, så vi forbereder oss på en til :)
Vi hadde maxicosi pebble, som vi kjøpte etter hun ble født. Det funket bra [emoji106] men vil anbefale å melde deg inn i gruppen putekrigerne på Facebook, er delte meninger om putebruk i bilstol, med tanke på sikkerhet [emoji4]
 
har ingen erfaring med putebarn dessverre, var bare nyskjerrig på tråden her. sniker fra Juni
 
Jeg hadde putebarn med nr 2, men jeg husker ikke helt hvilket setet vi hadde. Men, vi måtte ordne og fikse litt så hun skulle sitte godt. Kjøpte en tynn skumgummimadrass som vi brukte til å tilpasse både seng, vogn, og så måtte vi ha en liten del i ryggen i bilstolen. Mye jobb sånn i starten. Hun trengte heldigvis ikke pute i mer enn 8 uker, jeg bar henne mye i en Manduca bæresele ( fikk denne anbefalt av sykehuset), da slapp hun å ha på seg puta. De mente at hun slapp unna med et par uker p.g.a. min bæring :) Så jeg bar hun omtrent hele dagen, og satt på puta igjen så fort hun var ute av selen.

* I afrikanske land er det nesten ikke forekomst av hofteleddsdysplasi, og mye av grunnen tror de er fordi de bærer barna fra første stund :)
har hørt mye positivt om ergobaby adapt selen også i forhold til putebarn. Blir det det samme som manduca?
 
har hørt mye positivt om ergobaby adapt selen også i forhold til putebarn. Blir det det samme som manduca?

Den har ikke jeg hørt om, men det viktigste er at de sitter i mest mulig sprik med beina :) ( tenker med skrekk og gru på baby bjørn sin bæresele som jeg hadde med førstemann for 10 år siden, den var sååå smal nedersto_O, og det er ABSOLUTT ikke bra for babyen)
 
Den har ikke jeg hørt om, men det viktigste er at de sitter i mest mulig sprik med beina :) ( tenker med skrekk og gru på baby bjørn sin bæresele som jeg hadde med førstemann for 10 år siden, den var sååå smal nedersto_O, og det er ABSOLUTT ikke bra for babyen)
det har jeg hørt også, så det blir ikke den. Men har hørt at manduca-selen kun kan brukes fra 6 mnd? Lille jenten min er bare 14 dager, så da faller jo den muligheten ut
 
det har jeg hørt også, så det blir ikke den. Men har hørt at manduca-selen kun kan brukes fra 6 mnd? Lille jenten min er bare 14 dager, så da faller jo den muligheten ut

Jeg bruker da den på lillebror nå jeg, og han er 3 uker ;) Bar jenta mi i den fra hun var 14 dager, det var da hun fikk påvist HD. Det er jo spedbarnsinnlegg i den :) (De godkjente den som sagt på sykehuset, hadde den med dit)
 
Back
Topp